tromaktiko: Πολλά κενά στα σχολεία και όμως ούτε ένας αναπληρωτής Οικιακής Οικονομίας!

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Πολλά κενά στα σχολεία και όμως ούτε ένας αναπληρωτής Οικιακής Οικονομίας!



Η σχολική χρονιά ξεκίνησε φέτος με πάρα πολλές ελλείψεις από την ειδικότητα ΠΕ 15 ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Σε αυτό συνετέλεσε ο αυξημένος αριθμός των συνταξιοδοτήσεων (106 παραιτήσεις) και οι περιορισμένες προσλήψεις των εκπαιδευτικών ΠΕ 15 που ήταν μόλις 13 (ποσοστό 12,2%).

Παρά λοιπόν το γεγονός ότι οι ελλείψεις σε Εκπαιδευτικούς ΠΕ15 είναι πολλές, το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δεν έχει κάνει καμία πρόσληψη αναπληρωτή Οικιακής Οικονομίας μέχρι τώρα.
Μάλιστα αντ’ αυτού μας ενημερώνουν ότι δεν διατίθενται να πάρουν ειδικότητες που δεν τις θεωρούν «βασικές» και ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν κενά στον κλάδο μας.
Ωστόσο, ο Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου σε έρευνα που πραγματοποίησε, και βρίσκεται σε εξέλιξη, κατέγραψε πολλά κενά. Επομένως, με ποιό τρόπο το Υπουργείο στελεχώνει τις σχολικές μονάδες και προσδιορίζει τα οργανικά και λειτουργικά κενά;
Αν το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας δεν ανήκει στα «βασικά» μαθήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το Υπουργείο δεν διατίθεται να καλύψει τα κενά της ειδικότητας μας, θα επιθυμούσαμε να μας απαντήσει:
· Ποιός θα δώσει λύση στα προβλήματα της παχυσαρκίας και της ψυχογενούς ανορεξίας, σε επίπεδο σχολείου, αν δεν διδάσκονται οι μαθητές Διατροφή;
· Ποιός θα διδάξει στους μαθητές Γυμνασίου τις έννοιες του Οικογενειακού Προϋπολογισμού, της Κατανάλωσης, της Αποταμίευσης, ειδικά στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, αν δεν διδάσκονται τα ανάλογα θέματα που πραγματεύεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας;
· Ποιός θα τους ευαισθητοποιήσει σε θέματα σχετικά με το Περιβάλλον και τη Βιωσιμότητά του, αφού μόνο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 15 διδάσκουν Οικολογία στο Γυμνάσιο;
· Σε ποιό άλλο μάθημα του Γυμνασίου δίνεται τόση έμφαση στο θεσμό της Οικογένειας και στην Οικογενειακή Ζωή;
Εξαιτίας του διεπιστημονικού χαρακτήρα του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας η διδασκαλία του αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την επίλυση των προβλημάτων της σύγχρονης καθημερινότητας. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 15 περιμένουν με όραμα το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, να πάνε στις σχολικές αίθουσες να διδάξουν στους μαθητές Περιβάλλον, Οικονομία, Διατροφή και Αγωγή Υγείας, αλλά το Υπουργείο αρνείται να καταλάβει ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας για την ελληνική πραγματικότητα, δεν είναι βασικό αλλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ!!!!

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!