tromaktiko: Ελληνικός Νηογνώμονας

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Ελληνικός Νηογνώμονας



Οι εργαζόμενοι στον Ελληνικό Νηογνώμονα κάτω από το βάρος της απειλούμενης οριστικής παύσης εργασιών της εταιρείας γνωστοποιούν τα ακόλουθα για ενημέρωση της κοινής γνώμης και για την αποκατάσταση της αλήθειας που διαστρεβλώθηκε σημαντικά σε ορισμένα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα :

1. O Eλληνικός Νηογνώμονας που ιδρύθηκε το 1919 απασχολεί σήμερα στα κεντρικά και περιφερειακά του γραφεία περισσότερους από 120 εργαζόμενους , τεχνικό και διοικητικό προσωπικό με υψηλή εξειδίκευση, μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και αξιόλογη εμπειρία.
2. Ο Eλληνικός Νηογνώμονας δραστηριοποιείται στους τομείς επιθεώρησης και πιστοποίησης πλοίων με ελληνική και ξένη σημαία, πιστοποίησης προϊόντων βιομηχανίας, συστημάτων διασφάλισης ποιότητας κλπ.

3. Επίσης διαθέτει τμήμα έρευνας και ανάπτυξης κανονισμών και συμμετέχει με άλλους Νηογνώμονες, ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια σε ερευνητικά προγράμματα που προκηρύσσονται τόσο από την Ελλάδα όσο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

4. Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατ’ εφαρμογήν της κοινοτικής νομοθεσίας ελέγχει και αξιολογεί όλους τους Οργανισμούς που επιθεωρούν και πιστοποιούν πλοία κατ’ εξουσιοδότηση του κράτους της σημαίας τους. Στα πλαίσια αυτά ο Ε.Ν. έχει επανειλημμένα επιθεωρηθεί και έχει αναγνωρισθεί για την επιθεώρηση και πιστοποίηση πλοίων με ελληνική σημαία.

5. Η τελευταία αναγνώριση του Ε.Ν. από την Ευρωπαϊκή Ένωση έγινε τον Μάρτιο του 2009 και η σχετική απόφαση είχε ισχύ 17 μηνών (μέχρι 30/08/2010) και περιελάμβανε 15 αυστηρούς όρους, η τήρηση των οποίων ελέγχθηκε επανειλημμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το διάστημα των 17 μηνών χωρίς να διαπιστωθούν προβλήματα . Σημειώνεται ιδιαίτερα ότι για την εκπλήρωση των όρων ζητήθηκε η συνδρομή εξωτερικών καταξιωμένων εμπειρογνωμόνων σε θέματα εκπαίδευσης, ανάπτυξης κανονισμών και παροχής συμβουλών για την οποία δαπανήθηκε ποσό άνω του 1 εκατομμυρίου ΕΥÎ! �Ω.

6. Παράλληλα με την Ευρωπαϊκή Ένωση ο Ε.Ν. επιθεωρείται και από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες (ΕΛΟΤ, ΕΣΥΔ, ΥΕΝ) οι οποίες διαπιστώνουν «σημαντική βελτίωση» και προτείνουν την αναγνώρισή του όπως αναφέρεται στο από 14/07/2010 έγγραφο του Γ.Γ. Ναυτιλίας και ασφαλείας ναυσιπλοΐας κ. Α. Χριστόπουλου.

7. Ωστόσο κατά την διάρκεια του 17 μηνου και της προσπάθειας του Ε.Ν. για συμμόρφωση με τους όρους της Ε.Ε. η νομοθεσία για την αναγνώριση των Νηογνωμόνων άλλαξε και ο Ε.Ν. έπρεπε να καλύψει επιπλέον και τα κριτήρια της νέας αυτής νομοθεσίας (Κανονισμός Ε.Ε. 391/2009). Στην προσπάθεια του αυτή ο Ελληνικός Νηογνώμονας επέτυχε να καλύψει 26 από τα 32 κριτήρια της νέας νομοθεσίας και η προσπάθεια για την συμμόρφωση με τα 6 εναπομείναντα κριτήρια συνεχίζεται .

8. Κατόπιν των ανωτέρω η Ε.Ε. δεν ανανέωσε μετά την 30/08/2010 την αναγνώριση του Ε.Ν., δηλαδή την δυνατότητα να επιθεωρεί πλοία με ελληνική σημαία που εκτελούν διεθνείς πλόες μέχρι την αποκατάσταση των 6 διαπιστωθεισών εκκρεμοτήτων . Ωστόσο οι αρμόδιες ελληνικές αρχές, επιδεικνύοντας υπερβολικό ζήλο, με έγγραφο ημερομηνίας 27/08/2010 αφαιρούν την δυνατότητα από τον Ε.Ν. να εκδίδει ,θεωρεί ή παρατείνει πιστοποιητικά για όλα τα πλοία με ελληνική σημαία (Αλιευτικά, λάντζες , κότερα κλπ) χωρίς να υπάρχει ανάλογη κοινοτική υποχρέωση. Η απόφαση αυτή της ! οποίας οι συνέπειες δεν έχουν ακόμη πλήρως συνειδητοποιηθεί οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια την εταιρεία σε κλείσιμο.



Συγκεκριμένα :



• Oδηγούνται στην ανεργία 120 εργαζόμενοι με δραματικές συνέπειες για τους ίδιους και τις οικογένειες τους.

• Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα σε 2100 πλοία και 4500 κότερα τα οποία θα πρέπει να αλλάξουν Νηογνώμονα ή να απευθυνθούν στην Κρατική Αρχή.

• Προκαλείται σημαντική οικονομική επιβάρυνση στους πλοιοκτήτες που αναγκαστικά οδηγούνται σε άλλους Νηογνώμονες των οποίων η αμοιβή είναι σημαντικά υψηλότερη.

• Οι κρατικές υπηρεσίες λόγω της ανεπαρκούς στελέχωσής τους αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τον σημαντικό αριθμό πλοίων που θα απευθυνθούν σ’ αυτές.

• Τα παραπάνω προβλήματα προκαλούν ισχυρό πλήγμα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και στον τουρισμό.

• Απαξιώνεται μια εταιρεία 100% ελληνική η οποία ενώ είναι βιώσιμη και σε τροχιά ανάπτυξης οδηγείται σε κλείσιμο.

• Η Ελλάδα πρέπει να ενισχύσει πιο αποφασιστικά τον Ελληνικό Νηογνώμονα όπως κάνουν και οι άλλες χώρες που με κάθε τρόπο και κάθε μέσο ενισχύουν τους εθνικούς τους Νηογνώμονες.

Ύστερα από τα παραπάνω θεωρούμε τελείως άδικο και αδικαιολόγητο το επαπειλούμενο κλείσιμο μιας 100% ελληνικής εταιρείας με μακρά ιστορία που αγωνίζεται να επιβιώσει σε ένα πεδίο ανταγωνισμού απέναντι σε παγκόσμιους κολοσσούς και ζητούμε την καθ’ όλα νόμιμη τροποποίηση της απόφασης της αρμόδιας κρατικής Αρχής ώστε ο Ελληνικός Νηογνώμονας :

α. Να μπορεί να επιθεωρεί και να πιστοποιεί πλοία που δεν εμπίπτουν στην Κοινοτική Νομοθεσία (τουριστικά σκάφη , πλοία πλόων εσωτερικού , αλιευτικά κλπ).
β. Πιστοποιητικά πλοίων Διεθνών Συμβάσεων που έχουν εκδοθεί πριν από την 30/08/2010 να εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι λήξεως ή ετησίας θεωρήσεώς τους σύμφωνα με την διμερή Συμφωνία μεταξύ Ελληνικής Δημοκρατίας και Ε.Ν.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!