Όλο το χρόνο ακούμε για συζητήσεις που γίνονται πίσω από κλειστές πόρτες για το μέλλον της Formula 1...
το τεχνικό/τεχνολογικό μέλλον και όχι το “γεωγραφικό”- και φαίνεται ότι η F1 τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ διαφορετική. Και για να είμαστε ειλικρινείς, χρειάζεται να είναι.
Το 2013 είναι κομβικό σημείο για το μέλλον της F1 και αυτό γιατί τον προηγούμενο χρόνο λήγουν οι συμφωνίες για το “πάγωμα” των κινητήρων και η περίφημη Concorde Agreement (Συμφωνία Ομόνοιας) που υπογράφουν οι ομάδες με την FIA ανά τακτά χρονικά διαστήματα -και κρατιέται επτασφράγιστο μυστικό. Έτσι, έχουν σχηματιστεί Τεχνικά Επιτελεία (Working Groups) υπό την ηγεσία της FIA και πιο συγκεκριμένα του Jean Todt, με διαφορετικές αρμοδιότητες το καθένα για να διαμορφώσουν ρεαλιστικές προτάσεις για το μέλλον της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ας δούμε λοιπόν τι και πώς (φημολογείται) θα αλλάξει στον κόσμο της F1 το 2013 [...]
Ξεκινώντας από το πιο νευραλγικό τομέα, επικεφαλής στο Τεχνικό Επιτελείο με θέμα τους κινητήρες είναι ο κ. Gilles Simon, με θητείες στην Renault, την Peugeot και την Ferrari -από εκεί γνωρίζονται με τον Todt και γι’αυτό τον επέλεξε. Στο συγκεκριμένο θέμα φαίνεται ότι οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι έχουν συμφωνήσει να ακολουθήσουν το φαινόμενο του downsizing που κυριαρχεί αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η φόρμουλα στην οποία όλα δείχνουν ότι πηγαίνουμε είναι τετρακύλινδροι κινητήρες 1.6 λίτρων με δύο turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου που θα αποδίδουν γύρω στα 650 άλογα στις 10.000 σ.α.λ. Παρότι λέγεται ότι η αναλογία παραγόμενης ισχύος ανά μονάδα καυσίμου ενός κινητήρα Formula 1 είναι καλύτερη από αυτή του Prius, έχει γίνει σαφές ότι το μοντέλο του “150 κιλά καύσιμο ανά μονοθέσιο ανά Grand Prix” χωρίς να υπολογίζουμε το καύσιμο που καταναλώνεται στις δοκιμές (ελεύθερες και χρονομετρημένες) δεν είναι ανεκτό. Πρέπει η Formula 1 να γίνει αποδοτική.Με την λέξη απόδοση ως αφετηρία, καταλήγουμε λογικά και στις επόμενες αλλαγές.
Πρώτον, χρήση βιοκαυσίμων. Είναι ανεξήγητο και απαράδεκτο που η αιχμή των μηχανοκίνητων αθλημάτων δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμα αυτή τη μορφή καυσίμου ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ιπποδύναμη, μάλλον το αντίθετο.
Δεύτερον, το KERS. Όχι φυσικά όπως το ημίμετρο που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια αλλά ουσιαστικά και αποδοτικά συστήματα ανάκτησης ενέργειας (είτε αυτή είναι κινητική είτε θερμική είτε και τα δύο). Οι φήμες όσον αφορά το KERS είναι οι θα δίνει 150 επιπλέον άλογα στο οδηγό για περίπου 30 δευτερόλεπτα ανά γύρο (ή σύμφωνα με μία άλλη αναφορά, 20% επιπλέον ιπποδύναμη για λίγο παραπάνω από 20 δευτερόλεπτα).
Και τέλος τρίτον, μετρητές από την FIA για να καταγράφονται τα δεδομένα της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και της εκπομπής ρύπων. Αυτό το μέτρο θα έρθει “πακέτο” με την επαναφορά των ανεφοδιασμών, όχι όμως όπως τους είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες σεζόν. Οι ανεφοδιασμοί θα γίνονται με μία στάνταρ ποσότητα καυσίμου που θα καθορίζει η FIA
Για να μην γυρνάνε τα μονοθέσια με πολλά κιλά καύσιμο από την αρχή του αγώνα και
Για να “αναγκάσει” τους κατασκευαστές κινητήρων σε χαμηλές καταναλώσεις.
Επιπλέον η FIA εξετάζει τον περαιτέρω περιορισμό τον διαθέσιμων ανά οδηγό κινητήρων, από 8 που είναι τώρα σε 5 για όλη τη χρονιά και πιέζει τους κατασκευαστές κινητήρων να μειώσουν το κόστος του προϊόντος τους ώστε να γίνει πιο προσιτό στις μικρότερες ομάδες.
Όμως η αποδοτικότητα ενός τόσο πολύπλοκου μηχανήματος όπως είναι ένα μονοθέσιο F1 δεν εξαρτάται μόνο από τον κινητήρα. Τεράστιο ρόλο παίζει και η αεροδυναμική αλλά και το σασί και τα υποσυστήματα του. Με αυτά θα ασχοληθούμε στο δεύτερο και τελευταίο μέρος αυτού του αφιερώματος. Προς το παρόν το section των σχολίων προσφέρεται για συζήτηση.
http://www.autoblog.gr