tromaktiko: Κάθε μέρα κλείνουν και περισσότερα περίπτερα.

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Κάθε μέρα κλείνουν και περισσότερα περίπτερα.



Το ποσοστό κέρδους των περιπτέρων – που ήταν ήδη χαμηλό – έχει μειωθεί πάνω από 50% τους τελευταίους μήνες...
με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών να αδυνατεί να καλύψει ακόμα και το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης του. Οι επιχειρηματίες του κλάδου εκφράζουν την ανησυχία ότι οι μισές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το ...
ενδεχόμενο «λουκέτου» μέχρι τα τέλη του έτους». Aυτό αναφέρει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος σε επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου αναφορικά με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι περιπτερούχοι από την αύξηση των έμμεσων φόρων.

Συγκεκριμένα στην επιστολή της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Η ΓΣΕΒΕΕ έχει ήδη εκφράσει τις επιφυλάξεις της για την αποτελεσματικότητα αλλά και για τις αρνητικές συνέπειες από την αύξηση των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ, ΕΦΚ). Πέραν των συνεπειών που έχει η αύξηση των εμμέσων φόρων στην κατανάλωση, την περαιτέρω μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών και την αύξηση του επιπέδου των τιμών, ο τρόπος εφαρμογής της αύξησης των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης έχει οδηγήσει σε προβλήματα βιωσιμότητας πολλών επιχειρήσεων σε ορισμένους κλάδους της οικονομίας.

Ειδικότερα, τόσο η αύξηση καθαυτή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον Καπνό όσο και, κυρίως, ο τρόπος εφαρμογής της έχουν προκαλέσει σημαντική πτώση της κερδοφορίας στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης των ειδών αυτών, δηλαδή στα περίπτερα. Εκτιμάται ότι σήμερα λειτουργούν περίπου 40.000 καταστήματα μικρής λιανικής στη χώρα μας, εκ των οποίων τα 15.000 είναι περίπτερα και τα 25.000 ψιλικατζίδικα.

Οι επιχειρήσεις αυτές ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα λόγω της οικονομικής κρίσης. Ο κύκλος εργασιών για το 2009, πριν δηλαδή από την αύξηση του ΕΦΚ, εμφανίστηκε μειωμένος σε σχέση με το 2005 κατά 21%, χωρίς να λαμβάνεται καν υπόψη και η επίδραση του πληθωρισμού. Αυτή η πτώση του τζίρου δεν υπήρξε ενιαία, καθώς οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώνονται στα μικρότερα περίπτερα (-23%), έπειτα στα μεσαία (-16%) ενώ αντίθετα στα μεγάλα περίπτερα σημειώθηκε αύξηση (4%). Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί σχετικά με τη διάρθρωση των προϊόντων που πωλούν τα περίπτερα ότι οι πωλήσεις τσιγάρων αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων (48%) όταν οι πωλήσεις του επόμενου κατά σειρά προϊόντος, των καρτών κινητής τηλεφωνίας, αντιπροσωπεύουν το 13% περίπου του τζίρου.

Είναι προφανές ότι η αύξηση της τιμής των τσιγάρων, λόγω της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, επιδρά αρνητικά στη ζήτηση για τα συγκεκριμένα προϊόντα. Προκειμένου να αντισταθμιστεί η μείωση της ζήτησης πολλές καπνοβιομηχανίες προχώρησαν σε μείωση των τιμών, με στόχο τη διατήρηση ή την αύξηση του μεριδίου αγοράς που κατέχουν. Οι συνέπειες των δύο παραπάνω εξελίξεων είναι καταστροφικές για τη συντριπτική πλειονότητα των περιπτέρων και ιδίως των μικρότερων.

Το ποσοστό κέρδους των περιπτέρων – που ήταν ήδη χαμηλό – έχει μειωθεί πάνω από 50% τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών να αδυνατεί να καλύψει ακόμα και το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης του. Οι επιχειρηματίες του κλάδου εκφράζουν την ανησυχία ότι ακόμα και οι μισές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο «λουκέτου» μέχρι τα τέλη του έτους.

Επομένως, το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Διότι πέρα από τις αρνητικές συνέπειες στην απασχόληση, δεδομένου ότι πολλά περίπτερα είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, ελλοχεύει ο κίνδυνος το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ να φέρει τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα στα έσοδα του Κράτους.

Προτείνεται, λοιπόν, επανασχεδιασμός του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον Καπνό και ιδιαίτερα της δομής του, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω δεδομένα. Στόχος του Υπουργείου θα πρέπει να είναι η διόρθωση ορισμένων διατάξεων προκειμένου να καταστεί αυτή η αύξηση του ΕΦΚ λειτουργική για όλες τις πλευρές. Παράλληλα, θα ήταν χρήσιμο να διερευνηθεί η δυνατότητα συνεργασιών των εμπλεκομένων μερών στην αγορά καπνικών προϊόντων (καπνοβιομηχανιών – χονδρεμπόρων – περιπτέρων) με σκοπό τον εντοπισμό των όποιων προβλημάτων και τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την επίλυσή τους».

http://rokakias.blogspot.com
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!