tromaktiko: Διώχνουμε και αυτούς που επενδύουν !!

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Διώχνουμε και αυτούς που επενδύουν !!



Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά εικοσιένα εκατομμύρια ΕΥΡΩ οφείλει το ελληνικό Δημόσιο στην κινεζική Cosco. Τόσο είναι τα χρήματα, που έχει λαμβάνειν η εταιρία από επιστροφές Φ.Π.Α., για την επένδυση, που έχει κάνει στο λιμάνι του Πειραιά. Αναφερόμαστε στη θυγατρική της εταιρία, ΣΕΠ, η οποία και έχει αναλάβει τη διαχείριση του προβλήτα 2 του ΟΛΠ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη φορά μέσα σε τέσσερις μήνες, που οι Κινέζοι θέτουν το θέμα στην ελληνική κυβέρνηση. Τον περασμένο Μάιο, η ηγεσία της εταιρίας είχε διαμαρτυρηθεί στην τότε υπουργό οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, καθώς το Δημόσιο όφειλε εκείνη την περίοδο από επιστροφές Φ.Π.Α. περί τα εννέα εκατομμύρια ΕΥΡΩ.
Η κυρία Κατσέλη είχε δεσμευθεί για την επίλυση του θέματος. Αυτό, τελικά, δεν διευθετήθηκε, με αποτέλεσμα οι οφειλές να φτάσουν στα δεκατέσσερα εκατομμύρια στις αρχές του μήνα, και θα αυξηθούν στα εικοσιένα εκατομμύρια τον Οκτώβριο, οπότε και αναμένεται η επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα !
Τώρα, οι Κινέζοι – που εξέφρασαν τη δυσφορία τους στη συνάντηση που είχαν με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο – προτείνουν το αυτονόητο: να συμψηφιστεί αυτό το ποσό, με οφειλές πέντε εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, που έχει η εταιρία προς το ελληνικό Δημόσιο. Ό,τι, δηλαδή, προτείνει όλη η αγορά από τότε που ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου αποφάσισε να παγώσει τις επιστροφές.
Θυμίζουμε ότι στη σύμβαση, που έχει υπογράψει η κινεζική εταιρία με το ελληνικό Δημόσιο για την ανάληψη της διαχείρισης του προβλήτα 2 του ΟΛΠ, προβλέπεται η επιστροφή του φόρου προστιθέμενης αξίας για όποιες επενδύσεις πραγματοποιούν οι Κινέζοι στην Ελλάδα.
Η υπόθεση έρχεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία για την ελληνική οικονομία και τις σχέσεις μας με τους Κινέζους, αφού οι ίδιοι έχουν δηλώσει ότι προτίθενται να κάνουν και άλλες επενδύσεις στη χώρα μας.Ήδη, η Cosco σχεδιάζει τη συμμετοχή μαζί με τον ΟΛΠ στο διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς οι Κινέζοι βλέπουν ότι αυτός ο άξονας Πειραιά – Θριασίου μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη μεταφορά των προϊόντων τους στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η «καυτή πατάτα» βρίσκεται πλέον στα χέρια του υπουργού οικονομικών, ο οποίος καλείται να αποφασίσει αν θα λύσει το θέμα πριν την έλευση της κινεζικής ηγεσίας στην Αθήνα, έχοντας – σε αυτή την περίπτωση – να αντιμετωπίσει τις πιθανές και εύλογες αντιδράσεις πλήθους άλλων εξαγωγικών επιχειρήσεων, για επιλεκτική μεταχείριση.


http://www.politis-gr.com/?p=3852

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!