Με κατεπείγουσες διαδικασίες, ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, έωλες παραδοχές και ασαφείς στοχεύσεις, η «Διοίκηση του ΕΛΤΑ», έφερε...
για «συζήτηση» μέρος ( δεν συμπεριλαμβάνονται οικονομικά στοιχεία ) του Επιχειρησιακού Σχεδίου, που αφορά τη στρατηγική και τις δράσεις που πρέπει να αναπτύξει ο Οργανισμός την επόμενη διετία.
Το προς «συζήτηση» σχέδιο αν και σε υπερθετικό βαθμό γενικόλογο, παρουσιάζει ανάγλυφα τις καταστροφικές για το Ταχυδρομείο πολιτικές που θέλει να εφαρμόσει η Κυβέρνηση.
Πολιτικές που θα πλήξουν τη βιωσιμότητά του, το Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα του και θα το κάνουν εύκολη λεία για τον Ανταγωνισμό σε τέτοιο βαθμό, που να καταστεί νομοτελειακή ανάγκη η πώλησή του.
Επειδή η Παράταξή μας – αντίθετα με κάποιους άλλους – δεν συνηθίζει ούτε στην αοριστολογία, ούτε στους αφορισμούς, πολύ συγκεκριμένα θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε με σαφήνεια και χωρίς περιστροφές, τις κυριότερες από τις ενστάσεις μας:
ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ- ΠΟΛΙΤΩΝ-ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ
Σε όλες τις πτυχές του το προτεινόμενο πλάνο, επικαλείται λογικές που προσιδιάζουν σε ιδιωτική Επιχείρηση, που ο μόνος σκοπός της είναι να αποκομίσει κέρδη για τους Μετόχους της.
Η αλόγιστη σύσταση Πρακτορείων, η κατάργηση Ταχυδρομικών Γραφείων και η παραχώρηση των διαβιβάσεων σε Εργολάβους, αποδυναμώνει το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα του ΕΛΤΑ, το δίκτυό του.
Αν η πλειοψηφία της ΠΟΣΤ, αποδεχθεί τις προτεινόμενες μεταβολές, που πλήττουν τον Κοινωνικό ρόλο του Ταχυδρομείου, σε ποιο πλαίσιο θα στηρίξει την Ομόφωνη Απόφαση του το Συνδικάτο για Δημόσιο ΕΛΤΑ, που είναι και απαίτηση του συνόλου σχεδόν των κοινωνικών φορέων;
Η προβλεπόμενη ελευθεριότητα της Διοίκησης στη λήψη αποφάσεων, που όταν αφορούν στο Ανθρώπινο Δυναμικό θα είναι «βούτυρο στο ψωμί» της όποιας παραεξουσίας, όταν δε θα σχετίζονται με νέες επενδύσεις ή δαπάνες υποστήριξης δραστηριοτήτων, ελλοχεύει κίνδυνος ανεξέλεγκτης κακοδιαχείρισης.
Με ποια λογική μπορεί να καταργηθεί το καθεστώς στις Προμήθειες, στις Προσλήψεις ( κρίμα τις προεκλογικές εξαγγελίες για στήριξη του ΑΣΕΠ), στις μεταθέσεις και στις εσωτερικές από Κλάδο σε Κλάδο μετατάξεις;
Πως είναι δυνατόν μια ανεπαρκής Διοίκηση, που οι μέχρι σήμερα ενέργειές της ρέπουν στην ευνοιοκρατία και ακόμα περισσότερο σε καθεστωτικού χαρακτήρα διώξεις, να απαιτεί να είναι ανεξέλεγκτη;
«Δουλεύει» για τον εαυτό της ή φτιάχνει την κατάσταση σύμφωνα με τα γούστα του Νέου Αφεντικού που ετοιμάζουν;
Η ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – Ο ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ – Η ΑΝΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΣΤΟΧΙΑ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΘΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΕΝ ΠΡΟΟΙΩΝΙΖΟΥΝ ΧΡΗΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ
Η πορεία των εσόδων του ΕΛΤΑ, που την πρώτη διετία της κρίσης (2008 & 2009) κρατήθηκαν σταθερά, φέτος καταβαραθρώνονται. Η Διοίκηση αντί να ενδιαφερθεί για το γεγονός, με δηλώσεις στον Τύπο εξαγγέλλει κερδοφορία, αποσιωπώντας ότι εάν επισυμβεί, πράγμα όχι σίγουρο, θα οφείλεται αποκλειστικά στις περιοριστικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν ενάντια στους Ταχυδρομικούς και έχουν να κάνουν με αποδοχές και εντατικοποίηση ( λόγω των 3.000 κενών Οργανικών θέσεων) δουλειάς.
Σχεδιάζεται η αυθαίρετη και ανήθικη κατάργηση θέσεων ευθύνης, οι οποίες σημειωτέον στελεχώθηκαν πρόσφατα. Με παράλληλη καρατόμηση όσων η Παραδιοίκηση υποδείξει.
Κατά τα άλλα εξαγγέλλουν διαφάνεια σε θέματα διαχείρισης «ανθρώπινων πόρων», χωρίς να έχουν δημοσιοποιήσει μέχρι σήμερα το αποτέλεσμα καμιάς από τις πρόσφατες αξιολογήσεις, ούτε καν στα μέλη του Δ.Σ. ΕΛΤΑ.
Δρομολογείται ο ριζικός ανασχεδιασμός των Τομέων Διανομής, που θα μειωθούν σε ποσοστό περίπου 25% και στη συνέχεια αδιαφανώς (χωρίς κλήρωση ή συνεννόηση), θα τοποθετήσουν τους συναδέλφους Ταχυδρόμους, με τη γνωστή μέθοδο των «παιδιών»( έστω και από υιοθεσία) και των «αποπαίδων».
Χαρίζει η Κυβέρνηση τις πληρωμές στις Τράπεζες και αυτοί ψάχνουν για πολυδάπανα και ανεδαφικά άλλοθι. Η καμπάνια για τις συντάξεις του Ταμείου Εμπόρων από 35.000 πελάτες, θα εξασφαλίσει την παραμονή στον Οργανισμό λιγότερων από 1.000. Μια απλή μέθοδος των τριών αρκεί για να δείξει τι θα συμβεί (εάν συνυπολογιστούν οι ιδιαιτερότητες στη γεωγραφική κατανομή) και με τον ΟΓΑ.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι, εάν στο μέλλον γίνει απολογισμός, οι σχετικές με την πληρωμή συντάξεων επενδυτικές και διαχειριστικές δαπάνες, θα αποδειχθούν σε σχέση με τα έσοδα που θα πραγματοποιηθούν, πολύ μεγαλύτερες.
Η συμφέρουσα για τον ΕΛΤΑ δυνατότητα να πληρώνονται οι συνταξιούχοι μέσω του συστήματος της Ταχυπληρωμής, δεν διεκδικήθηκε από τη Διοίκηση του ΕΛΤΑ και δεν υιοθετήθηκε από την Κυβέρνηση.
Αν γινόταν αυτό σε συνδυασμό με μια σωστή διαφήμιση της υπηρεσίας, το αποτέλεσμα θα ήταν ευχάριστη έκπληξη για τον Οργανισμό .
Η ΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΜΕΤΡΗΣΙΜΩΝ ΜΕΣΩΝ-ΣΤΟΧΩΝ, Η ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΗ ΑΛΛΑΓΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ, Ο ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΚΑΙ Η ΜΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Σχεδιάζουν έτσι για να μην ελεγχθούν στο μέλλον. Για να έχουν το απόλυτο δικαίωμα στην παλινωδία όπως μέχρι και σήμερα. Προ Τριμήνου άλλαξαν τον Υπηρεσιακό Οργανισμό, τώρα τον καταργούν.
Δεν τους προβληματίζει η αύξηση των φαινομένων κακοδιαχείρισης.
Μειώνουν τις θέσεις εργασίας και δεν επιδιώκουν ανάπτυξη του Οργανισμού.
Δεν διεκδικούν π.χ. Τραπεζικές εργασίες, διαχείριση του κρατικού τζόγου κλπ, όπως τα άλλα Ταχυδρομεία της Ευρώπης. Αδρανούν μπροστά από τη διαφαινόμενη απώλεια εσόδων από διακίνηση Κρατικής αλληλογραφίας, Τύπο , Φορολογικές Δηλώσεις, Τέλη Κυκλοφορίας, συντάξεις, επιδόματα κλπ.
Προγραμματίζουν την πιλοτική εφαρμογή δύο(2) ροών διανομής ( απλά – ειδικής διαχείρισης αντικείμενα), εγκαταλείποντας την προσπάθεια να είναι ο Ταχυδρόμος , ο καλύτερος πωλητής του Οργανισμού.
Δεν ξέρουν τι θα γίνει με το ΕΣΠΑ, δεν εγγυώνται επέκταση της αυτοματοποίησης, αλλάζουν τη φιλοσοφία του τιμολογίου που είναι πανθομολογούμενα επιτυχημένη, τάζουν εκπαίδευση χωρίς τους κατάλληλους εκπαιδευτές και κίνητρα υπεραπόδοσης χωρίς να έχουν ορίσει προδιαγραφές.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο που φέρνει η Διοίκηση είναι αδιαμφισβήτητα προάγγελος της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.
Η μόνη σίγουρη και μόνιμη μεταβολή που θα επιφέρει, είναι η κατάργηση όλων των υποχρεώσεων που έχει σήμερα η Διοίκηση και οι Μέτοχοι του ΕΛΤΑ, στη βάση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.
Στο παρελθόν σας έχει ενημερώσει η ΠΟΣΤ με ανακοινώσεις της, για τις αποφάσεις που έχουν ομόφωνα παρθεί, ενάντια στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση και για τις επιτροπές που με τη συμμετοχή Εκπροσώπων της Ομοσπονδίας από όλες τις Παρατάξεις, θα συνδιαμορφώσουν το Επιχειρησιακό Σχέδιο και το Νέο Νόμο για την Ταχυδρομική Αγορά.
Η νομή της Εξουσίας όμως έχει δημιουργήσει σε κάποιους αμνησία.
Εμείς δεν ξεχνάμε, Στο site της Παράταξης www.dake-elta.eu έχουμε αναρτήσει τις τελευταίες ανακοινώσεις της πλειοψηφίας της ΠΟΣΤ, που σχετίζονται με τα θέματα αυτά.
Επειδή διακρίνουμε διάθεση της πλειοψηφίας να «βαφτίσει» τις βλαπτικές για το Ταχυδρομείο και τους Εργαζόμενους μεταβολές, «αναγκαίο κακό» ή «ρεαλισμό», επιφυλασσόμαστε να φρεσκάρουμε τις μνήμες όλων και με τις θέσεις της ΠΟΣΤ το Καλοκαίρι του 2009.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣΤ ΝΑ ΠΑΛΕΨΕΙ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΟΣΩΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΟΜΟΦΩΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΡΟΝ-ΑΡΟΝ ΩΣ ΕΧΕΙ ΕΝΤΟΣ 8ΗΜΕΡΟΥ ΟΠΩΣ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΙΟ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
ΛΕΥΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΑΚΕ-ΕΛΤΑ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΑΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΨΟΚΟΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΛΛΑΣ