(συμπεριλαμβανόμενου και της Yeongam), είτε με διαδρομές μέσα σε δημόσιους δρόμους, είτε πίστες που έκαναν την επανεμφάνιση τους ύστερα από πολλά χρόνια!
To αξιοπερίεργο στην όλη υπόθεση είναι η παράδοση που έχει δημιουργήσει η ομάδα της Ferrari, καθώς στις 9 πίστες (η 10η Κορέα θα γίνει αυτό το σαβ/κο), η Scuderia έχει πετυχει 5 νίκες στις παρθενικές εμφανίσεις των συγκεκριμένων circuit!
Aς πάμε όμως να δούμε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η συγκεκριμένη παράδοση..
Μαλαισία 1999:
To 1999 η υπερσύγχρονη πίστα της Sepang για εκείνη την περίοδο, έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1.
Η ομάδα της Ferrari κυριάρχησε εκείνο το τριήμερο, με τον Schumacher να παίρνει αρχικά την πρωτιά στις κατατακτήριες το Σαββάτο, επιστρέφοντας στην δράση υστέρα από τον τραυματισμό που είχε στο Silverstone την ίδια χρονιά. Την ημέρα του αγώνα η ιταλική ομάδα έκανε πάλι το 1-2 με τον Eddie Irvine να παίρνει τη νίκη και τον Schumacher να ακολουθει, με τον Βρετανό να δίνει την μεγάλη μάχη με τον Hakkinen για τον τίτλο εκεινης της χρονιάς στον τελευταίο αγώνα στην Suzuka.
Indianapolis 2000:
H μεγάλη επιστροφή των ΗΠΑ στο καλεντάρι του πρωταθλήματος ήταν γεγονός για εκείνη την χρονιά!
Ο Michael Schumacher κατακτούσε την pole position το Σαββάτο, ενώ και την ημέρα του αγώνα πήρε μια σημαντική νίκη, η οποία τον έφερνε ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του 3ου του τίτλου, με τον κύριο αντίπαλο του στην κούρσα της διεκδίκησης Mika Hakkinen να εγκαταλείπει τον αγώνα από σπασμένο κινητήρα.
Μπαχρέιν 2004:
Η F1 για πρώτη φορά είχε την ευκαιρία να βρεθεί στην ολοκαίνουργια πίστα του Sakhir.
Η "διαστημική" εκείνη την χρονιά F2004, δεν άφησε και πολλά περιθώρια απάντησης στους αντιπάλους της Scuderia.
Αποτέλεσμα όλων αυτών το Σαββάτο, αλλά και την Κυριακή τα κόκκινα μονοθέσια να κάνουν το 1-2 με τον Schumi στην 1η θέση και τον Barrichello να ακολουθεί.
Κίνα 2004:
Στις 26/9 του ίδιου χρόνου η F1 επισκεπτόταν μια ακόμη νέα πίστα αυτή της Σαγκάης!
Και εκεί η Ferrari πήρε πρώτη την καρό σημαία αυτή την φορά με τον Rubens Barrichello, ο οποίος ήταν 1ος και το Σαββάτο και την Κυριακή.
Από την άλλη πλευρά το συγκεκριμένο τριήμερο δεν κύλησε με τον καλύτερο τρόπο με τον Schumacher, με τον Γερμανό να κάνει λάθος το Σαββάτο στις κατατακτήριες ξεκινώντας έτσι από την τελευταία θέση, ενώ στον αγώνα έπειτα από πολλές δυσκολίες κατάφερε να φτάσει μέχρι την 12η θέση.
Τουρκία 2005:
Toν Αύγουστο του 2005 στην νεόκτιστη πίστα της Κωνσταντινούπολης, ουσιαστικά σταματούσε το εκπληκτικό σερί που είχε μέχρι τότε η ιταλική ομάδα.
Το 2005 ήταν μια από τις χρονιές που σίγουρα θα ήθελαν να ξεχάσουν στο Marenello!
Tα προβλήματα για την Ferrari εκείνη την χρονιά δεν έλειψαν ούτε στην Τουρκία, με την ομάδα να μην μπορεί να βρει καθόλου πρόσφυση με τα ελαστικά όλο το τριήμερο.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την 11η και 19η θέση στις κατατακτήριες, ενώ στον αγώνα δεν κατάφεραν καν να βρεθούν στους βαθμούς, με τον Barrichello 10ο, έναν γύρο πίσω από τον πρώτο, ενώ ο Schumacher εγκατάλειψε στα μέσα του αγώνα.
Fuji 2007:
Eπειτα από 30 χρόνια απουσίας η ανακατασκευασμένη πίστα του Fuji βρισκόταν και πάλι στο καλεντάρι. Όλο το τριήμερο η βροχή ήταν ο κύριος πρωταγωνιστής.
Το Σαββάτο οι Raikkonen-Massa πήραν την 3η και 4η θεση αντίστοιχα, ενώ στον αγωνα που διεξήχθη και αυτός κάτω από πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες, ο Raikkonen τερμάτισε 3ος και ο Massa 6ος, έπειτα από την καταπληκτική μονομαχία που είχε με την BMW του Kubica στον τελευταίο γύρο.
Βαλένθια 2008:
Αν και την συγκεκριμένη περιοχή οι ομάδες την επισκέπτονται αρκετά συχνά για χειμερινές δοκιμές πηγαίνοντας στην πίστα Ricardo Tormo που βρίσκεται λίγο έξω από την πόλη, το 2008 ήταν η πρώτη φορά που είδαμε αγώνα γύρω από το λιμάνι της ισπανικής πόλης!
O Felipe Massa ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος για εκείνο το σαβ/κο παίρνοντας την πρωτιά σε κατατακτήριες και αγώνα. Από την άλλη πλευρά ο Raikkonen δεν κατάφερε να τερματίσει εξαιτίας σπασμένου κινητήρα.
Σιγκαπούρη 2008:
O πρώτος νυχτερινός αγώνας στην ιστορία της F1 ήταν γεγονός στους δημόσιους δρόμους της Μarina Bay! To Σαββάτο τα πράγματα εξελιχθηκαν ιδανικά για την Ferrari, με τον Massa να παίρνει με σχετική άνεση την pole.
Παρόλα αυτά όμως η ημέρα του αγώνα εξελιχθηκε σε εφιάλτη για τους Ιταλούς, με τον Μassa να αντιμετωπίζει πρόβλημα στον ανεφοδιασμό του, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα από την 1η θέση που είχε εκείνη την στιγμή να βρεθεί τελευταίος, ενώ και ο Raikkonen "επισκέφθηκε" τον τοίχο του Singapore Sling λίγους γύρους πριν το τέλος του αγώνα
Abu Dhabi 2009:
Εφιαλτικός αγώνας για τα ιταλικά μονοθέσια στην Yas Marina, που ουτως η άλλως περίμεναν απλά να έρθει το τέλος της χρονιάς..
Η F60 αποδείχτηκε δύστροπο μονοθέσιο το μεγαλύτερο διάστημα της σεζόν, κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε και στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην νέα εντυπωσιακή πίστα στο Αμπου Νταμπι.
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να μείνουν και τα 2 μονοθέσια εκτός βαθμών, με τον Raikkonen να τερματίζει 12ος και τον Fisichella τελευταίος στην 16η θέση!
http://www.pitlane.gr/