1. Όπως θα δεις και από το site της ΕΕΤΤ στο http://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/FAQSview/faq_details.jsp?c=28&col=blue&f=179&sub=63
"Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι καταναλωτές πρέπει να έχουν πρόσβαση τουλάχιστον:
• σε έναν ενιαίο τηλεφωνικό κατάλογο, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
• σε μία τηλεφωνική υπηρεσία πληροφοριών του παραπάνω καταλόγου."
Αυτή την στιγμή ο κατάλογος που διατίθεται στην έντυπη μορφή έχει όλες τις εταιρείες και όλα τα τηλέφωνα (κινητά και σταθερά). Το λέω γιατί τον έχω μπροστά μου και τον κοιτάζω αυτή την στιγμή.
Οι Τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι δεν επιθυμούσαν να εξυπηρετεί ο ΟΤΕ τηλεφωνικά και τους δικούς τους καταλόγους γι' αυτό και όπως θα δεις στο παραπάνω link...
"Επίσης, οι υπόλοιπες εταιρείες παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών οφείλουν να παρέχουν στους συνδρομητές τους τουλάχιστον μία υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου στον οποίο περιλαμβάνονται οι συνδρομητές τους. " Όπως βλέπεις, δεν επιβάλει η ΕΕΤΤ σε αυτούς να έχουν μια online βάση δεδομένων όπως το whitepages.
2. Όσον αφορά όλα τα υπόλοιπα, περί διοχεύτευσης στοιχείων κλπ το link αναφέρει ρητά
"Σημειώνεται ότι, κάθε εταιρεία δημόσιων τηλεφωνικών υπηρεσιών οφείλει να ενημερώνει τους συνδρομητές της, κατά τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, για το δικαίωμά τους να μην καταχωρούνται οι αριθμοί τους σε τηλεφωνικούς καταλόγους, καθώς και για το δικαίωμά τους να ελέγχουν και, αν το επιθυμούν, να διορθώνουν ή/ και να ζητούν τη διαγραφή της σχετικής καταχώρησης."
Οπότε τα πράγματα είναι απλά... Στο λέω γιατί και ΄γω έχω το τηλέφωνο μου στα απόρρητα...
Α. Αν έχεις ΟΤΕ παίρνεις τηλ από το σταθερό σου (αυτό που επιθυμείς να μη συμπεριλαμβάνεται στους καταλόγους) στην εξυπηρέτηση του ΟΤΕ και ζητάς να είναι απόρρητο (θέλει 3 ημέρες)
Β. Αν έχεις κάποιον άλλο πάροχο όταν έκανες την σύνδεση αυτοδίκαια, αν δεν ζήτησες με υπεύθυνη δήλωση (ή με check του κατάλληλου box) να μην ενταχθείς στους καταλόγους τους, τα στοιχεία σου είναι προσβάσιμα στον κόσμο. Οπότε και παίρνεις στην αντίστοιχη τηλεφωνική εξυπηρέτηση και ζητάς να εξαιρεθείς.
Τέλος, σου θυμίζω ότι πριν 1,5- 2 χρόνια είχε γίνει ολόκληρη διαδικασία με διαφημίσεις όπου ανέφεραν πως θα βγουν έντυπες μορφές ενοποιημένων καταλόγων με όλους τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και όποιος δεν επιθυμούσε να ενταχθεί επικοινωνούσε με τον Πάροχο του και ζητούσε να εξαιρεθεί.
Ενδεικτικά θα σου πω ότι εγώ το έκανα τότε που είχα ΟΤΕ στο σπίτι και Vodafone κινητό και συνέχισα να ζητάω το απόρρητο όταν άλλαξα πάροχο και πήγα στην Forthnet για την σταθερή τηλεφωνία.
Συμπέρασμα: Απλά προτρέχεις.