tromaktiko: Αντιδράσεις για τα ειδικά μπέργκερ για μουσουλμάνους

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Αντιδράσεις για τα ειδικά μπέργκερ για μουσουλμάνους



«Ισλαμικά» μπέργκερ άρχισαν να σερβίρονται ευρέως από χθες στη Γαλλία. Για πρώτη φορά η αλυσίδα φαστ φουντ Quick άρχισε να πουλάει χάμπουργκερ παρασκευασμένα σύμφωνα με τις επιταγές του Ισλάμ (σ.σ.: «χαλάλ»)..., κυρίως με γαλοπούλα αντί για μπέικον, στην αυξανόμενη μουσουλμανική πελατεία. Κάποιοι ενοχλούνται με αυτή την επιχειρηματική απόφαση την ώρα που συνεχίζεται η διαμάχη για την απαγόρευση της μπούρκας στη Γαλλία.

Η επιτυχία του «μενού για μουσουλμάνους» ήταν τέτοια που υποχρέωσε την Quick να τριπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων της που προσφέρουν αποκλειστικά κρέας χαλάλ. Η αλυσίδα ανακοίνωσε ότι αυξάνει σε 22 τον αριθμό των μαγαζιών που το σερβίρουν, αφού το αρχικό της πείραμα, το οποίο ξεκίνησε σε οκτώ καταστήματα στις αρχές του χρόνου, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Η εταιρεία, η οποία ανταγωνίζεται στη Γαλλία την αμερικανική ΜcDonald΄s και διαθέτει καταστήματα στο Βέλγιο, στη Ρωσία και στην Αλγερία, είπε ότι η απόφαση αυτή είναι καθαρά εμπορική και δεν έχει καμία σχέση με τη συζήτηση για το πόσο ανεκτική είναι η γαλλική κοινωνία.

Το θέμα είχε προκαλέσει αναταραχή από την πρώτη στιγμή που η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει καταστήματα ειδικά για μουσουλμάνους σε περιοχές όπου κυριαρχεί το μουσουλμανικό στοιχείο. Τα μπιφτέκια από χοιρινό ή μοσχαρίσιο κιμά αντικαταστάθηκαν από κρέας κομμένο σύμφωνα με τη μουσουλμανική παράδοση, ενώ το μπέικον έδωσε τη θέση του σε κομμάτια καπνιστής γαλοπούλας.

Ο γάλλος υπουργός Γεωργίας είχε δηλώσει τότε ότι το «έθνικ μάρκετινγκ» είναι αντίθετο προς τις γαλλικές αξίες και ο δήμαρχος μιας πόλης με ένα τέτοιο κατάστημα της Quick είχε απειλήσει την εταιρεία ότι θα τη μηνύσει επειδή κάνει διακρίσεις απέναντι στους μη μουσουλμάνους.

Πολιτικός του ακροδεξιού Εθνικού Μετώπου έκανε λόγο για την επιβολή «άτυπου ισλαμικού φόρου» στους πελάτες της Quick, επειδή μέρος της τιμής του κρέατος πηγαίνει σε μουσουλμάνους κληρικούς, οι οποίοι διαβεβαιώνουν ότι το ζώο σφαγιάστηκε με βάση τους ισλαμικούς κανόνες.

Η αγορά του κρέατος χαλάλ έχει αυξητικές τάσεις στη Γαλλία. Μόνο πέρυσι δαπανήθηκαν τουλάχιστον 5,5 δισ. ευρώ γι΄ αυτόν τον σκοπό. Εκτιμάται ότι με την αύξηση του μουσουλμανικού πληθυσμού στη χώρα η σχετική αγορά έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Στους έξι μήνες πειραματικής λειτουργίας του προγράμματος η Quick είδε ότι στα συγκεκριμένα καταστήματα μειώθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις μπέργκερ από ψάρι (που αποτελούν τη συνήθη εναλλακτική λύση για τους μουσουλμάνους) και ότι αντιστοίχως αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μπέργκερ από κρέας χαλάλ.


ΠΗΓΗ: TO ΒΗΜΑ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!