Η αναγκαιότητα αντιμετώπισης του άγχους στον εργασιακό χώρο έχει αναγνωριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο με μία πρόσφατη Συμφωνία Πλαίσιο, που προβλέπει την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων, από την πλευρά των εργοδοτών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η συναισθηματική υγεία των εργαζομένων και κατ’ επέκταση η εύρυθμη και προσοδοφόρα λειτουργία των επιχειρήσεων.
Παράγοντες που προκαλούν άγχος στη δουλειά: Το εργασιακό άγχος οφείλεται στο συνδυασμό διαφόρων στρεσογόνων παραγόντων, που μπορεί να έχουν σχέση τόσο με τις συνθήκες εργασίας όσο και με την προσωπικότητα ή τις ικανότητες του ατόμου.
Ο υπερβολικός φόρτος δουλειάς, το αυξημένο ωράριο, οι μη ικανοποιητικές αποδοχές, οι ασαφείς ρόλοι, οι πολλές άλλα και οι λίγες ευθύνες, οι δυσλειτουργικές σχέσεις με τους συναδέλφους, η μονοτονία και η ανασφάλεια για το επαγγελματικό μέλλον είναι λογικό να προκαλούν ανησυχία και νευρικότητα στους εργαζομένους. Μεγάλη πηγή άγχους αποτελούν επίσης η ανεπαρκής κατάρτιση του ατόμου, η τελειομανία και η έλλειψη απαραίτητων οργανωτικών ή επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Συμπτώματα του εργασιακού στρες:
Οι έντονες κεφαλαλγίες, οι μυϊκοί πόνοι, το έλκος, η ναυτία, το διαρκές αίσθημα κόπωσης, η δυσκολία συγκέντρωσης, η οξυθυμία, η χαμηλή αυτοπεποίθηση, η υπερένταση, η απαισιοδοξία, η απάθεια, η αναβλητικότητα και η κοινωνική απόσυρση είναι μόνο κάποια από τα συμπτώματα του μακροχρόνιου εργασιακού στρες.
Πώς να αντιμετωπίσετε το εργασιακό στρες:
Οργανώστε το χρόνο και τη δουλειά σας. Μάθετε να ιεραρχείτε τις προτεραιότητές σας. Αφήστε όσα δεν επείγουν για αργότερα και ασχοληθείτε με τα πιο σημαντικά. Αν κάτι δεν είναι απαραίτητο να γίνει από εσάς, αναθέστε το σε κάποιον άλλο. Μην ξεχνάτε να κάνετε μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για να «γεμίζουν οι μπαταρίες». Αντισταθείτε στην τελειομανία και την εργασιομανία.Πηγή in2life.gr
http://syllektiko.blogspot.com/2010/09/blog-post_13.html