εκλογική καμπάνια επικεντρώνονταν στην επαφή με τον λαό με περιοδείες και την έκδοση προπαγανδιστικού υλικού, όπου συμπυκνώνονταν τα συνθήματα και οι πολιτικές θέσεις.
Οι συγκεντρώσεις, επίσης, σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους, ήταν πάντα πολύ ψηλά στην εκλογική καμπάνια τους. Η οικονομική κρίση έχει πλήξει όλα τα κόμματα και φυσικά τα κόμματα της Αριστεράς, που, ούτως ή άλλως, είχαν μικρούς προϋπολογισμούς. Τώρα, σε αυτές τις εκλογές, οι πολύ περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες έχουν οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση ακόμη και του έντυπου υλικού.
ΚΚΕ- Λαϊκή Συσπείρωση
Το ΚΚΕ και οι συνδυασμοί της "Λαϊκής Συσπείρωσης" στηρίζουν την εκλογική τους καμπάνια στην εθελοντική προσφορά και συμμετοχή εκατοντάδων μελών και στελεχών στην περιφέρεια και στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής Θ. Παφίλης και ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας Ν. Σοφιανός συνεργάζονται με τα αρμόδια τμήματα της Κεντρική Επιτροπής του ΚΚΕ, για την παραγωγή θέσεων για τα γενικότερα πολιτικά θέματα αλλά και προτάσεις για τα ειδικότερα προβλήματα του Λεκανοπεδίου.
Οι ίδιοι οι υποψήφιοι οργανώνουν, σε μεγάλο βαθμό, τις περιοδείες τους, σε συνεργασία με τα μέλη των συνδυασμών τους , αλλά και τις κομματικές οργανώσεις. Τόσο ο κ. Παφίλης, όσο και ο κ. Σοφιανός έχουν αποφασίσει να περιοδεύσουν σε κάθε γειτονιά του Λεκανοπεδίου και να έχουν προσωπική επαφή με τους ψηφοφόρους. Οι κομματικές οργανώσεις του ΚΚΕ στο Λεκανοπέδιο είναι αρωγοί στην προσπάθειά τους και είναι αυτές που οργανώνουν ομιλίες και εκδηλώσεις στις γειτονιές, εφτά ημέρες την εβδομάδα.
Δεν είναι μόνο οι δύο υποψήφιοι που οργώνουν την Αττική, είναι και η Γραμματέας του κόμματος Αλέκα Παπαρήγα, που σηκώνει όλο το πολιτικό βάρος της προεκλογικής εκστρατείας.
Η τηλεοπτική καμπάνια είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αναρτήσεις αφισών ενημερώνουν για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε διάφορες περιοχές. Η φετεινή εκλογική εκστρατεία του ΚΚΕ δεν διαφέρει ουσιαστικά από άλλες καμπάνιες, δεδομένου ότι ποτέ το κόμμα αυτό δεν είχε συνεργασία με εταιρείες για την επικοινωνιακή προβολή των θέσεων του και την παραγωγή συνθημάτων.
Στο ΚΚΕ ανέκαθεν θεωρούσαν ότι η πολιτική πρέπει να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο και ότι η επικοινωνιακή πολιτική είναι δευτερεύον συμπλήρωμα στον πολιτικό αγώνα, διαφορετικά τα πράγματα οδηγούνται , αργά ή γρήγορα σε φούσκα.
ΣΥΝ/ ΣΥΡΙΖΑ - Μητρόπουλος - Πορτάλιου
Το ψηφοδέλτιο "Αττική Συνεργασία - Οχι στο Μνημόνιο" με επικεφαλής τον κ. Αλέξη Μητρόπουλο, που στηρίζεται από το ΣΥΝ έχει επικεντρώσει την καμπάνια του στην εναντίωση προς το Μνημόνιο και για να τονιστεί η αντίθεση αυτή αποφασίστηκε το "όχι στο Μνημόνιο", να μπεί και στον τίτλο του συνδυασμού ώστε να αποτελέσει μιά πολιτική και επικοινωνιακή σύνθεση.
Ο συνδυασμός δεν συνεργάζεται με επικοινωνιακή εταιρεία και τα μέλη του συνδυασμού κανονίζουν μόνοι τους, σε συνεχείς συσκέψεις την προετοιμασία, τις ομιλίες και τις περιοδείες του κ. Μητρόπουλου.
Από στελέχη και μέλη του ΣΥΝ κατά κύριο λόγο, οργανώνεται και η εκλογική τακτική της υποψήφιας δημάρχου Αθηναίων κας Ελένης Πορτάλιου, η τακτική της οποίας δεν διαφέρει από την τακτική που ακολουθεί ο ΣΥΝ και επικεντρώνεται σε περιοδείες και την διατύπωση προτάσεων.
Και αυτοί οι συνδυασμοί έχουν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες και η εκλογική καμπάνια τους βασίζεται στην ενεργητική συμμετοχή στελεχών κυρίως του Συνασπισμού .
Στην κεντρική συνθηματολογία στην υποψηφιότητα του κ. Μητρόπουλου και της κας Πορτάλιου βασική θέση κατέχει η προτροπή (που θα ενταθεί τις επόμενες ημέρες) για την προσέλευση των ψηφοφόρων στις κάλπες, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της αποχής . Επίσης, η καμπάνια ενισχύεται με την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων ( site, facebook, twitter κτλ). Δεν γίνεται χρήση γιγαντοαφίσας και θα γίνει χρήση αφισών για τους πεζούς (πχ αφίσα δρόμου, στάσεις), ενώ περιορισμένες θα είναι οι διαφημίσεις στον Τύπο και το ραδιόφωνο.
Ο Γρ. Ψαριανός
Στην πρώτη, από την ίδρυσή της, κάθοδο σε εκλογική αναμέτρηση , η "Δημοκρατική Αριστερά" του Φώτη Κουβέλη επέλεξε το βουλευτή και ραδιοφωνικό παραγωγό κ. Γρ. Ψαριανό για την Περιφέρεια Αττικής.
Στην "Δημοκρατική Αριστερά", πιστεύουν ότι ο κ. Ψαριανός έχει υψηλή δημοφιλία στο νεανικό κοινό και επενδύουν στη νέα γενιά για να προσελκύσουν ψηφοφόρους.
Στο ψηφοδέλτιο του κ. Ψαριανού συμμετέχουν καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι, διανοούμενοι - και αυτό εκτιμάται ότι αποτελεί μιά πρώτης τάξεως επικοινωνιακή πολιτική, γιατί καταδεικνύει την αποδοχή της "Δημοκρατικής Αριστεράς" από τον πνευματικό κόσμο της χώρας - αλλά και "απλοί" άνθρωποι, που ενδιαφέρονται για τα προβλήματα της γειτονιάς.
Αυτό το μείγμα προσώπων και ιδεών ήθελε ο κ. Ψαριανός θα συνθέσει στον συνδυασμό του δίνοντά του τον τίτλο «Αττική Γή» και μότο «να (ξανα)ζωγραφίσουμε την Αττική».
Στην ερώτηση σχετικά με τα έξοδα του συνδυασμού, η απάντηση είναι ότι "χρήματα δεν διαθέτουμε, όμως έχουμε άφθονο μεράκι" και μάλιστα υπόσχονται εκπλήξεις στην πορεία προς την κάλπη.
Το κεντρικό περίπτερο του συνδυασμού της "Αττικής Γης" «στήθηκε» στη συμβολή της Κηφισίας με την Αλεξάνδρας, ενώ ο συνδυασμός διαθέτει και ένα λιτό φυλλαδιάκι.
Την ευθύνη για το συνδυασμό έχει ο συντονιστής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Σπύρος Λυκούδης, ενώ τα επικοινωνιακά χειρίζονται «οι φίλοι του Γρηγόρη», ακούγοντας και τις συμβουλές του Γιάννη Κακουλίδη.
Ο Αλέκος Αλαβάνος
Ο Αλέκος Αλαβάνος είναι επικεφαλής του συνδυασμού "Ελεύθερη Αττική". Σε όλες τις έως τώρα ομιλίες του κ. Αλαβάνος χρησιμοποιεί σκληρή γλώσσα για να περιγράψει την κυβερνητική πολιτική και το Μνημόνιο και πολλές φορές έχει μιλήσει για "Κατοχή"της χώρας.
Πολλοί θεωρούν ότι ο ίδιος ο κ. Αλαβάνος είναι επικοινωνιακός και για τον λόγο αυτό η εκλογική καμπάνια βασίζεται, κατά κύριο λόγο, στον ίδιο, αλλά και σε πρωτότυπες ιδέες που μπορούν να προκαλέσουν, όπως η κίνηση ενός πολύχρωμου φορτηγού στο Λεκανοπέδιο Αττικής,που κάνει στάσεις σε διάφορα προκαθορισμένα σημεία και γίνονται καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Την προσεχή Δευτέρα η "Ελεύθερη Αττική" θα κυκλοφορήσει ένα φυλλάδιο που θα απευθύνεται κυρίως στην νεολαία, ενώ ο κ. Αλαβάνος και οι συνεργάτες του θα είναι παρόντες μέχρι την ημέρα των εκλογών σε κάθε σημείο του Λεκανοπεδίου, "όπου αμφισβητείται το Μνημόνιο", δηλαδή, σε εκδηλώσεις και διαδηλώσεις , καταλήψεις ή γενικότερες αντιδράσεις.
Η "Ελεύθερη Αττική" δεν θα κάνει ούτε τηλεοπτική, ούτε ραδιοφωνική καμπάνια, αλλά, όπως λένε στελέχη της, η καμπάνια της θα είναι εκατοντάδες χιλιόμετρα ποδαρόδρομου για την προσωπική επαφή με τους ψηφοφόρους.
Την εκστρατεία καθοδηγεί το Πολιτικό Συντονιστικό Όργανο του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής, που θα οργανώσει και την κεντρικη εκδήλωση την ερχόμενη εβδομάδα.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ