Υπάρχει όμως και η άλλη παράμετρος, που δεν δικαιολογεί βέβαια την «απαίτηση» του φιλοδωρήματος. Η προσέλευση με καθυστέρηση των ενδιαφερομένων (γονεών –αναδόχων για τη βάπτιση ή κουμπάρων στο γάμο) και ιδιαίτερα στο μυστήριο του γάμου (νύφης). Ο υπερβολικός – σπάταλος στολισμός των μυστηρίων. Οι φωτογράφοι που έχουν καταντήσει τους ιερούς ναούς studio. Οι νέες μόδες όπως τα βεγγαλικά που καταστούν το μυστήριο φολκλορικό γεγονός. Το άφθονο ρύζι που ρίχνουν στο μυστήριο του γάμου, προκειμένου να στεριώσει το ζευγάρι…!!! Και βέβαια η επιλογή της ώρας και της ημέρας από τους ενδιαφερομένους.
Θα πρέπει να γνωρίζουν οι πιστοί ότι ο νεωκόρος ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ευπρέπεια του ιερού ναού, πριν και μετά το μυστήριο. Φανταστείτε πότε θα κλείσει ο νεωκόρος την Εκκλησία όταν θα πρέπει να την καθαρίσει από έναν γάμο, Σάββατο απόγευμα;
Ο ιεροψάλτης πάλι θα έρθει την ώρα που θα ο ενδιαφερόμενος έχει κλείσει για να γίνει το μυστήριο. Οι δύο αυτές ομάδες εργαζομένων κάνουν extra εργασία. Ποιος εργαζόμενος θα πάει να εργασθεί πλέον του ωραρίου του, χωρίς αμοιβή;
Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει ο πιστός που τέλει κάποιο μυστήριο τουλάχιστον να προσέξει και να σεβαστεί τους δύο αυτούς εργαζομένους (νεωκόρο και ιεροψάλτη), επιπλέον δε την εκκλησία η οποία συντηρείτε από τις εισφορές των πιστών. Δεν μπορεί να γίνετε studio ο ναός, ο φωτογράφος να έχει πληρωθεί όσα ζήτησε, και στο ναό οι άνθρωποι να μην αφήνουν τίποτε.
Χρειάζεται σεβασμός και από τις δύο πλευρές και βέβαια επαναλαμβάνω ότι η στάση ορισμένων ιερέων να εκβιάζουν τον κόσμο και να ζητούν από τον κόσμο τη θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ