εκδώσει την πρώτη εδώ και 25 χρόνια επί πληρωμή εφημερίδα πανεθνικής κυκλοφορίας σε μια περίοδο που η αγορά του Τύπου βρίσκεται σε ύφεση: θα είναι μια εφημερίδα με χαμηλή τιμή --20 πένες-- η οποία θα απευθύνεται στο βιαστικό αναγνώστη.
Η νέα εφημερίδα, η οποία ονομάσθηκε "i" θα προσφέρει από την ερχόμενη Τρίτη περιεκτικά άρθρα εμπνευσμένα από το περιεχόμενο της μεγάλης αδελφής της, της εφημερίδας "The Independent", η οποία εξαγοράσθηκε από τον Λεμπέντεφ τον περασμένο Μάρτιο μαζί με την κυριακάτικη έκδοσή της, την "The Sunday Independent". Ένα χρόνο νωρίτερα, ο Λεμπέντεφ είχε ήδη εξαγοράσει την λονδρέζικη "Evening Standard".
"Η 'i' έχει στόχο τους αναγνώστες που μας λένε εδώ και πολλά χρόνια ότι κατακλύζονται από πληροφορίες και δεν έχουν το χρόνο να διαβάζουν τακτικά μια εφημερίδα ποιότητας", εξηγεί ο Άντριου Μάλινς, ένας από τους υπευθύνους της "The Independent".
Το στοίχημα είναι επικίνδυνο, σε μια αγορά κορεσμένη --κυκλοφορούν μια δεκαριά εφημερίδες πανεθνικής κυκλοφορίας, στις οποίες πρέπει κανείς να προσθέσει πολλές άλλες που διανέμονται δωρεάν-- και σε ύφεση: οι εφημερίδες που διανέμονται σε όλη τη Βρετανία έχουν υποστεί μέση μείωση της καθημερινής κυκλοφορίας τους κατά 5,75% σε ένα χρόνο (Απρίλιος - Σεπτέμβριος 2010 σε σχέση με τον Απρίλιο - Σεπτέμβριο 2009), περιοριζόμενες σε περίπου 10 εκατομμύρια φύλλα ημερησίως, σύμφωνα με τον οργανισμό ABC που ελέγχει τις κυκλοφορίες των εφημερίδων.
Οι λεγόμενες εφημερίδες "ποιότητας", οι οποίες είναι ακριβότερες (1 στερλίνα, 1,13 ευρώ) υποφέρουν περισσότερο απ' ό,τι ο λεγόμενος λαϊκός Τύπος, τα φύλλα του οποίου στοιχίζουν από 20 ως 50 πένες.
Οι Daily Telegraph, Times και Guardian έχουν υποστεί μείωση της μέσης κυκλοφορίας τους κατά 10% σ' ένα χρόνο.
Ο "Independent" αντιμετωπίζει προβλήματα εδώ και χρόνια. Πουλάει σήμερα 186.332 αντίτυπα την ημέρα (μέσος όρος κατά την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου, -4,42% σε ένα χρόνο), έναντι των 251.470 που πωλούσε το Σεπτέμβριο του 2007.
Ο Ρομπ Λάιναμ, αναλυτής των μέσων ενημέρωσης, εκτιμά πως "στις 20 πένες, η 'i' θα είναι πολύ ανταγωνιστική" σε σχέση με τις άλλες εφημερίδες ποιότητας, οι οποίες πωλούνται έναντι 1 στερλίνας.
"Ελπίζει ότι θα πάρει φύλλα από τις άλλες εφημερίδες ποιότητας και παράλληλα θα παρακινήσει τους αναγνώστες της δωρεάν εφημερίδας Metro να δώσουν 20 πένες για ένα προϊόν καλύτερης ποιότητας", σχολιάζει ο Λάιναμ.
Ο μέσος αναγνώστης της Metro είναι 33 χρόνων, 20 χρόνια νεώτερος από αυτόν μιας εφημερίδας ποιότητας, παρατηρεί ο ίδιος. "Η 'i' ελπίζει ότι θα προσελκύσει αναγνώστες που κατοικούν στις πόλεις, είναι νεώτεροι, δεν έχουν το χρόνο να διαβάσουν μια εφημερίδα 60 σελίδων και δεν θα ξοδέψουν 1 στερλίνα γι' αυτό".
protothema.gr