Όπως αναφέρουν οι καταναλωτές:
Τιμολόγια
- Στη περιοχή του Βόλου το κόστος του νερού είναι 20-50% ακριβότερο από αντίστοιχες πόλεις.
- Τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΜΒ έχουν αυξηθεί κατά 30% από το 2007, 60% από το 2004 και 80% από το 2002.
- Οι υπεύθυνοι εφευρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους να επιβάλουν φόρους και τέλη. Τέλη αποχέτευσης, τέλη έργων, τέλη όμβριων, τέλη συντήρησης υδρομέτρου.
- Το υπερβολικό πάγιο 15 μ3 (31,00 ?) τιμωρεί τα φτωχά νοικοκυριά που καταναλώνουν λιγότερο και τους προσφέρει κίνητρο για περισσότερη κατανάλωση.
- Δεν υπάρχει κίνητρο για μείωση της σπατάλης αφού το νερό κοστίζει 2 ?/μ3, είτε καταναλωθούν 20μ3 (39,95 ?), είτε 50μ3 (100,95 ?)
Φουσκωμένοι λογαριασμοί
Πέρα από το τσουχτερό τιμολόγιο οι πολίτες καταγγέλλουν τεράστιες διαφορές στη κατανάλωση από τρίμηνο σε τρίμηνο χωρίς να υπάρχει βλάβη του υδρομετρητή ή διαρροές και ότι οι λογαριασμοί «φουσκώνουν» με διάφορους τρόπους:
- Πολλές φορές με τις αυξομειώσεις της πίεσης του δικτύου ο υδρομετρητής καταγράφει πλασματικά κυβικά και ο καταναλωτής πληρώνει τον αέρα για νερό.
- Η καταμέτρηση δεν γίνεται στο τρίμηνο αλλά στους τέσσερις ή και πέντε μήνες με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν κλίμακα και να πληρώνουν ακριβότερα το κυβικό.
- Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν γίνεται καθόλου καταμέτρηση και τα κυβικά ορίζονται κατ΄ εκτίμηση, διότι σύμφωνα με την ΔΕΥΑΜΒ, δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό ???
Τα έργα
Έχει επιλεγεί η εύκολη λύση να καλούνται οι καταναλωτές να καλύπτουν την αδυναμία της επιχείρησης να εντάξει τα έργα σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Το ένα τέταρτο (1/4) του πολύτιμου νερού χάνεται από τις διαρροές του δικτύου.
Η ποσότητα αλλά και η ποιότητα του νερού δεν έχει διαφοροποιηθεί, το ισοζύγιο πηγαίων νερών - γεωτρήσεων είναι σταθερό για χρόνια και ο θησαυρός των νερών του Πηλίου παραμένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητος.
Που πάνε τα λεφτά;
Οι πολίτες παρακολουθούν εμβρόντητοι, επίσημες καταγγελίες για κακοδιαχείριση, για μελέτες εκατομμυρίων ευρώ που δεν θα εφαρμοστούν ποτέ, για υπερτιμολογήσεις προμηθειών, για απευθείας αναθέσεις. Από τα χρήματα που εισπράττει η ΔΕΥΑΜΒ ετησίως, το μεγαλύτερο μέρος (9.500.000 ?) πάει σε μισθούς και εργοδοτικές εισφορές, ενώ το συνολικό ποσό για έργα όμβριων, ύδρευσης και αποχέτευσης δεν υπερβαίνει τα 5.000.000 ?.
Η ποιότητα
Πολλοί δημότες δεν εμπιστεύονται το νερό της ύδρευσης. Θεωρούν ότι έχει μεγάλη σκληρότητα, υπερβολικό χλώριο, αλλά και ουσίες (π.χ. χλωριόντα) που, αν και βρίσκονται κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια, μακροχρόνια βλάπτουν τον οργανισμό.
Το εμφιαλωμένο νερό δεν αποτελεί λύση καθώς οι συνθήκες αποθήκευσης του σε θερμοκρασίες άνω των 18 C ευνοούν την ανάπτυξη μικροβίων.
Η λήψη νερού από ελεύθερες μη ελεγχόμενες πηγές, με πλαστικά πολυχρησιμοποιημένα μπουκάλια είναι επικίνδυνη για την υγεία.
Η καλύτερη, προσωρινή, λύση είναι η εγκατάσταση φίλτρου στη βρύση. Η οριστική λύση είναι να παρέχει η ΔΕΥΑΜΒ φτηνό και ποιοτικό νερό.
Έως τότε ας εγκαταστήσει τουλάχιστον ένα δίκτυο από ελεύθερες ελεγχόμενες βρύσες με πηγαίο νερό σε πάρκα της πόλης, για να μην τρέχουν οι Βολιώτες στα βουνά.
Η Ένωση καταναλωτών Βόλου θα προσφύγει τόσο στο συνήγορο του καταναλωτή όσο και στο συνήγορο του πολίτη καταθέτοντας τις καταγγελίες των πολιτών.
Με βάση τα πορίσματα των ανεξάρτητων αρχών θα διερευνήσει αν υπάρχει νομική βάση για περαιτέρω δικαστική διερεύνηση για:
- τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς
- την καταστρατήγηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισονομίας των Ελλήνων πολιτών (διαφορά τιμής 20-50% μεταξύ ΔΕΥΑΜΒ και άλλων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης)
- την εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά της περιοχής μας, αφού ο καταναλωτής δεν μπορεί επιλέξει εναλλακτικό πάροχο νερού, γεγονός που αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 703/77 «έλεγχος μονοπωλίων, ολιγοπωλίων, ελεύθερος ανταγωνισμός»
Η Ένωση καταναλωτών Βόλου καλεί τους υποψήφιους Δημάρχους για το Δήμο Βόλου, να δεσμευτούν ότι θα βάλουν τάξη στη ΔΕΥΑΜΒ, και ότι θα μειώσουν άμεσα τις τιμές.
http://enka-volou.blogspot.com/