- Ενισχύουν τα μπλοκα και απειλούν με πορεία στο κέντρο με τα φορτηγά
- Ποιά επίταξη; Κούφια λόγια τα περι εφαρμογής των νόμων
- Μιλάνε για φαρισαϊσμό της κυβέρνησης και ανενόχλητοι συνεχίζουν την κατάληψη των δρόμων Διανύουμε ήδη την τρίτη μέρα που επιταγμένα φορτηγά μόνο επιταγμένα δεν είναι! Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ανενόχλητοι έχουν τα οχήματά τους στους πιο κεντρικούς δρόμους των πόλεων, διαπραγματεύονται με την κυβέρνηση, καταθέτουν τις απόψεις τους στην Βουλή και η κυβέρνηση παρακολουθεί σα να μην την αφορά το όλο θέμα.Λίγο μετά τις 5.30 το απόγευμα ανακοίνωσαν οτι συνεχίζουν τον αγώνα τους, οτι θα ενισχύσουν τα μπλόκα τους εκει που είναι αποδυναμωμένα και απειλούν μάλιστα σε ανύποπτη στιγμή να κάνουν πορεία στην Αθήνα με τα φορτηγά.
Τα τελεσίγραφα των κυβερνώντων κι αυτά στα χαρτιά έχουν μείνει όπως και η επίταξη. Και η αποφασιστικότητα να περάσει το νομοσχέδιο δεν αλλάζει τίποτα στην καθημερινότητα των πολιτών.
Και σήμερα δεκάδες φορτηγά παραμένουν στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης, στην Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου στο Χαϊδάρι, στα διόδια Ελευσίνας και Λουτρακίου, καθώς επίσης στον παράδρομο της παραλιακής στο ύψος του ΣΕΦ, στην Πέτρου Ράλλη και Αγ.Αννης, στον κόμβο Μαρκοπούλου, ενώ περίπου 21 φορτηγά έχουν φθάσει και παραταχθεί στην λεωφ. Βουλιαγμένης και Αλίμου.
Τι είπαν στη Βουλή
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ κατά την ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος είπε στους βουλευτές πως «σήμερα δεν αποφασίζετε εάν θα ψηφίσετε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης αλλά εάν θα αφανίσετε 150.000 οικογένειες που εργάζονται στον κλάδο των χερσαίων μεταφορών. Εάν θα αφαιρέσετε από τα ελληνικά χέρια τις μεταφορές και τις παραδώσετε σε ξένες εταιρείες».
Χαρακτήρισε «φαρισαϊσμό» ότι η κυβέρνηση θεσμοθετεί την άυλη αξία της άδειας για τα βυτιοφόρα και ζήτησε να υπάρξει μεταβατική περίοδο πέντε ετών καθώς και να διατηρηθεί το 35% της αξίας των αδειών.
Ειδικότερα ο κ. Γιώργος Τζωρτζάτος ανέφερε στην Επιτροπή της Βουλής ότι «από τις 35.000 άδειες ΔΧ που υπάρχουν στην χώρα μόνο οι 3.000 είναι σε οργανωμένες εταιρείες». Στην Ελλάδα, υπογράμμισε οι μεμονωμένες άδειες και των φυσικών προσώπων είναι πάνω από 30.000 ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι νομαρχιακές άδειες είναι πάνω από 14.000 άδειες.
Σχετικά με την οργάνωση σε Ανώνυμες Εταιρείες είπε πως θα έχει ως αποτέλεσμα να διπλασιαστούν και να τριπλασιαστούν τα κόμιστρα μέσα στα τρία επόμενα χρόνια ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου της εναρμόνισης και των τιμών αφού με την ύπαρξη λίγων εταιρειών, τότε θα είναι πολύ πιο εύκολη η συνεννόηση μεταξύ τους.
Δύσπιστος, επίσης, εμφανίσθηκε και στην προοπτική να μπορέσουν να ενταχθούν σε κοινοτικά και επενδυτικά προγράμματα καθώς όπως είπε τα περισσότερα φορτηγά είναι αγορασμένα με δάνεια πράγμα που σημαίνει ότι τους παρακρατείται η κυριότητα των αυτοκινήτων τους.
Ο κ. Γιώργος Τζωρτζάτος δήλωσε πως «είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης αλλά με ίσους όρους, μεταξύ των νέων και των παλαιών ιδιοκτητών».
Αναφορικά με την φορολόγησή τους, σημείωσε ότι μέχρι τώρα είχαμε την το τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης και τώρα πήγα στην φορολόγηση με φορολογικό συντελεστή 45%, λες και έχουμε βιτρίνα στην Ερμού.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Δ.Χ. Σπύρος Καπετάνιος που εκπροσωπεί περίπου 14.000 ιδιοκτήτες νομαρχιακών αδειών, ζήτησε και αυτός να αποσυρθεί το παρόν σχέδιο νόμου, να υπάρξει μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 5 ετών.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας φορτηγών μεταφορών διεθνών Απόστολος Κενανίδης είπε πως το νομοσχέδιο οδηγεί την αγορά στα ολιγοπώλια. Είμαστε η μοναδική χώρα σε όλο τον κόσμο που έχουμε τόσο χαμηλό κόμιστρο. Δουλεύουμε κάτω από το κόστος , περιμένοντας την εξαγωγή . Η κυβέρνηση είπε μας οδηγεί στους μεσίτες της μεταφοράς. Στην υπενοικίαση των logistics. Ζήτησαν χρόνο τριών ακόμα μηνών για διαβούλευση. Επίσης κάλεσε την κυβέρνηση να αρθεί αυτή τη στιγμή η επίταξη και η επιστράτευση, που είναι αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό μέτρο και αποτελεί φίμωση της Δημοκρατίας
Αντίθετα, ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας του Συνδικάτου των Μεταφορέων (οδηγών) κ. Δημητρόπουλος είπε πως η Ομοσπονδίας τους είναι υπέρ του νομοσχεδίου αφού θα ανοίξει η αγορά της μεταφοράς, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα υπάρξει ανταγωνισμός. Σήμερα είπε οι οδηγοί δουλεύουμε χωρίς συμβάσεις εργασίας, και κάτω από αντίξοες συνθήκες και υπό την απειλή της απόλυσης εκβιάζονται να δουλεύουν όλε στις ημέρες του χρόνου ενώ η πλειοψηφία από μας δουλεύει με συμφωνίες πακέτο.
http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=42332&catid=13