Συγκεκριμένα, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) υποχώρησε στις 43 μονάδες, από 45,3 τον Ιούλιο, σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα της Markit. Υπενθυμίζεται ότι το όριο των 50 μονάδων διαχωρίζει τη συρρίκνωση από τη επέκταση. Στην ευρωζώνη, ο δείκτης PMI υποχώρησε στις 55,1 μονάδες, από 56,7 τον Ιούλιο.
Η συνεχιζόμενη οικονομική αναταραχή και η εξασθενηση της ζήτησης οδήγησαν σε απροθυμία υπογραφής νέων συμφωνιών, όπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα.
Θετικό είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις στο εξωτερικό αυξήθηκαν για πρώτη φορά σε διάστημα περίπου ενός έτους, αν και ο ρυθμός αύξησης ήταν οριακός.
Με την παραγωγή και τις νέες εργασίες να εξακολουθούν να μειώνονται, για 11 και 12 συνεχείς μήνες αντίστοιχα, το πλεονάζον εργατικό δυναμικό είχε ως αποτελέσμα οι αδιεκπεραίωτες εργασίες, τα αποθέματα έτοιμων προϊόντων και η απασχόληση να σημειώσουν περαιτέρω μείωση.
Ο δείκτης για τις αδιεκπεραίωτες εργασίες υποχώρησε στις 34,5 μονάδες, από 45,1 τον προηγούμενο μήνα.
«Μετά τη σχετική βελτίωση του κύριου δείκτη κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, ο δείκτης PMI υποχώρησε και πάλι τον Αύγουστο, καθώς τόσο οι νέες παραγγελίες όσο και η παραγωγή επιδεινώθηκαν με επιταχυνόμενους ρυθμούς», δήλωσε η Τζέμα Βάλλας, οικονομολόγος της Markit.
«Δεδομένων των αυστηρών δημοσιονομικών μέτρων που θα παραμείνουν σε ισχύ για κάποιο διάστημα, η εγχώρια ζήτηση αναμένεται να παραμείνει εξασθενημένη για το προσεχές μέλλον. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές αναμένεται να παίξουν βασικό ρόλο στην ανάκαμψη, καθώς στην τελευταία περίοδο της έρευνας υπήρξαν θετικές ενδείξεις προς αυτή την κατεύθυνση: οι πωλήσεις στο εξωτερικό αυξήθηκαν ελαφρώς τον Αύγουστο, για πρώτη φορά σε διάστημα 11 μηνών», προσέθεσε.
Η απώλεια θέσεων εργασίας καταγράφηκε για 28ο συνεχή μήνα, με την τελευταία μείωση να είναι η σημαντικότερη και η μεγαλύτερη σε διάστημα ενάμισι έτους.
Τα στοιχεία υπέδειξαν επίσης επιτάχυνση της αύξησης του μέσου όρου των τιμών εισροών κατά τη διάρκεια του Αυγούστου με απότομο ρυθμό, ο οποίος ήταν εντονότερος από τη μέση τιμή που έχει καταγραφεί στη διάρκεια διεξαγωγής της έρευνας.
Μέλη του πάνελ αναφέρθηκαν στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, στους υψηλότερους φόρους και στο αυξανόμενο κόστος μεταφορών. Οι κατασκευαστές δεν κατάφεραν να μεταβιβάσουν το υψηλότερο κόστος τους στους πελάτες, καθώς η ασθενής ζήτηση και η ανάγκη για εκπτωτικές προσφορές οδήγησαν σε μείωση των τιμών χρέωσης για 23ο συνεχή μήνα.
Ομάδα του e-protasi