Αυτό καταγράφεται στη 18η έκθεση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος για την Οδική Ασφάλεια, ΡΙΝ, που κυκλοφόρησε τις τελευταίες μέρες στα υπουργεία Συγκοινωνιών των 27 της ΕΕ. Η Κύπρος καταγράφεται ως η τελευταία χώρα που είχε τη μικρότερη μείωση σε θανάτους στους δρόμους των πόλεων, είναι όμως η δεύτερη καλύτερη σε μείωση των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στους επαρχιακούς δρόμους δύο λωρίδων και στη μεσαία κατηγορία στους αυτοκινητόδρομους. Όπως δήλωσε στον «Φ» ο εκπρόσωπος της Κύπρου στο πρόγραμμα Road SafetyPIN, προϊστάμενος Μονάδας Οδικής Ασφάλειας στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων Γιώργος Μορφάκης, έχουμε από τους πιο ασφαλείς αυτοκινητόδρομους στις χώρες της ΕΕ, αλλά στις πόλεις τους χειρότερους. Αυτό πρέπει, τόνισε, να στείλει ένα μήνυμα στους Δήμους αλλά και στο Τμήμα Δημοσίων Έργων ότι πρέπει να ενεργοποιηθούν για να έχουμε πιο ασφαλισμένους δρόμους και στις πόλεις. Ιδιαίτερα στους σχεδιασμούς δρόμων, θα πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε αυτοί να είναι πιο ασφαλείς στους χρήστες και να «συγχωρούν» τα ανθρώπινα λάθη, τόνισε ο κ. Μορφάκης. Ανέφερε ακόμα ότι η διαπίστωση αυτή καθιστά πιο επιτακτική την ανάγκη τοποθέτησης καμερών στους δρόμους εντός των πόλεων, αφού είναι παραδεκτό ότι συμβάλλουν στη μείωση των τροχαίων άνω του 35%. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, το 56% των θανάτων από τροχαία στην Κύπρο συμβαίνουν σε δρόμους εντός των πόλεων, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες της Ευρώπης είναι 36%. Ο Ευρωπαϊκός
Οργανισμός εισηγείται στις 27 χώρες όπως λάβουν μέτρα για μείωση των δυστυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, όπως πιο εντατικούς ελέγχους αλκοόλ, καλύτερους δρόμους, τοποθέτηση εμποδίων στους αυτοκινητόδρομους που να μειώνουν το ενδεχόμενο πρόκλησης δυστυχήματος κ.ά.
Του Μιχάλη Χατζηβασίλη από το φύλλο του Φιλελεύθερου