Με ΄΄πιλότο΄΄ το σχέδιο ΄΄εξυγίανσης΄΄ του ΟΣΕ και με πρόσχημα τον χιλιοειπωμένο μύθο των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ, η κυβέρνηση με τη γνωστή μέθοδο της παραπληροφόρησης και των διαρροών προετοιμάζει το έδαφος για την επόμενη μέρα στις συγκοινωνίες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας “Έθνος” με τίτλο “Επόμενη... στάση οι αστικές συγκοινωνίες” (18 Σεπτεμβρίου), σημειώνεται μεταξύ άλλων πως “το σχέδιο για τον ΟΣΕ που έλαβε από τις Βρυξέλλες το πράσινο φως, θα αποτελέσει οδηγό και για τις υπόλοιπες προβληματικές ΔΕΚΟ με υπέρογκα συσσωρευμένα χρέη και πρόκριμα αργά ή γρήγορα για το σύνολο των ΔΕΚΟ". Επίσης επισημαίνεται πως “η κυβέρνηση ακολουθώντας τις επιταγές της τρόικας, που ζητά μετ΄ επιτάσεως απολύσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εμφανίζεται έτοιμη να ανατρέψει το εργασιακό καθεστώς στις ΔΕΚΟ που παράγουν χρέη΄΄.
Με πρόσχημα λοιπόν τα “ελλείμματα” των ΔΕΚΟ και τους δημοσιονομικούς στόχους σε απόλυτη προτεραιότητα, η κυβέρνηση πιστή στις επιταγές του Μνημονίου επαναφέρει τα εφιαλτικά της σχέδια για τις δημόσιες συγκοινωνίες και συγκεκριμένα για τον ΗΣΑΠ. Σε αυτά βρίσκονται, η μεγάλη αύξηση του αντιτίμου του εισιτηρίου, οι συμβάσεις παραχώρησης έργου σε ιδιώτες με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ, η μείωση των δρομολογίων, η μείωση προσωπικού και η εγκαθίδρυση εργασιακού μεσαίωνα με την ισοπέδωση εργατικών δικαιωμάτων και την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ καλεί την κυβέρνηση να πάψει να παραπληροφορεί τους πολίτες σχετικά με τα ελλείμματα των συγκοινωνιακών οργανισμών, όταν όλοι πλέον γνωρίζουν ότι αυτά δεν έχουν σχέση με τα πραγματικά οικονομικά αποτελέσματα και τη λειτουργία τους.
Είναι εξάλλου γνωστό ότι στους οργανισμούς συγκοινωνιών καταβάλλεται μόνο το 18% της προβλεπόμενης επιδότησης, με αποτέλεσμα να υπερχρεώνονται σε ένα ασύμφορο και υπέρογκο δανεισμό, μετατρέποντας τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Δημοσίου απέναντι στις συγκοινωνίες σε λογιστικά ελλείμματα των συγκοινωνιών.
Ταυτόχρονα σε όλα τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. οι οργανισμοί συγκοινωνιών είναι επιδοτούμενες επιχειρήσεις με εξαίρεση την Ελλάδα, όπου το κράτος μας υποχρεώνει να δανειζόμαστε.
Επίσης καλούμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να σταματήσει τη στοχοποίηση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και ειδικότερα τον ΗΣΑΠ για τάχα παχυλούς μισθούς κ.λπ., όταν είναι κοινό μυστικό ότι είναι ιδιαίτερα αισθητή η μείωση του προσωπικού (από 2.000 περίπου εργαζόμενους, μόλις 1.116 έχουν απομείνει) και το έργο που καλούνται να φέρουν εις πέρας είναι τεράστιο. Επιπλέον η πλειοψηφία του προσωπικού βρίσκεται στο τέλος του υπηρεσιακού του βίου με πάνω από 30 χρόνια υπηρεσίας και προϋπηρεσίας, ενώ η υπερωριακή απασχόληση επιβαρύνει τη μισθοδοσία πάνω από το 20%.
Είναι σαφές, με όλα τα παραπάνω, πως η κυβέρνηση επιλέγει συνειδητά να κρύψει την αποτυχία των πολιτικών της και αναζητά πολιτικό και ηθικό άλλοθι για να καταστρέψει τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και να μετατρέψει ένα δημόσιο αγαθό σε εμπόρευμα με τη διαμεσολάβηση του κέρδους σε βάρος των πολιτών.
Οι εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, αλλά και γενικότερα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν θα επιτρέψουμε κάτι τέτοιο και θα αγωνιστούμε για να αποτρέψουμε την πολιτική απαξίωσης και εκποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ