1. -Εφόσον πραγματοποιήθηκε Διεθνής διαγωνισμός, θα έπρεπε ως οφείλετε να αναρτάται στίς κεντρικές πινακίδες του έργου.
( ως είθισται και σε άλλα αντίστοιχα έργα π.χ ΜΕΤΡΟ – Μουσείο Ακροπόλεως κ.λ.π ). Μολονότι έχουμε επισημάνει αποκλίσεις από τα επίσημα σχέδια της Μελέτης Εφαρμογής, άν πράγματι το συγκεκριμένο Δημόσιο έργο { 9.150.000 $ευρώ/2006 }ακολουθούσε το Χρονοδιάγραμμα, θα είχε ήδη τώρα ολοκληρωθεί και προφανώς καλότεχνα.
2. -Αναφέρεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία δείχνει κατανόηση;; Τότε πως εξηγείται κάτοικοι – θαμώνες και επιφανείς καθηγητές Πανεπιστημίων – Νομικοί, εκφράζουν εδώ και ένα έτος τα περί του αντιθέτου ;; Εάν ήταν προσβάσιμο - λειτουργικό, θα παρέχετο η δυνατότητα στούς κατοίκους των όμορων συνοικιών να το διασχίζουν ανενόχλητα.
3. - Αναρωτιόμαστε για τί είδους ασφάλεια μπορούμε να ομιλούμε όταν διάσπαρτες είναι οι ανηρτημένες απαγορευτικές πινακίδες και σε μεγάλο μέρος της έκτασης υπάρχουν μέχρι τη σήμερον ανοιγμένα ορύγματα. Απο οικολογικής απόψεως για ποίαν ασφάλεια μπορούμε να ομιλούμε, αφου σαφώς έχει υποβιβαστεί η ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε , λόγω της σταδιακής εξαφάνισης της δασοκαλύψεως και της εκτεταμένης Σφράγισης γης - Συμπίεσης απο Δομικά υλικά. Δομικά υλικά που λόγω της υψηλής θερμοαγωγιμότητας – θερμοχωρητικότητας θα μετατρέπουν το ! πάρκο σε... «θερμοφόρα». Συγχρόνως διαφαίνεται ότι κινδυνεύει άμεσα η ασφάλεια – Δημόσια υγεία των πολιτών – χρηστών απο την προκληθείσα ολισθηρότητα και θάμβωση των μαρμάρινων επιφανειών. Πώς η συγκεκριμένη εργολαβία εκτελείται με ταχείς ρυθμούς αφού επι τριετίαν εκτελούνται εργασίες αποκλειστικά χωματουργικές – οικοδομικές και όχι φυτοτεχνικές;; ( αρχείο ψηφιακών φωτό ).
4. - Με γνώμονα τις κατευθυντήριες οδηγίες της Υπερνομαρχίας αναρωτιόμαστε, πώς επιτυγχάνεται να διατηρείται η φυσιογνωμία ενός δασικού – αναδασωτέου πάρκου μετά την εκτεταμένη σφράγιση γής & διάστρωση με δομικά υλικά εκτιμούμενου όγκου 5,5 – 6,000 κυβ.μέτρων;;
5. - Ο όγκος των δομικών υλικών ήταν αποτυπωμένος εδώ και τρία χρόνια πάνω στα Τοπογραφικά & Φυτοτεχνικά σχέδια της Αναπλάσεως 2008, ¨γνωστά τοις πάσι¨. Σκυροδετήσεις τοιχίων – μαρμαροστρώσεις πραγματοποιούνται μέχρι και των ημερών μας πρός αποκλεισμό της Κοινοχρησίας του Δασικού προαύλιου χώρου του Green Park.
6. - Η απάντηση δίδεται με το έγγραφο του Δασάρχη της Περιφέρειας Αττικής με αρ.πρωτ.1086/27-5-2008 που πιστοποιεί κοπή δένδρων στο Π.Α.
7. - Οχι μόνο αλλοιώθηκαν οι υπάρχουσες διαδρομές ( οι οποίες σύμφωνα με το 1595/4/7/08 έγγραφο του αρχείου του Δασάρχη απο συστάσεως του Π.Α κατασκευάστηκαν άνευ αδείας και είς βάρος της δασικότητας ), αλλά και δημιουργήθηκαν και νέες. Πιστοποιούμε επιπλέον την πρωτοφανή Αλλοίωση – Μείωση του Κοινόχρηστου Ισοζυγίου του συγκεκριμένου Ελεύθερου χώρου είς βάρος πάντα του Κοινόχρηστου δασικού κατά παρέκλιση, ενδεικτικά των αποφάσεων ΣτΕ 866/2001 – 2242/1994 – 1976/1991 – 10/1998 Ολομελείας - 1159/1988 και 2587/1992.
8. - Μολονότι ο συγκεκριμένος πνεύμονας πρασίνου χρήζει υποχρεωτικής αναδασώσεως, ποία ουσιαστική συντήρηση πραγματοποιείται;;
9. - Η δημιουργηθείσα φωτορύπανση εντός των νησίδων θα έχει αναπόφευκτα επιπτώσεις στη διατάραξη της χλωρίδας - πανίδας του συνόλου της δασικής έκτασης.
10. - Αδυνατούμε να εντοπίσουμε ¨φιλικά υλικά προς το περιβάλλον¨. Αντιθέτως αυτό που «ιδίοις όμμασι» επιβεβαιώνεται, σε διάσταση δηλώσεων στα ΜΜΕ, είναι η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα με εκτεταμένη διάστρωση μαρμαροκυβόλιθων που καταλήγουν σε δίκτυο ομβρίων με πολλαπλά φρεάτια......ΜΟΛΟΝΟΤΙ όπως είχαμε δηλώσει και στα κοινοποιηθέντα έγγραφα μας, εδώ και ένα έτος: Η ¨ΔΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ¨ ΑΠΟΣΤΡΑΓΓΙΖΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΑ ΒΡΟΧΙΝΑ - ΟΜΒΡΙΑ ΥΔΑΤΑ ΑΥΤΟΠΟΤΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ.
11. - Τα χρήματα του ¨φορολογούμενου χρήστη¨ δεν αξιοποιήθηκαν με οικολογικό τρόπο, καθ’ ότι δαπανήθηκαν για δρόμους - δρομίσκους, ογκώδεις δεξαμενές, ράμπες, τοιχία, κανάλια μπετόν, τα οποία διανοίχτηκαν σε σημεία που ήσαν από ανέκαθεν δασικά και φυτευμένα.
12. - Δεν κατανοούμε την συγκεκριμένη δήλωση «περί διατηρήσεως και διασφαλίσεως του πάρκου μετά την ανάπλαση». Αντιθέτως έχουμε να δηλώσουμε, ότι ο ρόλος της Υπερνομαρχίας, που ούτως ή άλλως καταργείται, ως Ο.Τ.Α ούσα και ως εκπρόσωπος του Κράτους είναι δεσμευτικός, καθ΄ότι σύμφωνα με τα άρθρα 24 – 25 του Συντάγματος, αναφέρεται ότι το Κράτος έχει την πάγια υποχρέωση να προστατεύει το φυσικό κεφάλαιο στα πλαίσια των αρχών της βιωσιμότητας (αειφορίας ). Τούτο όμως πώς θα επιτευχθεί αφού δεν προβλέπονται μόνιμοι υπάλληλοι ( κηπουροί, φύλακες );; Πως θα συντηρείται – διατηρείται, αφού η δασικότητα έχει υποστεί ανεπανόρθωτη συρρίκνωση, βλάβη - ζημία και μέσω τίνος προυπολογισμού αφού η υπάρχουσα πολιτική είναι λιτότης;; Και σύμφωνα με επισημάνσεις εις τα έγγραφά μας, αναρωτιόμαστε, ποίαν συντήρηση στο αναδασωτέο Π.Α απο το 2000, έτος αναλήψεως της Δνσης – Διαχείρισης απο την Υπερνομαρχία ( ΦΕΚ Α85 και Π.Δ 98/2000 ) επιτελέστηκε , δεδομένου ότι διαχρονικά όλα αυτά τα έτη αποκερδίζοντο χρήματα απο τον συγκεκριμένο χώρο ( μέσω των εμπορικών εκθέσεων & δραστηριοτήτων αναψυσής ), τα οποία ουδέποτε επενδύθηκ! αν ΥΠΕΡ του Π.Α ( και που σήμερα στα πλαίσια της Αναπλάσεως αντλούνται απο τον φορολογούμενο Ελληνικό λαό ).
13. - Πως επιτυγχάνεται ο δηλωθής σεβασμός στο ιστορικό δίκτυο μνημείων του πάρκου μας, αφού εν μέσω μαρμαροστρώσεων, τοιχίων μπετόν και περιφράξεων στο δασικό προαύλιο του Green Park της οδού Μαυροματαίων, έχει προβλεφθεί η δημιουργία νυκτερινού διασκεδαστηρίου, ( αντί τιμήματος 25.000 ευρώ μηνιαίως !), 10 μ απο το μνημείο του Ν.Μπότσαρη. Νυκτερινό κέντρο, το οποίο αδιαμφισβήτητα θα υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής και τις αντικειμενικές - αγοραστικές αξίες των ακινήτων. Πως επιτυγχάνεται η συγκεκριμένη περιβαλλοντική ευαισθησία, αφού το ¼ της δασικότητας του πάρκου των 235 στρεμμ.
( γνωμάτευση δασολόγου – περιβαντολόγου), σύμφωνα με τα σχέδια Μελέτης Εφαρμογής θα έχει εξ αιτίας των δομικών σφραγίσεων γής – εδάφους, συρρικνωθεί, προφανέστατα με συνέπεια τον περιορισμό της χρηστικότητας απο τον μέσο Ευρωπαίο πολίτη, σύμφωνα και με το άρθρο 8 παρ.1 της ΕΣΔΑ.
Σκόπιμα ή ΟΧΙ παρελήφθη ο ευκόλως εννοούμενος, πλήν όμως πάντα εννοούμενος, μη ευνοοούμενος όρος : Αναδάσωση - Αναδασωτέο.
Έγινε κατάχρηση της ανυπαρξίας του όρου, κατά την άποψη μας και Μαρμαροστρώθηκε - Σκυροστρώθηκε - Σκυροδετήθηκε - Τσιμεντοστρώθηκε μεγάλο μέρος του ερμητικά περιφραγμένου πάρκου εδώ και 2 έτη, κατά απόκλιση των νομολογιών ΣτΕ, Δικαστήριο το οποίο θεωρεί « ότι προκύπτει ως καταδικαστέα η παράλειψη επανόρθωσης τυχών βλαβών και ελλείψεων της Δασικής υφής του πάρκου ( ΣτΕ 677/2010 )» , σε διάσταση των απανταχού διακηρύξεων - δηλώσεων στα ΜΜΕ, προφανέστατα με αποτέλεσμα την Συρρίκνωση της Δασοκαλύψεως.
-Πώς υπολογίσθηκαν τα 60 στρέμματα δηλαδή το ¼ της συρρικνούμενης δασικής έκτασης των 235 Στρεμ.; Από τόν ίδιο τον συντάξαντα αρχιτέκτονα μηχ. καθώς επίσης και από Δασολόγο Περιβαντολόγο, κατόπιν εμπεριστατωμένης αντιπαραβολής του τοπογραφικού σχεδίου με το φυτοτεχνικό της μελέτης εφαρμογής. Έγγραφα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης – Τροφίμων και του Συν.τ.Π επιβεβαίωσαν για τον συγκεκριμένο ¨Ελεύθερο Χώρο¨ του Π.Α τον χαρακτηρισμό ¨δασική -αναδασωτέα έκταση¨ ο δε Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζής, που μελέτησε τις ενστάσεις μας ενεργοποιήθηκε περί των Αυθαιρεσιών.
Εν κατακλείδι μέχρι τη σήμερον ασχολούμαστε με μετρήσεις και επιμετρήσεις για να αναδείξουμε το εύρος τής περιβαλλοντικά εγκληματικής «Σφράγισης – συμπίεσης γης & εδάφους» - ενταφιασμού Δομικών υλικών και κατασκευών ΜΠΕΤΟΝ………….
( 5,5 -6,000 κυβ.μέτρων ) στην αιωνόβια αναγνωρισμένη κεντρική δασική έκταση του Μνημειακού - Ιστορικού - Κοινόχρηστου Πεδίου του Άρεως της πρωτεύουσας.
http://kyameftopedioareos.blogspot.com
http://expaganus.wordpress.com/2009/06/11/pedio-arews
www.asda.gr/elxoroi. Νομοθεσία Πεδίου του Αρεως.
¨Κύριο μέλημα των δημοσίων πολιτικών οφείλεται «να είναι ότι οι παρεμβάσεις του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον και οι εν γένει οικονομικές δραστηριότητες βρίσκονται σε αρμονία με την ηθική, είναι σύμφωνες με τα πορίσματα της επιστήμης και ασκούνται μέσα στα πλαίσια του δημοσίου συμφέροντος».
Μαρία Καραμανώφ. Διδάκτωρ Νομικής Σχολής του University College London – ¨Σύμβουλος Επικρατείας¨. «Βιώσιμο Κράτος και Δημόσια Κτήση - Τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων». Εκδόσεις Α.Σάκκουλα.
Ο Συντάξας
Μαρκαράς Πολύκαρπος Αρχ.Μηχ.
Συνηγορούν
Γεώργιος Αλέξανδρος Μαγκάκης. Διδάκτωρ Νομικής - Ποινικολόγος τ.Υπουργός
Ερση Παπαχρυσάνθου Διερμηνεύς στις Ευρωπαικές Κοινότητες
Παρασχάκης Γεώργιος Δικαστικός Επιμελητής