Μετατάξεις εργαζομένων σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και συνταξιοδότηση 2.451ατόμων... (751 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1600 από τον ΟΣΕ και το διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής) προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ που πήρε το πράσινο φως από το υπουργικό συμβούλιο.
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, παρουσιάζοντας το σχέδιο, τα συσσώρευμα χρέη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα απορροφηθούν από το δημόσιο, ενώ ως αντιστάθμισμα, η ακίνητη περιούσια του Οργανισμού θα περάσει στην κυριότητα του δημοσίου.
Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα παραμείνουν στην κυριότητα του ΟΣΕ προκείμενου να τους αξιοποιεί ο οργανισμός και να έχει έσοδα.
Ο κ. Ρέππας δηλωσε ότι με το σχέδιο απαλλάσσεται ο έλληνας φορολογούμενος από τα ελλείμματα του οργανισμού που ξεπερνούν τα 10,7 δισ. ευρώ.
Το σχέδιο προβλέπει επισης τη μείωση των δευτερευουσών απολαβών των εργαζόμενων, οι οποίες δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το 10% των βασικών αποδοχών.
Στη μεν ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο μέσος όρος των αποδοχών για κάθε εργαζόμενο μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές φτάνει τις 66.100 ευρώ το χρόνο και στον ΟΣΕ τις 56.200 ευρώ.
Το σχέδιο επισης προβλέπει τον διαχωρισμό του σιδηροδρομικού δικτύου σε τέσσερις κατηγορίες:
- Στο ενεργό δίκτυο, που διενεργούνται κανονικά μεταφορές
- Στο δίκτυο που βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής, όπου μετά την ολοκλήρωση των έργων συνδέεται με το ενεργό δίκτυο
- Στο ενεργό δίκτυο που βρίσκεται σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας όπου εκεί διενεργούνται μόνο οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης προκείμενου να είναι δυνατή η διενέργεια σιδηροδρομικών μεταφορών σε περίπτωση που χαρακτηρισθεί ως ενεργό στο μέλλον
- Και στο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο έχει καταργηθεί, αλλά θα αξιοποιείται απο τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ και θα μπορεί να κάνει συμβάσεις παραχώρησης είτε με ιδιώτες είτε με οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκηση.
e-protasi.com