Την πρώτη εντός έδρας επιτυχία από το 2006 χάρισε στη Ferrari ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος πήρε τη νίκη στο ιταλικό γκραν πρι, στην πίστα της Monza.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ανανέωσε τις ελπίδες του για τη διεκδίκηση του τίτλου, ύστερα από την εξαιρετικά δημοφιλή νίκη του με την Ferrari, στον αγώνα μέσα στο σπίτι της στη Μόντσα, μπροστά από τον Τζένσον Μπάτον της McLaren και τον Φελίπε Μάσα στη δεύτερη Ferrari.
Το αποτέλεσμα ήταν ακόμα καλύτερο για τον Αλόνσο, καθώς ο πρώην προπορευόμενος στη βαθμολογία, Λιούις Χάμιλτον της McLaren, εγκατέλειψε τον αγώνα με κατεστραμμένο τον μπροστά δεξί τροχό του, μετά την επαφή που είχε με τον Μάσα στον πρώτο κιόλας γύρο.
Την ίδια στιγμή ο Μαρκ Γουέμπερ της Red Bull, κατάφερε να τερματίσει μόλις έκτος, κάτι που του έδωσε το προβάδισμα στη βαθμολογία με τη μικρή όμως διαφορά των 5 βαθμών. Ο ομόσταβλός του και ανταγωνιστής του στη μάχη του τίτλου, Σεμπάστιαν Φέτελ, βρέθηκε στην τέταρτη θέση, ύστερα από ένα πολύ γρήγορο πιτ στοπ στον τελευταίο γύρο του αγώνα, για να φορέσει υποχρεωτικά τη σκληρή γόμα. Το περίεργο με τον Γερμανό είναι ότι στα μισά περίπου του αγώνα, είχε ανακοινώσει μέσω της ενδοεπικοινωνίας στην ομάδα του ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα με τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να χάσει ταχύτητα και να αφήσει τον Γουέμπερ να τον περάσει, και "ως δια μαγείας" αμέσως μετά το πρόβλημα εξαφανίστηκε, μένοντας μάλιστα εκτός πιτ μέχρι τον τελευταίο γύρο.
Ο Μπάτον έκανε την καλύτερη εκκίνηση από τη δεύτερη θέση και πήρε το προβάδισμα, αψηφώντας τις προσπάθειες τόσο του Αλόνσο να τον βγάλει εκτός γραμμής, όσο και του Μάσα αμέσως μετά, στο πρώτο σικέιν (Rettifilio), ο οποίος ακουμπώντας τον Βρετανό από πίσω, έκανε μικρές ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα.
Οι τρεις προπορευόμενοι άνοιξαν τη διαφορά τους από τους υπόλοιπους, με τον Αλόνσο να έχει προσκολληθεί στην ουρά του Μπάτον χωρίς να μπορεί όμως να τον προσπεράσει. Αυτό έγινε στον 35ο γύρο όταν η McLaren έβγαλε τον Μπάτον στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, με τον Αλόνσο να μένει έναν ακόμα γύρο στην πίστα, μηδενίζοντας το προβάδισμα του περσινού παγκόσμιου πρωταθλητή.
Με ένα πιτ στοπ αστραπή από τη Ferrari, ο Ισπανός βγήκε στον επόμενο γύρο ελάχιστα πιο μπροστά απο τον Μπάτον, και κράτησε την πρωτοπορία μέχρι την καρό σημαία.
Οι υπόλοιποι οδηγοί που συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ με Mercedes GP, που με πολύ καλή εμφάνιση τερμάτισε πέμπτος ανάμεσα στις δύο Red Bull, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Williams-Cosworth, που πάλεψε αρκετά με τον Γουέμπερ από την έκτη θέση αλλά δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει την πίεση του Αυστραλού, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με τη Renault, ο Μίκαελ Σουμάχερ της Mercedes GP και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με Williams-Cosworth, που μετά της συμπλήρωση των 300 συμμετοχών του σε γκραν πρι (αυτή ήταν η 301η) φαίνεται να έχει χάσει τον ρυθμό του.
http://www.gazzetta.gr