tromaktiko: Οι «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΙΔΕΕΣ» ΑΠΕΙΛΟΥΝ την ΠΑΙΔΕΙΑ και τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Οι «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΙΔΕΕΣ» ΑΠΕΙΛΟΥΝ την ΠΑΙΔΕΙΑ και τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ



Με την έναρξη των σχολείων, το επιτελείο του Υπ. Παιδείας με έναν ομολογουμένως έντεχνο τρόπο, με τη συνδρομή της λεγόμενης ΄΄επικοινωνιακής πολιτικής΄΄ και φυσικά των... διάφορων Πρετεντέρηδων και Καμπουράκηδων, καλλιεργήθηκε στην κοινή γνώμη την άποψη ότι στην παιδεία παρ’ όλες τις δυσκολίες της εποχής, το στοίχημα κερδήθηκε! Διαψεύστηκαν έλεγαν οι ΄΄Κασσάνδρες΄΄ που κραύγαζαν για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία με τους 2825 διορισμούς και στον αντίποδα τις 11.500 συνταξιοδοτήσεις. Αντίθετα, τα κενά είναι ελάχιστα, οι καθηγητές στις θέσεις τους και τα βιβλία στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η ηγεσία του Υπουργείου για να κερδίσει το παραπάνω στοίχημα, εφάρμοσε πιστά τις εντολές της τρόικας επιβάλλοντας τις λεγόμενες ΄΄καινοτόμες ιδέες΄΄, για τις οποίες η Διαμαντοπούλου κατάφερε να αποσπάσει τα συγχαρητήρια και την εμπιστοσύνη τόσο του πρωθυπουργού όσο και των κουστουμαρισμένων κανίβαλων του ΔΝΤ.

1η ιδέα: «Συσφίγγοντας οι μαθητές τις σχέσεις τους και …τις θέσεις τους, το μάθημα αναβαθμίζεται και μάλιστα έτσι χρειάζονται λιγότεροι καθηγητές». Αυτό που κατάφεραν με τις διάφορες συγχωνεύσεις είναι να αυξηθεί αισθητά ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη, έτσι που σίγουρα τα 25-28αρια τμήματα στην Α΄βάθμια και τα 27-30αρια στη Β΄βάθμια εκπαίδευση (όχι σπάνια και παραπάνω) να αποτελούν κανόνα. Λιγότερους μαθητές συναντά κάποιος μόνο σε αίθουσες στις οποίες δε χωράει πλέον ούτε ο δάσκαλος, ή στα περίφημα ΄΄Κίμπο΄΄, τα λυόμενα κουτιά στα οποία στοιβάζουν τους μαθητές και τελευταία κατακλύζουν τις αυλές των σχολείων, σαν να πρόκειται για μετασεισμικές περιοχές.

2η ιδέα: Οι μαθητές να ξυπνάνε από τις 6 το πρωί για να πάνε σχολείο, αφού σε πολλές περιπτώσεις η δωρεάν μετακίνηση με λεωφορεία –όπου απαιτείται- έχει διακοπεί, ακόμα και για νήπια, καθώς και ειδικά, αθλητικά, καλλιτεχνικά κλπ σχολεία. Απ΄ την άλλη οι γονείς να αναλαμβάνουν το κόστος και να σπαταλιέται περίσσιος χρόνος για τη μεταφορά των μαθητών, αλλά και οι τελευταίοι να εγκαταλείπουν σε πολλές περιπτώσεις τα παραπάνω σχολεία

3η ιδέα:(πάει για 1ο βραβείο): Τα Αθλητικά σχολεία ΄΄λειτουργούν΄΄ χωρίς γυμναστές!! Σίγουρα δε χρειάζεται κανένας σχολιασμός. Συμπληρωματικά ως παραδείγματα, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας υπολειτουργούν με ελάχιστο προσωπικό, ή στην Ειδική Αγωγή υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, με πολλά τμήματα ένταξης να λειτουργούν με μία μόνο ειδικότητα και πολλά παιδιά να περιμένουν ακόμα έστω και έναν καθηγητή. Ακόμα και στα βιβλία υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις, κυρίως όσον αφορά τα ξενόγλωσσα. Τη στιγμή που οι ελλείψεις στην πραγματικότητα διαπερνούν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, το υπουργείο προσπαθεί να βουλώσει τις τρύπες με όσο το δυνατόν λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών.

4η ιδέα: (πάει για 2ο βραβείο): Μειώνουν δραστικά ή και καταργούν την Π.Δ.Σ., παρόλο που λόγω της οικονομικής κρίσης και του απλώματος της φτώχειας απαιτείται η καθολική λειτουργία του προγράμματός της, ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα στη γνώση, με ίσους όρους για όλους τους μαθητές. Η Χριστοφιλοπούλου ανέφερε ότι ίσως λειτουργήσει σε ειδικές περιπτώσεις, όπως απομακρυσμένες περιοχές, εμείς θα προσθέταμε, όπου λείπουν τα φροντιστήρια. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δούλευαν πέρσι θα μείνουν άνεργοι φέτος λόγω της ουσιαστικής κατάργησης της Π.Δ.Σ. Η δικαιολογία, ότι φταίνε πάλι τα βύσματα οι εκπαιδευτικοί που πληρώνονταν χωρίς να προσέρχονται οι μαθητές!!!

5η ιδέα: Το υπουργείο αποποιείται των ευθυνών του και μεταφέρει, μέσου του «Καλλικράτη» την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών του σχολείου στους είδη χρεοκοπημένους δήμους. Τη στιγμή που το πετρέλαιο θέρμανσης έχει πάρει την ανηφόρα και τα κονδύλια, προς τις σχολικές επιτροπές μειώθηκαν κατά 60%. Τα τεράστια προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα κληθούν και μάλιστα άμεσα να τα αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους.

Τα παραπάνω αποτελούν μερικές μόνο απ’ τις καινοτόμες ιδέες (σύντομα θα δούμε και άλλες) που φανερώνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του Υπουργείου για το πώς αντιμετωπίζει τα χρόνια προβλήματα της δημόσια εκπαίδευσης. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ. Ο αγώνας που δίνουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί είναι αγώνας όλης της κοινωνίας. Είναι κυριολεκτικά ένας αγώνας επιβίωσης αλλά και ένας αγώνας για την διατήρηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Είναι ένας αγώνας για να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά ώστε να μπορούν να μορφώνονται τα παιδιά ακόμη και των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Είναι αγώνας για να μην επιτρέψουμε τον ευνουχισμό μιας ολόκληρης κοινωνίας, για χάρη της σωτηρίας μιας χούφτας κεφαλαιούχων και τραπεζιτών απ’ την κρίση για την οποία οι ίδιοι ευθύνονται.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Ÿ Καμία περικοπή δαπανών, διορισμών, προσλήψεων, μισθών και επιδομάτων λόγω της κρίσης. Την κρίση δεν τη δημιούργησαν, ούτε την εντείνουν οι εκπαιδευτικοί.

Ÿ Να αποσυρθεί τώρα ο νόμος της Διαμαντοπούλου.

Ÿ Άμεση μονιμοποίηση όλων όσων έχουν εργαστεί στο δημόσιο σχολείο.

Ÿ Οργανικές θέσεις για κάθε ειδικότητα. Να καταργηθεί κάθε μορφή ελαστικής εργασίας.

Ÿ Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων. Αναπληρωτές μόνο όπου υπάρχει πραγματικά ανάγκη.

Ÿ Να λειτουργήσουν άμεσα η ΠΔΣ και τα αθλητικά σχολεία. Όχι στις συγχωνεύσεις – μείωση μαθητών ανά αίθουσα.

Ÿ Άμεση απορρόφηση όλων όσων έχουν τις προϋποθέσεις μονιμοποίηση από τον προηγούμενο νόμο (επιτυχόντες του προηγούμενου ΑΣΕΠ, 30μηνο, 24μηνο με ΑΣΕΠ) μέσα στην σχολική χρονιά 2010/2011.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!