διαφυλάσσεται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών, να διασφαλίζεται η επαρκής πληροφόρησης του ασφαλισμένου και η διαφάνεια των συναλλαγών ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας που κατάρτισε η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Το σχέδιο του κώδικα από την ΕΠΕΙΑ ορίζει ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι υπόλογες εκτός από δράσεις δικές τους και για την καταστρατήγηση άρθρων του κώδικα και από τα δίκτυα πωλήσεων και είσπραξης ασφαλίστρων που χρησιμοποιούν.
Βασικές αρχές του κώδικα είναι ότι θα πρέπει οι εταιρίες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με διαφάνεια, ειλικρίνεια, επιμέλεια, αντικειμενικότητα, αμεροληψία, εντιμότητα και πίστη προς τους πελάτες τους.
Οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες και τα πάσης φύσεως προσωπικά δεδομένα και περιουσιακά στοιχεία των πελατών τους που περιέρχονται σε χρήση και κατοχή του δικτύου πώλησής τους χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για το λόγο για τον οποίο δόθηκαν.
Οι εταιρείες εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς τους πελάτες τους σύμφωνα με τις αρχές της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών και καταβάλουν την αποζημίωση εντός 30 ημερών από την υποβολή αιτήματος εξαγοράς και εντός 15 ημερών σε κάθε άλλη περίπτωση καταβολής ασφαλίσματος εφόσον δεν αμφισβητούνται η αξίωση και το απαιτούμενο ποσό.
Απαγορεύεται ρητά να χρησιμοποιούν δόκιμους ασφαλιστικούς συμβούλους ως μέλη δικτύου πώλησης, ενώ το δίκτυο δεν μπορεί να διαβάλλει τα προϊόντα άλλων εταιρειών ή να παρουσιάζει αναληθείς όρους και προϊόντα για άλλες εταιρείες.
Οι καταγγελίες που υποβάλλονται στην ΕΠΕΙΑ θα κοινοποιούνται στην εταιρεία προκειμένου να διερευνώνται και η ΕΠΕΙΑ έχει δικαίωμα επιβολής προστίμου σε περίπτωση καταστρατήγησης των όρων του κώδικα δεοντολογίας.
Το σχέδιο του κώδικα από την ΕΠΕΙΑ ορίζει ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι υπόλογες εκτός από δράσεις δικές τους και για την καταστρατήγηση άρθρων του κώδικα και από τα δίκτυα πωλήσεων και είσπραξης ασφαλίστρων που χρησιμοποιούν.
Βασικές αρχές του κώδικα είναι ότι θα πρέπει οι εταιρίες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με διαφάνεια, ειλικρίνεια, επιμέλεια, αντικειμενικότητα, αμεροληψία, εντιμότητα και πίστη προς τους πελάτες τους.
Οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες και τα πάσης φύσεως προσωπικά δεδομένα και περιουσιακά στοιχεία των πελατών τους που περιέρχονται σε χρήση και κατοχή του δικτύου πώλησής τους χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για το λόγο για τον οποίο δόθηκαν.
Οι εταιρείες εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς τους πελάτες τους σύμφωνα με τις αρχές της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών και καταβάλουν την αποζημίωση εντός 30 ημερών από την υποβολή αιτήματος εξαγοράς και εντός 15 ημερών σε κάθε άλλη περίπτωση καταβολής ασφαλίσματος εφόσον δεν αμφισβητούνται η αξίωση και το απαιτούμενο ποσό.
Απαγορεύεται ρητά να χρησιμοποιούν δόκιμους ασφαλιστικούς συμβούλους ως μέλη δικτύου πώλησης, ενώ το δίκτυο δεν μπορεί να διαβάλλει τα προϊόντα άλλων εταιρειών ή να παρουσιάζει αναληθείς όρους και προϊόντα για άλλες εταιρείες.
Οι καταγγελίες που υποβάλλονται στην ΕΠΕΙΑ θα κοινοποιούνται στην εταιρεία προκειμένου να διερευνώνται και η ΕΠΕΙΑ έχει δικαίωμα επιβολής προστίμου σε περίπτωση καταστρατήγησης των όρων του κώδικα δεοντολογίας.
in.gr