tromaktiko: Σχόλιο στο "Πρόταση για Τέλη Κυκλοφορίας"

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Σχόλιο στο "Πρόταση για Τέλη Κυκλοφορίας"



Το ίδιο ακριβώς σκεφτόμουν, δεν είναι δυνατόν πχ να εξισώνομαι σαν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 1.4 με έναν που έχει 1.6 όπως και το ότι η διαφορά από τα 1357 στα 1358 κυβικά είναι τεράστια (+100 ευρώ) για 1 κυβικό παραπάνω!
Οι πολυ άτυχοι (μαζί με εμένα) είμαστε αυτοί που τα αμάξια μας έχουν 1360 κυβικά. Φυσικά δε ξεχνάμε ότι το σύστημα αυτό είναι φτιαγμένο ακριβώς για αυτό το σκοπό, να κλέβει τους πολίτες (όπως στα σχεδόν στα πάντα που έχουν θεσμοθετήσει οι κÏ! �βερνήσεις που ψηφίζουμε). Κοινό μυστικό είναι ότι αυτά τα όρια έχουν οριστεί ακριβώς για να πιάσουν τα περισσότερα αμάξια στα 1.4 κυβικά (οι περισσότεροι τέτοια έχουν) που είναι ακριβώς 2-3 κυβικά πάνω από τα 1357 που έχουν στη κατοχή τους οι περισσότεροι απλοί πολίτες.

Πιο αποδοτικό και δίκαιο θα ήταν μια εξίσωση βασισμένη σε συντελεστές κυβικών, καυσαερίων η έπιπλέον κριτήρια (πχ παλαιότητα/τεχνολογία μηχανής ενδεχομένως) και φυσικά να λαμβάνει υπόψη ειδικές ομάδες όπως πχ πολύτεκνοι που λόγω ανάγκης (και όχι πλούτου) έχουν αμάξια με περισσότερα κυβικά. Ότι αντέχεις να αγοράζεις πληρώνεις και ανάλογα. Και εννοείται ότι ένα αμάξι μετά τις 1/1/11 δε θα πρέπει να φορολογείται μόνο με βάση τους ρύπους του. Πολλά κυβικά σημαίνει γκλαμουρ και καλή οικονομική επιφάνεια προφανώς (εκτός από των πολυτέκνων εξοÏ! και ο συντελεστής απαραίτητος για αυτούς).
Πχ μια απλή εξίσωση θα ήταν Τέλη = (Κυβικά * ΣυντΑ) + (CO2 / ΣυντΒ)
Ο ΣυντΑ για τη γενική κατηγορία θα μπορεί να είναι 0.1 και για κατηγορίες όπως πολύτεκνοι 0.05 η ανάλογα την κατηγορία του οχήματος πχ φορτηγά/μηχανές θα έχουν διαφορετικό συντελεστή (η άλλη εξίσωση που θα λαμβάνει υπόψη και άλλα κριτήρια). Ο ΣυντΒ θα μπορόύσε να είναι πχ 2 και για ένα αμάξι 1400 κυβικών με εκπομπές Co2 140 gr/km Θα είχε ένα ποσό 1400 * 0.1 + 140 / 2 = 140 + 70 = 210. Αλλά ένα 160 κυβικών με καυσαέρια Co2 160 gr/km θα είχε τέλη 1600 * 0.1 + 160 / 2 = 160 + 80 = 240.Αντίστοιχα ένα αμάξι 1000 κυβικά με ρύπους Co2 110 gr/km θα πλήρωνε 1200 * 0.1 + 110 / 2 = 120 + 55 = 175.
Μια τέτοια απλή εξίσωση θα ήταν πραγματικά πολύ πιο δίκαιη και αποδεκτή φαντάζομαι από τους περισσότερους. Περισσότερα κυβικά σημαίνει πληρώνω περισσότερο, λιγότερα καυσαέρια σημαίνει πληρώνω λιγότερο και ανάλογα πράττει ο καθένας με βάση τι αντέχει οικονομικά. Το να αλλάζει το σύστημα κάθε τρεις και λίγο είναι επιεικώς απαράδεκτο και όπως προκύπτει και από το νέο σύστημα που ανακοινώθηκε, πάλι τελείως άδικο. Αυτό δε μπορεί να το σκεφτεί το υπουργείο;;; Θέληση να σκεφτούν ορθολογικά χρειάζεται και μπορούν να βρουν μια πολύ πιο δίκαιη! λύση από αυτό το νομοθετικά άδικο έκτρωμα.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!