Η Ειδική Γραμματεία Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών του Υπουργείου Οικονομικών, συγκέντρωσε και δημοσιοποιεί τα στοιχεία που αφορούν στις έντεκα πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ για το έτος 2009.
Οι έντεκα αυτές ΔΕΚΟ είναι, ο ΟΣΕ, ο Εθνικός Διαχειριστής Εθνικής Υποδομής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ΗΣΑΠ, ο ΗΛΠΑΠ, η ΕΘΕΛ, τα ΕΑΣ, η ΕΑΒ, η ΕΤΑ, η ΤΕΟ (διαχείριση αυτοκινητοδρόμων και ο ΟΔΙΕ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, τα συνολικά έσοδα των έντεκα πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ το 2009 ανήλθαν σε 1.500.526.914 ευρώ, μειωμένα κατά 6,8% σε σχέση με το 2008 (1.609.586.416 ευρώ). Τα έσοδα γα το 2007 ανήλθαν σε 1.603.525.927ευρώ. Οι ζημιές των έντεκα ΔΕΚΟ, από το 2007 στο 2009, έχουν αυξηθεί κατά 31% και ανήλθαν σε 1.711.311.680 ευρώ για το 2009.
Το συνολικό κόστος μισθοδοσίας ανέρχεται σε 1.168.761.788 ευρώ το 2009. Το 78% των εσόδων καταβάλλεται σε αμοιβές, εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές των εργαζομένων.
Από τα συγκεντρωτικά στοιχεία προκύπτει ακόμα ότι το μέσο κόστος μισθοδοσίας ανά εργαζόμενο (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι εργοδοτικές εισφορές) ανέρχεται σε 40.772 ευρώ, αυξημένο κατά 6,5% έναντι του 2008.
Αξιοσημείωτο δε είναι ότι ο μέσος μισθός στις ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 40.772 ευρώ και είναι διπλάσιος από τον αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα και μεγαλύτερος του Δημοσίου. Η ΔΕΚΟ με τον μεγαλύτερο μέσο όρο είναι ο ΗΣΑΠ με 56.554 ευρώ ανά εργαζόμενο.
Σε πέντε από τις έντεκα ΔΕΚΟ το συνολικό μισθολογικό κόστος ξεπερνάει τα έσοδα. Ο μέσος μισθός (πλην εργοδοτικών εισφορών και λοιπών παροχών) από το 2007 αυξήθηκε κατά 8% και ενώ ο αριθμός των εργαζομένων μειώνεται, το κόστος μισθοδοσίας αυξάνεται.
Ο συνολικός μέσος αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού ανέρχεται σε 21.627 εργαζόμενους μειωμένος κατά 4,5% έναντι του 2008.
Επιπλέον, από τα στοιχεία απορρέει ότι ο καθαρός δανεισμός (σύνολο μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων μείον ταμειακά διαθέσιμα) των έντεκα ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 11.980.408.058 ευρώ, δηλαδή 8 φορές μεγαλύτερος από τα ετήσια έσοδα τους. Το σύνολο των τόκων ανέρχεται στα 574.168.096 ευρώ για το έτος 2009, ή το 38% των εσόδων.
Το σύνολο των δανείων που χορηγήθηκαν με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στις έντεκα ΔΕΚΟ το έτος 2009 ανήλθε σε 1.315.000.000 ευρώ και αφορά στον Όμιλο ΟΑΣΑ, στον Όμιλο ΟΣΕ, στην ΕΑΒ και στην ΕΑΣ.
Οι καταπτώσεις εγγυήσεων για το έτος 2009 ανήλθαν σε 632.093.150 ευρώ και αφορούν στον Όμιλο ΟΣΕ, στον Όμιλο ΟΑΣΑ, στην ΕΑΒ και στον ΟΔΙΕ. Οι συνολικές επιχορηγήσεις (Τακτικού Προϋπολογισμού, Ε.Ε. και λοιπές) για τις έντεκα ΔΕΚΟ ανήλθαν σε 125.728.132 ευρώ για το 2009, εκ των οποίων τα 122.938.128 ευρώ αφορούν σε Επιχορήγηση Τακτικού Προϋπολογισμού.
Το επόμενο διάστημα, οι ΔΕΚΟ έχουν την υποχρέωση, σύμφωνα και με την σχετική απόφαση, να καταρτίσουν τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια 2011-1013.
Σημειώνεται ότι με στόχο τη συγκράτηση του μισθολογικού κόστους στις ΔΕΚΟ, η κυβέρνηση με τους νόμους 3833/2010 και 3845/2010 έχει ορίσει ανώτατο όριο αμοιβών και περικοπή των μισθών ανάλογη με αυτή των δημοσίων υπαλλήλων. Ως αποτέλεσμα σε όλες τις ΔΕΚΟ συνολικά υπάρχει μια μείωση του κονδυλίου μισθοδοσίας της τάξεως των 200 εκ. ευρώ.
Δηλώσεις Ρέππα για ΟΣΕ
Παρουσιάζοντας το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ ο υπουργός Μεταφορών κ. Ρέππας υπενθύμισε το τεράστιο ετήσιο έλλειμμα του Οργανισμού (1,2 δισ. ευρώ), το οποίο σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στα "αφύσικα υψηλά λειτουργικά κόστη και την μισθοδοσία".
Ο ίδιος έκανε λόγο για "ύψος αποδοχών που είναι πάνω απ’ το μέσο όρο του δημόσιου τομέα. Ένα δισ. ευρώ είναι το ποσό που προσπάθησε να εξοικονομήσει το κράτος περικόπτοντας το δώρο των Χριστουγέννων και 1,2 δισ. είναι το έλλειμμα του ΟΣΕ για το 2009. Μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι;" αναρωτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών.
Πηγή : nooz.gr