ίσως πολύ πιο σοβαρά από οποιονδήποτε άλλο αυτή τη στιγμή στη αυτοκινητοβιομηχανία. Ήδη έχει δηλώσει ότι είναι η πρώτη εταιρία στον κόσμο που γνωρίζει τόσο καλά τα CFRP (carbon fiber reinforced plastics) αλλά δεν σταματάει εκεί. Παρότι τα ανθρακονήματα έχουν πληθώρα προτερημάτων, ένα από τα αρνητικά είναι το μεγάλο κόστος ανάπτυξης και παραγωγής. Από την άλλη πλευρά, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μοναδική βιομηχανία που ασχολείται με αυτό το υλικό [...]
Αυτό ανακάλυψε η Lamborghini όταν δούλευε πάνω στο υλικό στο Πανεπιστήμιο της Washington στις Η.Π.Α. Στην προκειμένη περίπτωση, ο άλλος ενδιαφερόμενος ήταν η Callaway Golf, εταιρία που όπως φαίνεται και από το όνομα της δραστηριοποιείται στον χώρο του golf. Έτσι, και καθώς δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ των δύο εταιριών, αποφασίστηκε και ανακοινώθηκε η συνεργασία τους για την ανάπτυξη μιας πιο ευέλικτης και λιγότερο δαπανηρής μορφής ανθρακονήματος.
Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας λέγεται Forged Composite (στα ελληνικά, Σφυρηλατημένο Κράμα σε ελεύθερη μετάφραση). Σε αντίθεση με τα συμβατικά ανθρακονήματα που τοποθετούνται σε στρώσεις και κολλούνται μαζί στη συνέχεια, το Forged Composite έρχεται με τη μορφή μιας “πάστας” από ίνες άνθρακα και epoxy που μπορούν να πάρουν όποια μορφή επιθυμεί ο κατασκευαστής. Η εφαρμογή, κάνει πολύ πιο εύκολη την κατασκευή πολύπλοκων σχημάτων και καθώς οι ίνες έχουν τυχαίο προσανατολισμό το αποτέλεσμα είναι ένα κομμάτι με μεγάλη αντοχή σε δυνάμεις προς οποιαδήποτε κατεύθυνση (τομέας στον οποίο τα συμβατικά ανθρακονήματα υστερούν).
Η πρώτη εφαρμογή αυτού του νέου υλικού ήρθε από την Lamborghini στο Sesto Elemento Conceptόπου το monocoque αλλά και τα μπράτσα της ανάρτησης είναι φτιαγμένα από αυτό. Από την πλευρά της, η Callaway Golf, έχει την πρόθεση να αντικαταστήσει τα drivers τιτανίου με αντίστοιχα από αυτό το υλικό μέσα σε ένα χρόνο. Δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορία για το πότε θα δούμε αυτό το υλικό σε Lamborghini παραγωγής αλλά αν κάποιος μας ζητούσε να μαντέψουμε θα λέγαμε “Σύντομα!”.
http://www.autoblog.gr/