tromaktiko: Αυτορυθμιζόμενα φανάρια κυκλοφορίας

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Αυτορυθμιζόμενα φανάρια κυκλοφορίας




Αν σας έχει καταπιέσει το σταμάτα ξεκίνα στην κυκλοφορία, μπορεί να σκεφτήκατε ότι τα φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία απλά δεν 'ξέρουν' τι γίνεται γύρω τους, και αυτό είναι σωστό. Τα φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία είναι προγραμματισμένα σε κυκλοφοριακά πρότυπα που βασίζονται στον χρόνο και στο τόπο που βρίσκονται, αλλά δεν αντιλαμβάνονται τι πραγματικά συμβαίνει στο χώρο τους (αυτό δεν περιλαμβάνει τους πεζούς που πιέζουν το κουμπί για να περάσουν απέναντι, ή τους αισθητήρες στην άσφαλτο που ενεργοποιούνται από σταματημένα αυτοκίνητα. Το σταμάτημα και ξεκίνημα δεν είναι μόνο εκνευριστικό αλλά και μεγάλη σπατάλη καυσίμων και πηγή εκπομπών επιπλέον διοξειδίου του άνθρακα.

Όμως τώρα ερευνητές προχωρούν σε κάτι που θα μειώσει κατά πολύ την περίοδο που περνούν οι οδηγοί στην κόκκινη ζώνη, ένα σύστημα που επιτρέπει στα φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας να παρακολουθούν την κίνηση σε πραγματικό χρόνο, και να συντονίζουν τα σήματα τους σύμφωνα με αυτήν.

Μηχανικοί από το πανεπιστήμιο της Δρέσδης και της Ζυρίχης έφτιαξαν ένα μοντέλο στον υπολογιστή των δρόμων της Δρέσδης, στο οποίο η ροή της κυκλοφορίας δεν διαφέρει από αυτήν του νερού στους σωλήνες. Μετά εφοδίασαν τα εικονικά φανάρια κυκλοφορίας στους δρόμους με αισθητήρες που παρακολουθούν την τοπική κυκλοφοριακή ροή. Με αυτή την πληροφορία κάθε φανάρι υπολογίζει τον αναμενόμενο αριθμό των άμεσα επερχομένων οχημάτων , και καθορίζει για πόσο χρόνο θα μείνει πράσινο για να αφήσει την κυκλοφορία να περάσει.

Τα φανάρια επίσης επικοινωνούν το ένα με άλλο και προσαρμόζουν τον χρονισμό τους με βάση τι δείχνει το προηγούμενο και το επόμενο φανάρι. Δεν θα είχε λογική το ένα φανάρι να άφηνε την κίνηση να περάσει για να μπλοκαριστεί στο αμέσως επόμενο φανάρι. Παρά το γεγονός ότι το αποτέλεσμα των σημάτων που προκύπτουν φαίνεται να είναι τυχαία και χαοτικά συγκρινόμενα με τα προ-προγραμματισμένα φανάρια, το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια μείωση του χρόνου αναμονής 10 με 30 τοις εκατό.

Ένα τέτοιο σύστημα δεν θα μείωνε μόνο τα κυκλοφορικά προβλήματα, αλλά θα εξαφάνιζε τις καταστάσεις όπου ο οδηγός περιμένει σε μια άδεια διασταύρωση ή τα φανάρια να εναλλάσσουν τις καταστάσεις τους χωρίς καθόλου κίνηση.

Οι μηχανικοί τώρα εργάζονται μαζί με την υπηρεσία κυκλοφοριακής ρύθμισης της Γερμανίας για να εφαρμοστεί το σύστημα τους σε πραγματικούς δρόμους.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!