Πολλές οι καταγγελίες προφορικές και γραπτές από καταναλωτές μέλη και μη της Ένωσης,που αφορούσαν συγκεκριμένες Τράπεζες, τις οποίες διαβιβάσαμε στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μαζί με τα ανάλογα αποδεικτικά στοιχεία για τα περαιτέρω που προβλέπεται από την Νομοθεσία .
Εφιστούμε την προσοχή στους καταναλωτές.
Όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα με την κατάθεση της αίτησης αναλυτικής κατάστασης οφειλών στις Τράπεζες για την αιτούμενη βεβαίωση η οποία έχει χρονοδιάγραμμα χορήγησης, παρακαλούμε όπως προσέλθουν στο γραφείο της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, για να το καταγγείλουν.
-Ζητάμε να επιμένουν να καταθέτουν την αίτηση που έχουν λάβει από το γραφείο της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ , γιατί η Τράπεζα είναι υποχρεωμένη βάσει Νόμου να την παραλάβει.
Αν αρνηθούν τότε θα χρειαστούμε την αιτιολογία της άρνησης,για να αποσταλεί στο Υπουργείο κάτι που δεν θα δεχτεί ο υπάλληλος να κάνει οπότε και θα ικανοποιήσει το αίτημα σας.
Προσοχή και στην αναλυτική κατάσταση ,να την διαβάζετε πριν την υπογράψετε διότι εφόσον δεν υπογράψατε την αίτηση με τους "δικούς τους" όρους το κάνουν με αυτόν τον τρόπο.
Να επισημάνουμε επίσης ότι
Υπάγονται στο Ν. 3869/2010Τα φυσικά πρόσωπα, καταναλωτές και επαγγελματίες (με εξαίρεση τους εμπόρους), που βρίσκονται σε αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους .
Υπάγονται όλα τα χρέη προς τις Τράπεζες και προς τρίτους με εξαίρεση μόνο οφειλές από αδικοπραξία, διοικητικά πρόστιμα, φόροι και τέλη προς το Δημόσιο και προς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης.
Εξαίρεση κύριας ή μοναδικής κατοικίας από ρευστοποίηση: με εξόφληση χρέους μέχρι το 85% της εμπορικής της αξίας, με ευνοϊκούς όρους, σε διάστημα 20 ετών
-Από 1η Σεπτεμβρίου: η έναρξη Εξωδικαστικού Συμβιβασμού
-Από αρχές Ιανουαρίου 2011: έναρξη υποβολής αιτήσεων στο δικαστήριο για ρύθμιση των οφειλών
Η Πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων
Ιωάννα Μελάκη