tromaktiko: Σε τροχιά σύγκρουσης με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Σε τροχιά σύγκρουσης με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ



«Σύγκρουση» με το υπουργείο Υποδομών και προσωπικά με τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα για το θέμα του ΟΣΕ προανήγγειλε...

 το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.



Οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι ακόμα δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντας τον κ. Ρέππα «υπουργό διαρροών».


Οι ίδιοι χαρακτήρισαν ως έκτρωμα το σχέδιο νόμου που προωθείται και το οποίο, όπως υποστήριξαν, έχει μοναδικό στόχο το ξεπούλημα των φιλέτων του ΟΣΕ και να οδηγήσει τους εργαζόμενους σε εργασιακό μεσαίωνα, καθώς καταργεί ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, καταστρέφοντας τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.


Κατά την άποψη της ΠΟΣ το Μνημόνιο επιβάλει μόνο λογιστικό διαχωρισμό του ΟΣΕ, ενώ η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει σε πλήρη ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.


Υποστήριξαν επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος από το έλλειμμα των 10 δισ. ευρώ που έχει ο Οργανισμός, οφείλεται στην χρηματοδότηση έργων από τον ίδιο τον ΟΣΕ.


Σε ό,τι αφορά το θέμα της μισθοδοσίας του προσωπικού, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν οι συνδικαλιστές, για το 2009 το συνολικό ποσό υπερβαίνει τα 395 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το σύνολο των εσόδων του Οργανισμού δεν ξεπερνά τα 105 εκατομμύρια ευρώ.


Απέδωσαν τα μειωμένα έσοδα σε κακοδιαχείριση των εκάστοτε διοικήσεων και στις μεγάλες εκπτώσεις, που φτάνουν και το 90%, όπως υποστήριξαν, στις εμπορευματικές μεταφορές.


Το προεδρείο της ΠΟΣ εμφανίστηκε κατηγορηματικά αντίθετο με το σύνολο του σχεδίου νόμου, όπως αυτό διέρρευσε στον Τύπο, δηλαδή με αύξηση εισιτηρίων, μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, περικοπή δρομολογίων και εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού, το ύψος των οποίων ανέρχεται σε 7,5 δισ. ευρώ.


Αντίθετα πρότειναν:




* Να αλλάξει το πλέγμα των δρομολογίων.


* Πύκνωση και όχι κατάργηση των δρομολογίων.


* Έλεγχο της λαθρεπιβίβασης στον Προαστιακό, που ξεπερνά τα 300.000 ευρώ το χρόνο.


* Προσλήψεις προσωπικού για να σταματήσουν υπερωρίες και εξαιρέσιμα.


* Αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών




Αίσθηση, προκάλεσε η δήλωση των συνδικαλιστών ότι θα αντιδράσουν δυναμικά στα σχέδια της κυβέρνησης και θα ανατρέψουν την πολιτική αυτή με «κάθε νόμιμο και μη νόμιμο μέσο».


Σε ερώτηση τι ακριβώς εννοούν με τη φράση αυτή η απάντηση ήταν: «δεν πρόκειται να πάρουν ούτε ένα βαγόνι από τις εγκαταστάσεις».


Νωρίτερα μίλησε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος ο οποίος αναφέρθηκε στα πολλά και αποτυχημένα σχέδια εξυγίανσης του ΟΣΕ, κάλεσε την κυβέρνηση να ανοίξει εδώ και τώρα τα χαρτιά της για το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου, να σταματήσει το παιχνίδι των διαρροών, να διεξαγάγει δημόσιο και ειλικρινή διάλογο και να διασφαλιστεί τόσο ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας του ΟΣΕ, όσο και τα δικαιώματα των εργαζομένων, δηλαδή οι αμοιβές, οι εργασιακές σχέσεις, η ασφάλιση και οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
 
 
 
Πηγή: in.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!