Εν όψει της επικαιροποίησης του Μνημονίου τον ερχόμενο Νοέμβριο, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το υπουργείο Οικονομικών, με τη γνωστή μέθοδο των διαρροών και των στοχευμένων δημοσιευμάτων, προετοιμάζουν το έδαφος για την επιβολή των εφιαλτικών τους σχεδίων στο χώρο των δημόσιων συγκοινωνιών και γενικότερα στο χώρο των ΔΕΚΟ. Τα δημοσιεύματα της εφημερίδας “Το Βήμα” και της “Καθημερινής” με ημερομηνία 13/10/2010 και τίτλους “Και τώρα η σειρά των ΔΕΚΟ για περικοπές” και “Μείωση προσωπικού και περικοπές έκτακτων αποδοχών για τις ΔΕΚΟ”, αντίστοιχα, είναι ενδεικτικά της επόμενης ημέρας που η κυβέρνηση και η τρόικα προετοιμάζουν στο χώρο των ΔΕΚΟ.
Αν και πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν αναφερθήκαμε στα “ελλείμματα των ΔΕΚΟ” που παρουσιάζουν οι στατιστικές των υπουργείων, είναι σκόπιμο πιστεύουμε, ως Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ, να παραθέσουμε ορισμένες, πάλι διευκρινήσεις και συγκεκριμένα για τον ΗΣΑΠ.
Είναι πλέον γνωστό στους πάντες, ότι τα “ελλείμματα” του Οργανισμού που παρουσιάζονται, δεν έχουν σχέση με τα πραγματικά οικονομικά αποτελέσματα και τη λειτουργία του. Επίσης είναι γνωστό ότι στους οργανισμούς συγκοινωνιών, έτσι και στον ΗΣΑΠ, καταβάλλεται μόνο το 18% της προβλεπόμενης επιδότησης, με αποτέλεσμα να υπερχρεώνονται σε ένα ασύμφορο και υπέρογκο δανεισμό, μετατρέποντας τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Δημοσίου απέναντι στις συγκοινωνίες σε λογιστικά ελλείμματα των συγκοινωνιών. Την ίδια στιγμή σε όλα τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. οι οργανισμοί συγκοινωνιών είναι επιδοτούμενες επιχειρήσεις με εξαίρεση την Ελλάδα, όπου το κράτος μας υποχρεώνει να δανειζόμαστε. Αυτό ωστόσο δεν συμβαίνει με τις άγονες αεροπορικές γραμμές, αλλά και αυτές των πλοίων, που καλύπτονται οικονομικά από το κράτος. Το ίδιο βεβαίως γίνεται και με την επιχορήγηση στις ιδιωτικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Δύο μέτρα δηλαδή και δυο σταθμά εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και υπέρ του ιδιωτικού κέρδους.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων συνεχίζει τη στοχοποίηση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και ειδικότερα τον ΗΣΑΠ για τάχα παχυλούς μισθούς κ.λπ., όταν είναι κοινό μυστικό ότι είναι ιδιαίτερα αισθητή η μείωση του προσωπικού (από 2.000 περίπου εργαζόμενους, μόλις 1.116 έχουν απομείνει) και το έργο που καλούνται να φέρουν εις πέρας είναι τεράστιο. Επιπλέον η πλειοψηφία του προσωπικού βρίσκεται στο τέλος του υπηρεσιακού του βίου με πάνω από 30 χρόνια υπηρεσίας και προϋπηρεσίας, ενώ η υπερωριακή απασχόληση επιβαρύνει τη μισθοδοσία πάνω από το 20%. Αυτά οφείλονται στις εγκληματικές πολιτικές που διαχρονικά ασκήθηκαν στις ΔΕΚΟ και στις συγκοινωνίες, με τις υπηρετημένες προμήθειες, με τα υπερκοστολογημένα έργα, με τις κομματικές Διοικήσεις που κριτήριο επιλογής τους ήταν η ΄΄παρέα΄΄ της κάθε πολιτικής ηγεσίας .
Είναι σαφές, με όλα τα παραπάνω, πως η κυβέρνηση επιλέγει συνειδητά να κρύψει την αποτυχία των πολιτικών της και αναζητά πολιτικό και ηθικό άλλοθι για να καταστρέψει τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και να μετατρέψει ένα δημόσιο αγαθό σε εμπόρευμα με τη διαμεσολάβηση του κέρδους σε βάρος των πολιτών.
Οι εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε ώστε να αποτρέψουμε την πολιτική απαξίωσης και εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, να παλέψουμε για σύγχρονες και δημόσιες συγκοινωνίες προς όφελος των πολιτών, καθώς επίσης και για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ