Υπουργός Ναυτιλίας τότε, ο από σήμερα υπουργός προστασίας του προστάτη, Χρίστος Παπουτσής.26 Σεπτεμβρίου 2000, ώρα: 22:15, νήσος Πάρος. Το Ε/Γ-Ο/Γ Εξπρές Σάμινα της εταιρείας Minoan Flying Dolphins παρεκκλίνει της καθορισμένης πορείας του και προσκρούει στο σύμπλεγμα βραχονησίδων Πόρτες, δύο ναυτικά μίλια ανοιχτά της Πάρου. Στο θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) το περιστατικό αρχικά δεν εμπνέει ανησυχία. Ωστόσο, οι επιβαίνοντες επικοινωνούν με τηλεοπτικούς σταθμούς και δίνουν την πραγματική διάσταση του συμβάντος. Το Σάμιν! α βυθίζεται!”
«Η τραγωδία του Σάμινα, ωστόσο, έφερε στο φως της δημοσιότητας και στην προσοχή του κοινού διάφορα άλλα θέματα που έως τότε δεν άπτονταν του ενδιαφέροντος των ΜΜΕ, των πολιτικών αλλά και του απλού πολίτη. Συγκεκριμένα, το πώς δίδονται οι άδειες σκοπιμότητας, τι είναι το καμποτάζ και τα σωστικά μέσα, ποιος είναι εκπαιδευμένος να τα χρησιμοποιεί, τι είναι η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, αλλά και όλο το «παιχνίδι» στην ελληνική ακτοπλοΐα με εξαγορές πλοίων και εταιρειών.» από την εφημερίδα «Βήμα» των ημερών εκείνων.
Κανείς δεν φαίνεται να θυμάται ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που διέπραξαν οι έλληνες εφοπλιστές σε συνεργασία με το πολιτικό σύστημα πριν 9 χρόνια και που είχε σαν αποτέλεσμα 80 νεκρούς. Την ίδια ημέρα 20 χρόνια πριν χάθηκε η ζωή ενός μέλους της φράξιας που κυβερνά τον τόπο, του Μπακογιάννη.
Η ζωή του Μπακογιάννη αξιολογείται από τα ΜΜΕ και τον πολιτικό κόσμο ως σαφώς σημαντικότερη από την ζωή 80 ανθρώπων που πνίγηκαν।
http://24wro.blogspot.com/