Μερικά πράγματα δεν είναι δεδομένα, βασίζονται όμως σε «θέλω» και ανάγκες που δεν μας καλύπτουν.
Κάπως έτσι ξεκίνησε και η αποτύπωση των προσωπικών δεδομένων στο Harvard University σε ένα table που πρόσβαση είχαν μόνο οι φοιτητές του με σκοπό την επικοινωνία και τον διαμερισμό δεδομένων. Το case study του Mark Zuckerberg ξεκίνησε σαν την βελτίωση του «κλειστού» ιστοτόπου χωρίς καν ο ίδιος να φανταστεί πως με μια εργασία του θα μπορούσε να γίνει ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Το 2005 έγινε αύξηση των κεφαλαίων του Facebook για την αγορά κτηριακών εγκαταστάσεων, επέκταση-διεύρυνση στους server και το προσωπικό. Το μεγαλύτερο ποσό των επενδύσεων κάλυψαν η Γερμανική εταιρία Internet, «Silicon Valley», και κάποιος κινέζος δισεκατομμυριούχος που τα στοιχεία του ποτέ δεν δημοσιεύτηκαν. Ο Όγκος του ενεργητικού του Facebook από μερικές χιλιάδες δολάρια έφτασε τα 12,2 εκατομμύρια δολάρια. Στις αρχές του 2006 η Microsoft πίστεψε και αυτή σε μια παρέα νέων βλέποντας ωστόσο τα χρήματα που είχαν ήδη επενδυθεί. Ξεκίνησε λοιπόν με μια άτυπη συμφωνία προωθώντας από τα λειτουργικά της, application συμβατά με την σελίδα του FB ενώ παράλληλα ανέλαβε και την προώθηση του site με αποτέλεσμα να γίνει το μέσο για την προβολή και τη διαφήμισή του, μία επένδυση που κόστισε 240 εκατ. δολάρια. Το μέσο ωστόσο που χρησιμοποίησαν ο Zuckerberg και η ομάδα του για την εισαγωγή ρευστού, ήταν τα παιχνίδια και συγκεκριμένα το Farmville με 83 εκατ. ενεργούς χρήστες, όπως και το Mafia Wars με 35 εκατ. ενεργούς χρήστες. Και πως ένα παιχνίδι αποφέρει χρήματα σε ένα site? Με δύο τρόπους: αρχικά μεταφέροντας τη χρέωση της πιστωτικής κάρτας σε ηλεκτρονικό credit point, δίνοντας ονομαστική αξία αγοράς στις ανάγκες των παθιασμένων χρηστών. Το καλύτερο ωστόσο ήταν η ανοιχτή ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ διαφήμιση που εκμεταλλεύτηκε πουλώντας σε εταιρίες την πελατειακή βάση δεδομένων. Αν θυμάστε όλοι πατήσαμε accept στο terms of use … πριν βιαστείς να το διαψεύσεις. ‘Έχεις δώσει ηλικία, περιοχή και χώρα διαμονής, έχεις κάνει και LIKE επίσης… Η ιδέα του FB προϋπήρχε. Η δομή και το στήσιμο σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, επίσης υπήρχε. Δεν υπήρχε ωστόσο κάποιος που να εντόπισε την δημιουργία προϊόντος προς καταναλωτές.