Τα ποδηλατάδικα αυξάνονται με γεωμετρικούς ρυθμούς και είναι όλα γεμάτα πελατεία. Το ποδήλατο είναι σήμερα ο πιο διαδεδομένος συνδυασμός άθλησης, διασκέδασης και οικονομίας.
Το πρόβλημα είναι ότι τα ποδήλατα αποτελούν τα πιο εύκολα και συχνά κλεπτόμενα αντικείμενα ενώ οι αναβάτες (ποδηλάτες) είναι συνεχώς εκτεθειμένοι στον κίνδυνο όχι μόνο από τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες αλλά και στον κίνδυνο από την πτώση στο δρόμο ή σε κράσπεδα. Η ανάγκη ασφάλισης και στις δύο περιπτώσεις είναι επιτακτική. Δυστυχώς, λόγω οικονομικής κρίσης και έλλειψης παιδείας και παλαιότερης εμπειρίας (αφού η μόδα της ποδηλασίας είναι σχετικά πρόσφατη), η ασφάλιση ποδηλάτων κατά κλοπής και η ασφάλιση κατά ατυχημάτων επιβατών είναι σε εμβρυακό στάδιο και τις περισσότερες φορές συνδυάζεται με την ασφάλιση περιουσίας ή ακόμη και με την ασφάλιση αυτοκινήτου εάν περάσουν το ποδήλατο ως δώρο από την αγορά αυτοκινήτου ενώ η ασφάλιση κατά ατυχημάτων του ποδηλάτη εντάσσεται στην κάλυψη αστικής ευθύνης αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέττας αυτού που προξένησε το ατύÏ! �ημα.
Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους ποδηλάτες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά συγκαταλέγονται και αρκετά επιφανή στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς όπως για παράδειγμα ο Giuseppe Ziorgno CEO της Chartis Greece που συνήθιζε στο Μιλάνο να πηγαίνει στη δουλειά του με ποδήλατο και ο Bram Boon της ING.
Η ασφάλιση ποδηλάτων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε χώρες που χρησιμοποιούν πολύ το ποδήλατο είτε ως μέσο μετακίνησης είτε ως μέσο άθλησης. Η ασφάλιση ποδηλάτου στην Βρετανία βασίζεται στην αξία ποδηλάτου, στη χρήση του και στη φύλαξή του. Το ίδιο ισχύει και στη Γερμανία αλλά και στην Ολλανδία που τα ποδήλατα πρέπει να καταγράφονται και να ασφαλίζονται υποχρεωτικά.
Σε ό,τι αφορά τα ασφάλιστρα, στη Βρετανία, υπάρχουν εξειδικευμένοι πράκτορες και πρακτορεία που αναλαμβάνουν την ασφάλιση ποδηλάτων κατά κλοπής και ατυχημάτων. Η ασφάλιση μπορεί να γίνει και μέσω διαδικτύου αρκεί να δώσει κάποιος την αξία του ποδηλάτου του, την ηλικία του αναβάτη και την χρήση του ποδηλάτου (αστικές περιοχές ή αγροτικές περιοχές). Για παράδειγμα, ποδήλατο αξίας 400 λιρών για καθημερινή αστική χρήση από άντρα 35-40 ετών, τα ασφάλιστρα κατά κλοπής και ατυχήματος διαμορφώνονται σε περίπου 35 λίρες το χρόνο. Πάνω κάτω τα ίδια ι! σχύουν για την Γερμανία και την Ολλανδία.
ΕΛΛΑΔΑ
Στην Ελλάδα, η ασφάλιση ποδηλάτου εντάσσεται μέσα στις ασφαλίσεις περιουσίας για τις περισσότερες εταιρείες και αντιμετωπίζεται σε περίπτωση κλοπής ως κλοπή οικοσυσκευής. Σε ό,τι αφορά τις ασφαλίσεις κατά ατυχημάτων του ποδηλάτη αυτή συνήθως καλύπτεται από την ασφάλιση αστικής ευθύνης του άλλου αυτοκινήτου ή μηχανής που προξένησε το ατύχημα. O ποδηλάτης μπορεί να πάρει μικρή κάλυψη μέσω της ασφάλισης «Προσωπικό Ατύχημα» που δίνουν σε μεγάλο βαθμό όλες οι τράπεζες.
Ωστόσο, υπάρχει εξειδικευμένη ασφάλιση αστικής ευθύνης ποδηλάτου για σωματικές βλάβες ή φθορές προς τρίτους και την προσφέρει η ALLIANZ μέσω του πράκτορά της κ. Γ. Στέφα. Πρόκειται για 3 σχέδια κάλυψης που κοστίζουν 14-17-22 ευρώ ετησίως. Στα 14 ευρώ καλύπτονται 10.000 σωματικές βλάβες και 3.000 υλικές ζημιές, στα 17 ευρώ 15.000 σωματικές βλάβες και 10.000 υλικές ζημιές και 22 ευρώ που καλύπτουν 30.000 σωματικές βλάβες και 15.000 υλικές ζημιές. Για να συναφθεί η ασφάλιση αυτή, απαιτείται δήλωση στην οποία θα καταγράφεται επίσης η μάρκα του ποδηλάτου, ο τύπος του πο! δηλάτου (mountain, trekking, κά), ο αριθμός πλαισίου και το χρώμα.