tromaktiko: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ



Το παιδί μου φοιτά στην Α΄Δημοτικού στην πόλη της Κατερίνης. Λίγες ημέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μας έδωσαν από το σχολείο το έντυπο που στον τίτλο αναφέρει και το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα έπρεπε να επιστρέψουμε υποχρεωτικά!!
συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από παιδίατρο.
Το εντυπο αυτό εκτός από τα στοιχεία του παιδιού, αναφέρει ως εξετάσεις-παθήσεις: ΧΡΟΝΙΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ, ΛΟΙΜΩΔΗ ΝΟΣΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΕΡΓΙΑ, ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (Διαταραχές ύπνου!!, ενούρηση!!, tics!!), ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΗ (λιποθυμία, προκάρδιο άλγος, εύκολη κόπωση), ΣΚΕΛΕΤΟΣ (Σκολίωση, Κύφωση, Άλλα), ΟΠΤΙΚΗ ΟΞΥΤΗΤΑ (στραβισμός, αχρωματοψία), ΑΚΟΗ, ΔΟΝΤΙΑ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ (αρτηριακή πίεση, ψηλάφιση μηριαίων, φυσήματα), ΒΟΥΒΩΝΟΚΗΛΗ!!!, ΑΛΛΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ κ.λ.π., ζητώντας από τον Ιατρό να σημειώσει δίπλα στο καθένα: ΕΥΡΗΜΑ και! ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, θα πρέπει να ενημερώσουμε το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς, τους διοικητικούς (ίσως και τους φύλακες), ότι το παιδί μας έχει ενούρηση στον ύπνο του, κύφωση, βουβωνοκήλη κ.λ.π και το χαρτί αυτό, να περιέρχεται στα χέρια του οποιουδήποτε (γωρίζοντας και εκ των έσω την ΤΕΛΕΙΑ! οργάνωση του αρχείου). Τα ερωτήματα μου είναι τα εξής: 1. Γνωρίζουν αυτοί οι άνθρωποι τι σημαίνει ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ? 2. Γνωρίζουν και είναι στις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, Διευθυντών κ.λ.π. να αξιολογούν ιατρικά έγγραφα? 3. Παίζει κάποιο ρόλο στο Ï! �χολείο, η ενούρηση ή εάν το παιδί θέλει δύο σφραγίσματα στα δόντια του? 4. Όλα αυτά τα έγγραφα που είναι ΑΠΟΡΡΗΤΑ, που ακριβώς φυλάσσονται και πως εξασφαλίζεται το ποιοί έχουν πρόσβαση σε αυτά? Είναι προφανές ότι το σχολείο πρέπει να ενημερωθεί για το εάν το παιδί έχει λοιμώδη νόσημα (διότι επηρεάζονται οι υπόλοιποι), εάν είναι αλλεργικό και εάν κρίθηκε από Ιατρό, ακατάλληλο για την γυμναστική (χωρίς ιατρικές λεπτομέρειες).Θα πρέπει όμως αυτό να γίνει με τον σωστό τρόπο. Όπως επίσης, οι γονείς θα κρίνουν εάν θα πρέπει να ενημερώσουν και Î! �ια κάτι άλλο τον Δάσκαλο του παιδÎ! �ού. Κάποιοι όμως ισχυρίζονται ότι τα έγγραφα αυτά είναι ένας τρόπος για να οδηγούνται τα παιδιά στους γιατρούς. Συγνώμη αλλά αυτά γίνονται σε Χώρες του Τρίτου Κόσμου. Προς αυτή την κατεύθυνση της ενημέρωσης θα έπρεπε, το Υπουργείο να εκδώσει ενημερωτικά φυλλάδια οργανώνοντας ολόκληρα εκστρατεία για τις εξετάσεις που καλό είναι τα παιδιά μας να κάνουν και όχι να καταφεύγουν στη λύση του ΄ΕΛΑ ΜΩΡΕ!! . Να αναφέρω εδώ πως ακόμη και για την εγγραφή των παιδιών μας στην Α΄Δημοτικού και στο Νηπιαγωγείο ζητούν υποχρεωτικά οφθαλμολογικό, καρδιολοÎ! �ικό και οδοντιατρικό έλεγχο. Επίσης για τα Νηπιαγωγεία ζητούν (ΑΚΟΥΣΟΝ - ΑΚΟΥΣΟΝ!!) φωτοτυπία της σελίδας του βιβλιαρίου υγείας του παιδιού για να δούν αν έκανε τα εμβόλια. Δηλαδή αυτή την φωτοτυπία, ποιός θα την διαβάσει και ποιός θα την αξιολογήσει? η Νηπιαγωγός? η οποία δηλαδή να υποθέσω πως ξέρει ποιά είναι όλα τα εμβόλια που πρέπει να κάνουν τα παιδιά? Εκτός και αν στη σχολή Νηπιαγωγών τους μαθαίνουν και λίγο από Ιατρική!! Τελειώνοντας θα ήθελα να παροτρύνω τους Διευθυντές των σχολείων καθώς και της Αθμιας, να το ψάχνουν λίγο περισÏ! �ότερο και όχι να παντούν πάντα με ! το ξΕρό "ΜΑΣ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ". Άλλωστε γι΄αυτό θα πρέπει να γίνανε Διευθυντές και όχι γιατί απλά ήταν οι αρχαιότεροι. Ευχαριστώ και παρακαλώ να δημοσιευθεί
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!