Η κατάσταση που επικρατούσε μέχρι τώρα ήταν ότι κάποιος για να περάσει στην ανωτάτη εκπαίδευση πέρναγε μέσο πανελληνίων.
Είχε 3 επιλογές να επιλέξει ανάμεσα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ(ΑΤΕΙ πλέον) η άλλη επιλογή ήταν το εξωτερικό.
Τα έξοδα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση(αναφέρομαι αποκλειστικά στα μαθήματα όχι σε αναλώσιμα βιβλία μεταφορές κλπ) ήταν μερικές φορές να χρειαστεί να κάνει 2-3 ιδιαίτερα ώστε να περάσει κάποιο μάθημα αλλά ακόμα και αυτό μπορούσε να το γλυτώσει αν ένας σπουδαστής από μεγαλύτερο έτος βοηθούσε.
Τα πράγματα όπως προβλέπω στα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν ριζικά και αυτό γιατί πλέον άρχισαν να βλέπουν την περηφάνια μας να κατρακυλά και μας έκαναν να σκύβουμε πιο εύκολα το κεφάλι σε αποφάσεις. Πιο συγκεκριμένα για την εκπαίδευση.
Πλέον έχει ξεκινήσει ένας σταδιακός αγώνας υποβάθμισης των ΑΤΕΙ που έτσι και αλλιώς λάμβαναν μικρότερες επιχορηγήσεις1 από το κράτος. Αποτέλεσμα είναι έλλειψη έκτος από αναλώσιμα υλικά αλλά και σε έμψυχο δυναμικό. (εργαστήρια δε πραγματοποιούνται γιατί δεν υπάρχουν καθηγητές αποτέλεσμα πολλοί φοιτητές μένουν έκτος)
Παράλληλα δέχονται σπουδαστές με αρκετά κενά ,άτομα που μπαίνουν με πολύ χαμηλό μέσο όρο στις σχολές έτσι δημιουργείτε διαχωρισμός ατόμων που έχουν γνώσεις και θέλουν να μάθουν και ατόμων που είτε πασχίζουν να καταλάβουν κάτι είτε απλά δεν ενδιαφέρονται. Όμως αυτό λειτουργεί αρνητικά στην εικόνα της σχολής αλλά και στο επίπεδο της μιας και πολλές φορές με τις περικοπές που γίνονται προτιμούνται τα μικρότερα έτη αποτέλεσμα στα εργαστήρια να γίνεται ένα μπάχαλο και να μην μπορούν να παρακολουθήσουν όσοι έχουν όρεξη .
Αυτά είναι μικρά παραδείγματα ενός σχεδίου που αρχικά βάλει κατά των ΑΕΙ επειδή έχουν ήδη περάσει στην συνείδηση γονιών αλλά και παιδιών ότι τα -ΤΕΙ- είναι υποδεέστερα. Όμως αυτό είναι μόνο η αρχή αφού ξεμπερδέψουν με τα ΤΕΙ θα στραφούν στα ΑΕΙ και ίσως να αφήσουν στο τέλος τις πολυτεχνικές σχολές.
Όπως βλέπετε ειδικά φέτος έχουν ξεπροβάλει πολλές μεταλυκειακές σχολες που υπόσχονται αναγνωρισμένα πτυχία και πτυχία ξενων πανεπιστημίων, υπαρχει αραγε από κανένα κάποια ψευδαίσθηση ότι ετσι θα παραμείνουν? Το υπουργείο θα προσπαθήσει να μας πείσει ότι υπάρχει οδηγία από την ευρωπαϊκή ένωση για αναγνώριση τον πτυχίων και ισοψήφηση τους με αυτά τον Δημοσίων Πανεπιστημίων ..Κάποιος μπορει και να μας πει ότι με αυτό τον τροπο θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός των σχολών αφου πλεον θα υπαρχουν τα κολέγια. Αλλα η ιστορια μας έδειξε ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός βλεπε Δημόσια νοσοκομεία και ιδιωτικά, μονο υπονόμευση.
Εν κατακλείδι ο στόχος τους είναι να δημιουργήσουν μια νέα πηγή εσόδων μέσα από την τριτοβάθμια παιδεία (το να φεύγουν στο εξωτερικό τα παιδια είναι κάτι ασύμφορο μιας και όλα τα έξοδα πήγαιναν στο εξωτερικό και τπτ δεν έμενε στην Ελλάδα).Να περάσουν την πεποίθηση ότι όλοι πρέπει να έχουν ένα πτυχίο ακόμα και αν δεν αντιπροσωπεύει τις πραγματικές τους γνώσεις.
Δύστυχως θα μπορούσα να αναπτύξω καλύτερα τις απόψεις μου αλλά μέσα από ένα blog είναι περιορισμένη η χρήση του γραπτού λόγου μιας και τα μακροσκελή κείμενα πολλές φορές είναι αρκετά κουραστικά. Δέχομαι ενστάσεις προβληματισμούς ιδέες και προοπτικές δε δέχομαι το να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια να μείνουμε παθητικοί.
Πολλοί φοιτητές σκέφτονται πολλά και είναι γεμάτοι ιδέες αλλά αναλώνονται στην απαισιοδοξία, ας το αλλάξουμε αυτό.
1)http://www.edugate.gr/anak/30-07-09-03