tromaktiko: Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ



Η Ένωση Θεολόγων Νομού Πιερίας κάλεσε τα μέλη της σε σύναξη την 21η Οκτωβρίου 2010 και μετά από ενημέρωση και συζήτηση γύρω από τις προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο, τόνισε την αναγκαιότητα, σημασία, και παραμονή του μαθήματος των Θρησκευτικών στο αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου ως υποχρεωτικό.
1) Είναι αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα να διδάσκουμε στα παιδιά μας αυτό το οποίο είμαστε και δηλώνουμε. Όπως ο βουδιστής θα διδάξει αντίστοιχα βουδισμό, ο μωαμεθανός τον μουσουλμανισμό έτσι και ο ορθόδοξος δικαιούται να έχουν τα παιδιά την ορθόδοξη αγωγή. Για την θέση του μαθήματος στο αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου υπάρχουν οι σχετικοί νόμοι που το κατοχυρώνουν. ( Άρθρο 16 του Συντάγματος παράγραφος 2, Νόμος 1566/85 κτλ)

2) Η σύγχρονη ορθόδοξη χριστιανική οικογένεια έχει αποσυνδεθεί σε μεγάλο βαθμό από την ζωή της εκκλησίας και δεν μπορεί να δώσει στα παιδιά τις αλήθειες της πίστεως. Επομένως το μάθημα των Θρησκευτικών στο σχολείο είναι η μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τα περισσότερα ελληνόπουλα τις αλήθειες της Ορθοδοξίας.

3) Η μεγάλη και σοβαρή κρίση που διέρχεται η ελληνική οικογένεια επηρεάζει αρνητικά την διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Οι συνθήκες εργασίας γονιών και παιδιών δεν αφήνουν περιθώρια για επικοινωνία μεταξύ τους. Τα παιδιά βλέπουν περισσότερο τηλεόραση, «σερφάρουν» στο διαδίκτυο, ακούν μουσική και ελάχιστα ή και καθόλου συζητούν με τους γονείς τους. . Έτσι τον ρόλο των γονιών ως παιδαγωγών τον ανέλαβε το σχολείο, η τηλεόραση και το ίντερνετ με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Με αυτά τα δεδομένα αν αφαιρεθεί το μάθημα των Θρησκευτικών από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου η προσφερόμενη παιδεία γίνεται άχρωμη και ατροφική.

4) Σε μια εποχή που η διαφθορά έγινε ο κανόνας, που υπάρχει έλλειψη σεβασμού σε θεσμούς, αξίες και ιδανικά ποιος θα μιλήσει στα παιδιά για όλα αυτά τα οποία θα τους στηρίξουν στην ζωή, ψυχικά και ηθικά ώστε να μπορέσουν να τους δώσουν απαντήσεις στις υπαρξιακές τους αναζητήσεις; Ποια πρότυπα ζωής θα τους προτείνουμε; Ποιος θα τους δώσει ελπίδα για να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία;

5) Τελικά η προτεινόμενη μεταρρύθμιση τι άνθρωπο θέλει να διαπλάσει; Γιατί αν ενδιαφέρεται πραγματικά για την ολοκληρωμένη αγωγή των μαθητών δεν μπορεί να αφήνει έξω ένα μάθημα που κατεξοχήν καλλιεργεί το διάλογο, προσφέρει πνευματική τροφοδότηση και ψυχική στήριξη και δημιουργεί ελπίδα για ζωή, την στιγμή που τα φαινόμενα κατάθλιψης, απελπισίας, απόγνωσης και αυτοκτονίας έχουν αυξηθεί σε ανησυχητικό βαθμό.

Οι Θεολόγοι του Νομού Πιερίας, κληρικοί και λαϊκοί, θεωρούμε πως οι προτεινόμενες αλλαγές είναι αντισυνταγματικές, αντιπαιδαγωγικές και καθόλου ελληνορθόδοξες. Γι’ αυτό πιστεύουμε και θέλουμε να ελπίζουμε πως το τελικό σχέδιο που θα δοθεί για διαβούλευση θα περιλαμβάνει μαθήματα που καλλιεργούν όλο τον άνθρωπο.

Απευθυνόμαστε στην Υπουργό Παιδείας και παρακαλούμε να παραμείνει το μάθημα των Θρησκευτικών στον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων του Λυκείου.

Με τιμή για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος ---  Η Γραμματέας
Στέργιος Μπούγιας --- Ολυμπία Γκρεμούλα
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!