Υφυπ. Υποδομών στο Λευτέρη Αυγενάκη
Απάντηση χωρίς σαφή δέσμευση για το χρόνο που «ανοίξει» τελικά η κατάθεση των προσφορών για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι έδωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γ. Μαγκριώτης, στο Βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, ενώ αναφέρει πως ήταν αναγκαία «η παρέμβαση της κυβέρνησης στους όρους και προϋποθέσεις του διαγωνισμού για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου».
Ειδικότερα, απαντώντας σε συγκεκριμένη κοινοβουλευτική παρέμβαση του κ. Αυγενάκη, ο οποίος είχε ζητήσει σαφείς εξηγήσεις για την αναβολή του διαγωνισμού για το νέο Αεροδρόμιο (αρχικά είχε οριστεί για τις 19 Οκτωβρίου), ο κ. Μαγκριώτης σημειώνει ότι «ο Διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου Αεροδρομίου Καστελίου δεν ακυρώθηκε αλλά μόνο μετατέθηκε η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών» και επιβεβαιώνει πως «με απόφαση Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εγκρίθηκε η τροποποίηση του άρθρου 4.3 της Διακήρυξης και η μετάθεση της διενέργειας του Διεθνούς Ανοιχτού Διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού» και ορίστηκε ως ημερομηνία Δημοπράτησης του έργου (κατάθεσης προσφορών) η 19η Οκτωβρίου 2010».
Ωστόσο, συμπληρώνει ότι «η ανωτέρω μετάθεση της ημερομηνίας διενέργειας του Διαγωνισμού ήταν απαραίτητη προκειμένου:
Να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου από το Δημόσιο, δεδομένου ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε λάβει μέριμνα για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ή έστω για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των εθνικών πόρων. Το Υπουργείο εξασφάλισε τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη χρηματοδότηση της συμβολής του Δημοσίου.
Να επιλυθεί το εκκρεμές, κατά την προηγούμενη δημοπράτηση, θέμα του ακριβούς προσδιορισμού της θέσεως του Διαδρόμου προσαπογειώσεων, που αποτελεί από τις βασικότερες παραμέτρους σχεδιασμού του Αεροδρομίου.
Να επιλυθούν τα θέματα προμήθειας, εγκατάστασης και λειτουργίας του εξοπλισμού αεροναυτιλίας. Κατόπιν διαβουλεύσεων με την ΥΠΑ, ρυθμίστηκαν όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες που αφορούν στην προμήθεια, εγκατάσταση, υποδομή του Εξοπλισμού Αεροναυτιλίας μέσω Διεθνούς Διαγωνισμού.
Να επιλυθεί το κρίσιμο θέμα της παράλληλης λειτουργίας του Πολιτικού και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου. Το εν λόγω θέμα επιλύθηκε με την κατάρτιση Μνημονίου μεταξύ ΓΕΑ και ΥΠΑ.
Να οριστικοποιηθεί το θέμα του ανταλλάγματος για τη συμμετοχή του Δημοσίου κατά 55% στην Εταιρεία του Αεροδρομίου. Ως αντάλλαγμα ορίστηκε το δικαίωμα εκμετάλλευσης του Αεροδρομίου από την Εταιρεία για χρονικό διάστημα ίσο προς την Περίοδο Παραχώρησης (35 χρόνια).
Να επισπευσθούν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις για το Αεροδρόμιο και την οδική του πρόσβαση, με στόχο να είναι διαθέσιμοι οι χώροι πριν την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης».
Στο κείμενό του, καταλήγει ο κ. Υφυπουργός ότι «οι παραπάνω κρίσιμες και αναγκαίες παρεμβάσεις στους όρους και προϋποθέσεις του διαγωνισμού, οδηγούν σε μικρή περαιτέρω αναβολή της ημερομηνίας διαγωνισμού (κατάθεση προσφορών), η οποία θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες» και επισημαίνεται ότι «με τις ανωτέρω παρεμβάσεις ρυθμίστηκαν θέματα, τα οποία θα δημιουργούσαν με βεβαιότητα προβλήματα και καθυστερήσεις όχι μόνο στη διαδικασία του Διαγωνισμού αλλά και στην εμπρόθεσμη εκτέλεση του έργου».
Όπως καθίσταται φανερό, ο κ. Μαγκριώτης δεν δίνει καμία συγκεκριμένη ημερομηνία για την πραγματοποίηση του διαγωνισμού(κατάθεση προσφορών), ενώ δεν δεσμεύεται επί καθορισμένου χρονοδιαγράμματος για την προώθηση του εν λόγω πολύ σημαντικού αναπτυξιακού έργου.