tromaktiko: Απαντησεις σε αναγνωστρια Απάντηση σε ανάρτηση "Επαγγελματίες ρασοφόροι!"

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Απαντησεις σε αναγνωστρια Απάντηση σε ανάρτηση "Επαγγελματίες ρασοφόροι!"



Ωραιότατη και ενδιαφερουσα η αποψη της αναγνωστριας σχετικά με την εκκλησία. Ωστόσο, επειδή μερικά πράγματα καλό είναι να λέγονται όπως είναι, θεωρώ υποχρέωση μου ως σκεπτόμενος ανθρωπος να καταθέσω και εγώ με την σειρά μου την άποψη μου.

Πρώτα απ'όλα δεν αισθάνομαι καθόλου "τυχερός" που βαφτίστηκα Χ.Ο. Αλλά ούτε και άτυχος, για να μην παρεξηγούμαι! Απλά, στην Ελλάδα ζω, γονείς Χ.Ο. είχα, εκ των πραγμάτων Χ.Ο θα βαφτιζόμουνα! Εαν ζούσα στην Ινδία, θα ήταν αλλιώς.Τέλος πάντων, η ένσταση μου είναι αλλού. Περι κρυφού σχολείου ο λόγος, και επειδή πολύς λόγος έχει ΄γίνει για το εν λόγω θέμα, παραθέτω τα εξής:
Ο Γιάννης Βλαχογιάννης, σε άρθρο του στην «Νέα Εστία» (15.8.45), έγραψε πώς κατά τις πολύχρονες μελέτες του δεν βρήκε καμία ιστορική μαρτυρία, πού να θεμελιώνει την ύπαρξη τού «Κρυφού Σχολείου». Το ίδιο και ο Άλκης Αγγέλου («Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»). Ο Κων. Παπαρρηγόπουλος τίποτα σχετικό δεν αναφέρει στην ιστορία του. Ο Γιάννης Κορδάτος («Ρήγας ο Φεραίος και η Βαλκανική Ομοσπονδία») παρατηρεί ότι «η παράδοση πώς υπήρξαν τάχα "κρυφά σχολειά" υπό τον φόβο των Τούρκων, είναι ολότελα φτιαχτή και δεν έχει καμιά σχέση με την ιστορική πραγματικότητα».

Θα μου πεις, ποιος έχει κάτσει να μελετήσει το όλο θέμα; «Υπήρξαν κρυφά σχολειά» λένε οι παπάδες και ο Χριστόδουλος, «υπήρξαν» λένε και οι χριστιανοί!
Και τι να τους κάνεις όλους αυτούς τους ιστορικούς, όταν ο ίδιος ο Κοσμάς ο Αιτωλός βεβαίωνε σε γράμμα του προς τον αδελφό του Χρύσανθο, περί το 1775: «Έως τριάκοντα επαρχίας περιήλθον, δέκα σχολεία ελληνικά εποίησα, διακόσια δια κοινά γράμματα». Ακόμη, ο λόγιος και κληρικός Νεόφυτος Βάμβας, ο οποίος έζησε από κοντά τα γεγονότα, ήταν ασφαλώς αρμοδιότερος να αποφανθεί επί τού επιμάχου θέματος. Η μαρτυρία του είναι αποκαλυπτική:
«Είτε από αδιαφορία, είτε ως αρχή, η Υψηλή Πύλη (=Σουλτάνος) ποτέ δεν εναντιώθηκε στην αναγέννηση των γραμμάτων στην Ελλάδα. Οι πιο πραγματικοί εχθροί σ' αυτήν την ευτυχισμένη αποκατάσταση βρίσκονται μέσα στους κόλπους μας. Κι αν οι προσπάθειές μας κατορθώσουν να δαμάσουν τις προκαταλήψεις ή την αδιαφορία αυτού τού πανίσχυρου κλήρου (=Πατριαρχείο), πού αποτελεί σήμερα το πρώτο σώμα τού ελληνικού έθνους, πολύ λίγα θα απομένουν να γίνουν από τους Τούρκους»
(Ιστορία Ελλ. Έθνους, "ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ" ΙΑ', σελ. 308).
Αντί για «κρυφά σχολειά» πολλά ήταν τα ελληνικά σχολεία, πρωτοποριακά για την εποχή τους που δημιουργήθηκαν σε όλη την έκταση τής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! Ονομαστά ήταν τα σχολεία των Ιωαννίνων ("Γιάννενα, πρώτα στα γράμματα &"), Σμύρνης (Ευαγγελική Σχολή, Φιλολογικό Γυμνάσιο), η Ακαδημία Ιασίου, η Αθωνιάς του Αγίου Όρους, η Σχολή Κυδωνιών, τού Βουκουρεστίου κ.α. Ακόμη και τα μικρά χωριά έγιναν κέντρα μεγάλης εκπαιδευτικής δραστηριότητος και ακτινοβολίας, με σχολεία πού παρείχαν σπουδές υψηλού επιπέδου: Ζαγορά, Αμπελάκια, ΣιάτισÏ! �α, Μέτσοβο, Πάτμος, Τσαριτσάνη, Τίρναβος κτλ.

Από το 1790 μέχρι το 1800 γίνονται τόσα σχολεία, μεταφράζονται και τυπώνονται στην Ελληνική τόσα ξένα βιβλία, όσα δεν είχαν δει οι έλληνες όλα τα προηγούμενα χρόνια μετά από την Άλωση, παρατηρεί ο Κοραής, ο οποίος, πίστευε πώς πριν από κάθε σκέψη για επανάσταση έπρεπε να προηγηθεί απαραιτήτως η πνευματική ανάβλεψη τού λαού. Πόσο δίκαιο είχε λοιπόν ο Ιωάννης Δραγούμης, όταν έλεγε πολύ αργότερα, ότι «οι Έλληνες κέρδισαν τον πόλεμο με τα σχολεία&».

Δεν θα αναφερθώ στο παρόν άρθρο για τα οδυνηρά παρεπόμενα και για τα θύματα που υπήρξαν εξαιτίας αυτής της λαμπρής αναγέννησης των γραμμάτων. Και δεν θα αναφερθώ στις πολλές και συγκεκριμένες σκοταδιστικές ενέργειες και κυρίως την εχθρικότατη στάση προς κάθε εκπαιδευτική και μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία (ακόμη και πυρπολήσεως βιβλίων!) από ορισμένους Πατριάρχες.

Έτσι λοιπόν το «Κρυφό Σχολειό» πρόκειται για έναν ευσεβή μύθο πού δημιουργήθηκε αμέσως μετά την Επανάσταση, μαζί με το «Φεγγαράκι μου, λαμπρό...», πού ενέπνευσε την τέχνη (Γύζης) και την λογοτεχνία (ποίημα τού Πολέμη), με σκοπό βέβαια να στιγματισθεί η τουρκική βαρβαρότητα, αλλά κατά πολλούς να εξαγνισθεί η Εκκλησία από τα όποια ανομήματά της κατά την διάρκεια τής Δουλείας.

Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι αυτό που ο αείμνηστος Διονύσιος Σολωμός είχε πει:
«Το Έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό».

--------------------------

Συγνώμη Για ποιον Χριστό μιλάτε και κακίζεστε Για αυτόν:

«Όποιος δεν είναι μαζί μου, είναι εναντίον μου» («κατά Ματθαίο» ιβ΄30) Ο χριστός ο ΧΙΤΛΕΡ και ο Τζ. Μπους...
Κατά Λουκάν (19.27) «πλήν τους εχθρούς μου εκείνους τους μη θελήσαντές με βασιλεύσαι επ' αυτούς, αγάγετε ώδε και κατασφάξατε αυτούς έμπροσθέν μου».

«Μην αγαπάτε τον κόσμο και ότι ανήκει στον κόσμο. Όποιος αγαπάει τον κόσμο δεν αγαπά τον Θεό». («Α΄επιστολή Ιωάννη» β΄15-16).

«Νομίζετε ότι ήλθα για να επιβάλλω αναγκαστική ομόνοια μεταξύ των ανθρώπων; Κάθε άλλο. Σας βεβαιώνω, ότι ο ερχομός μου θα φέρει διαιρέσεις. Από τώρα και στο εξής μια οικογένεια με πέντε μέλη θα χωριστεί σε δύο παρατάξεις: Τρείς εναντίον δύο και δύο εναντίον τριών. Ο πατέρας θα είναι αντίθετος με τον γιο του κι ο γιος με τον πατέρα του. Η μάνα με την κόρη της. Η πεθερά με τη νύφη της κι η νύφη με την πεθερά της» («κατά Λουκά» ιβ΄51-53).

Ματθαίος(ι΄34-38): «Μη νομίσετε ότι ήλθα να βάλω ειρήνη στη Γή. Δεν ήλθα να βάλω ειρήνη, αλλά μάχαιρα. Γιατί ήλθα για να διχάσω τον άνθρωπο από τον πατέρα του και την κόρη από τη μάνα και τη νύφη από την πεθερά της».

«Φωτιά ήρθα να βάλω πάνω στη Γή και πόσο θα ήθελα να είχε ήδη ανάψει» («κατά Λουκά» ιβ΄49-50)
Αμε, που ήρθε και καλά να μας λυτρώσει...

Ας δούμε μερικά ωραία για εμάς τους Έλληνες: «Μέχρι και Έλληνες έβαλε μέσα στο ιερό και μόλυνε τον άγιο τούτο τόπο».«Πράξεις κα΄28-29 »
«εξεγειρώ τα τέκνα σου Σιών επί των τέκνων των Ελλήνων» («Ζαχαρίας» θ΄13-15)

Ιεζεκιηλ κεφ ΚΕ 16-17: «Και εξολοθρευσω Κρητας και απολω (καταστρεφω) τους καταλοιπους τους κατοικουντας την παραλιαν και ποιησω εν αυτοις εκδικησεις μεγαλας, και επιγνωσονται (να... συνερθουν οι Κρητες) διοτι εγω Κυριος εν τω δουναι την εκδικησην μου επ'αυτους... (τους Κρητικους)»

Σοφονιας κεφ Β: «...παροικοι Κρητων... Χανααν γη αλλοφυλων και απολω υμας εκ ακτοικιας και εσται Κρητη νομη ποιμνιων και μανδρα προβατων...»
Ησαιας κεφ Θ: «και ραξει (τσακισει) ο Θεος τους επανισταμενομενους επ'ορος Σιων επ'αυτους και τους εχθρους αυτων διασκεδασει (σκορπισει) Συριαν αφ'ηλιου ανατολων και τους Ελληνας αφ'ηλιου δυσμων τους κατεσθιοντας τον Ισραηλ ολω τω στοματι...»
Ιεζεκιηλ κεφ λ 5: «Περσαι και Κρητες... και παντες οι επιμικτοι και των υθιων της διαθηκης μου μαχαιρα πεσουνται εν αυτη...»
Απ. Παυλος «προς Τιτον» κεφ Α: «...Κρητες αει ψευσται, κακα θηρια, γαστερες αργαι η μαρτυρια αυτη εστιν αληθης...»

Και ένα επίκαιρο: (Δευτ.ΙΕ΄6) και δανιείς έθνεσι πολλοίς,σύ δε ου δανιεί και άρξεις εθνών πολλών,σου δε ουκ άρξουσιν ο Θεος συμβουλεύει τους Εβραίους να δανείζουν τους άλλους λαούς αλλά αυτοί να μην δανείζονται από κανένα....για να καταφέρουν να κυβερνήσουν ΠΟΛΛΑ έθνη...και πράγματι το κατάφεραν.

(Δευτ.ΚΓ΄21) τω αλλοτρίω εκτοκιείς, τω δε αδελφώ σου ουκ εκτοκιείς,ινά ευλογήση σε Κύριος ο Θεός σου
Τους αλλοεθνείς να δανείζης με τόκο,τους δε ομοφύλους σου χωρίς τόκο...έξυπνη συμβουλή αλλά ηχεί λίγο παράξενα όταν την ξεστομίζει ο ίδιος ο Θεός...πάντως οι Εβραίοι την εφήρμοσαν και την εφαρμόζουν αποτελεσματικά εδώ και χιλιετίες.

τι συμβουλεύει ο ιησους τους χριστιανούς αν χρωστάνε?
(Λουκ. 12, 58-59)
58 ΕΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΓΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΟΝΤΑ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΝ ΚΑΘ ΟΔΟΝ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΧΘΗΣ ΑΠ ΑΥΤΟΥ, ΜΗΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΡΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΡΙΤΗΝ ΚΑΙ Ο ΚΡΙΤΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΔΩΣΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΤΗΝ ΚΑΙ Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΣΕ ΒΑΛΗ ΕΙΣ ΦΥΛΑΚΗΝ.
59 ΣΟΙ ΛΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΞΕΛΘΕΙ ΕΚΕΙΘΕΝ ΕΩΣΟΥ ΑΠΟΔΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΧΑΤΟΝ ΛΕΠΤΟΝ.
Ο Ιησούς εδώ δίνει μια εύκολη και γρήγορη λύση σε όσους έχουν χρέη. Καθώς πηγαίνουν με τον αντίδικό τους (αυτόν που του χρωστούν) στο δικαστήριο, να προσπαθήσουν να απαλλαχθούν από αυτόν μια και καλή δολοφονώντας τον στη διαδρομή!

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο με τα εμετικά αυτά κείμενα παρακαλώ σας προκαλώ δημοσίως να μας πείτε μια ρήση ΜΟΝΟ ΜΙΑ που να μιλάει ο χριστός για αγάπη για όλον τον κόσμο ανεξαίρετος.

Πλουταρχου Ηθικα-Περί του μη δειν δανείζεσθαι

ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΑΝΕΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΞΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΛΕΓΞΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΟΥΝ, ΣΑΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΡΥΑΚΙΑ, Ο,ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ; ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΥΦΗΛΟΤΗΤΑ, ΤΗ ΜΑΛΘΑΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ, ΜΟΛΟΝΟΤΙ ΕΧΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΚΟ.)

Ευχαριστώ
Αναστάσιος Β. - Τορόντο.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!