tromaktiko: Και άλλοι δεν πληρώνουν

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Και άλλοι δεν πληρώνουν



Φουντώνει το κίνημα των διοδίων, καθώς όλο και περισσότεροι αρνούνται να πληρώσουν το τσουχτερό αντίτιμο και απλά... περνούν. Καθώς οι εταιρίες κρίνον ασύμφορη τη δίωξη και κάνουν τα στραβά μάτια.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που αγανακτισμένοι κάτοικοι των περιοχών Ανατολικής Αττικής αναγκάζονται να καταβάλλουν παραπάνω από 1.500 ευρώ το χρόνο σε σταθμούς διοδίων για τις καθημερινές και αναγκαίες μετακινήσεις τους, την ίδια στιγμή που ολοένα και περισσότερες επιτροπές κατοίκων διαμαρτύρονται για δρόμους που υποτίθεται ότι πλησιάζουν τα ευρωπαϊκά επίπεδα οδικής ασφάλειας, φωνάζοντας ένα ισχυρό «δεν πληρώνω».
Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Καθημερινή», ο χειρουργός οφθαλμίατρος Βασίλης Παπαδόπουλος, κάτοικος Αφιδνών, αναφέρει ότι έχει να πληρώσει διόδια από τον Οκτώβριο του 2009. Αυτές τις μέρες κλείνει ένα χρόνο ελεύθερων διελεύσεων.
«Είμαστε μια τετραμελής οικογένεια που κινούμαστε αποκλειστικά με Ι. Χ. Ο κάθε ένας χρειάζεται να καταβάλλει 1.500 - 2.000 ευρώ σε διόδια τον χρόνο. Είναι αστείο, αλλά αν τα βάλεις κάτω θα αγοράζαμε κάθε χρόνο νέο αυτοκίνητο», λέει χαρακτηριστικά.
Σήμερα, ο κ. Παπαδόπουλος είναι ενεργό μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού των Επιτροπών Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων Ενάντια στα Διόδια (epitropesdiodiastop. blogspot. com), που καθημερινά εγγράφει δεκάδες νέα μέλη. «Οι υποστηρικτές μας είναι δεκάδες χιλιάδες. Δεχόμαστε 300 - 400 τηλέφωνα την ημέρα και η ιστοσελίδα μετράει 3.000 επισκέψεις καθημερινά».
Η πρακτική που ακολουθούν τα άτομα αυτά είναι η εξής: φτάνοντας σε κάποιο σταθμό διοδίων ενημερώνουν τον υπάλληλο ότι δεν προτίθενται να πληρώσουν το αντίτιμο και περιμένουν.
Σε περίπτωση που η μπάρα καθυστερήσει να σηκωθεί, οι οδηγοί κατεβαίνουν από το ΙΧ και τη σπρώχνουν προς τα εμπρός. «Η μπάρα ούτε σπάει ούτε τίποτα, δεν προξενούμε κάποια φθορά δηλαδή. Εννιά στους δέκα υπαλλήλους μάλιστα είναι ευγενικοί. Με 680 τον μήνα και τρίμηνες συμβάσεις, ίσως είναι και αυτοί στο πλευρό μας», αναφέρει ο γιατρός.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί, η εταιρεία για να διεκδικήσει το αντίτιμο θα πρέπει να φωτογραφίσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, διαδικασία που κολλάει στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Ακόμα και εάν η Αρχή δώσει τη σχετική άδεια, η διαδικασία που καλείται να ακολουθήσει η εταιρεία είναι χρονοβόρα και κοστίζει περισσότερο από το ίδιο το αντίτιμο.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!