tromaktiko: Απάτη καταναλωτών από την Barilla

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Απάτη καταναλωτών από την Barilla



Είμαι χημικός τροφίμων και, λόγω επαγγέλματος, κρίνω το τι θα αγοράσω περισσότερο από τα συστατικά του και λιγότερο από την μπροστά ετικέτα.

( Μια απάντηση στον αναγνώστη που έγραψε το άρθρο "Απάτη καταναλωτών από την Barilla" )

Όταν ένα προϊόν γράφει στην μπροστά ετικέτα ότι περιέχει κάτι (πχ. σάλτσα "με ελαιόλαδο", γιαούρτι "με φράουλα"), από το νόμο έχει υποχρέωση να δικαιολογεί αυτό που γράφει στην μπροστά ετικέτα αναφέροντας στα συστατικά του το ποσοστό επί τοις εκατό του συστατικού το οποίο αναφέρει. Δηλ., πόσο % ελαιόλαδο ή πόσο % φράουλα.

Κλασικό διαφημιστικό κόλπο λοιπόν: Το τμήμα μάρκετινγκ λέει να μπει η λέξη "ελαιόλαδο" στην ετικέτα για να πουλήσει περισσότερο, το λογιστήριο λέει ότι πρέπει να περιοριστεί το κόστος παραγωγής, οπότε η λύση βρίσκεται στο να μπει ένα ελάχιστο ποσοστό ελαιολάδου για να είναι είναι η εταιρία νομικά σωστή. Αυτό φυσικά υπάρχει υποχρέωση να αναφέρεται στα συστατικά και ως ποσοστό, αλλά ποιός διαβάζει τα συστατικά;

Η ιστορία αυτή φυσικά, κατά τη γνώμη μου, συνιστά απάτη - αλλά απάτη που είναι νόμιμη.

Η λύση είναι να διαβάζουμε πάντα την ετικέτα με τα συστατικά και να προτιμάμε τα προϊόντα που έχουν τα καλύτερα υλικά για την τιμή τους. Μην ξεχνάτε ότι ακόμη και όταν δεν αναφέρονται τα ποσοστά % στα συστατικά, αυτά είναι γραμμένα πάντα κατά σειρά φθίνουσας περιεκτικότητας, δηλ. πρώτα αυτό που είναι το περισσότερο στο προϊόν και τελευταίο αυτό που είναι το λιγότερο.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!