Το βασικό πρόβλημα του ήταν η υπερθέρμανση.
Αρχικά μπορώ να πω ότι το πρόβλημα αυτό ήταν σε μικρό βαθμό, ίσως επειδή δεν το είχα ζορίσει (μιλάω μέσα στα λογικά πλαίσια) ή επειδή δεν το είχα δουλέψει για πολύ καιρό, όμως ειδικά το καλοκαίρι το πρόβλημα ήταν τέτοιο που τον χρησιμοποιούσα με δυσκολία (αφού ζεσταινόταν υπερβολικά το πληκτρολόγιο, το touchpad καθώς και ο χώρος γύρο από αυτά), ενώ άρχισε να απενεργοποιείτε αυτόματα λόγο της προστασίας που έχει.
Στις 24 του Αυγούστου που μας πέρασε, τον πήγα στο service του Multirama Ηρακλείου, όπου ο κύριος ο οποίος εργαζόταν εκείνη τη στιγμή μου είπε ότι πρέπει εγώ να επικοινωνήσω με τη Dell για να παραλάβει το μηχάνημα, και πως δεν τον ενδιαφέρει ο Νόμος 3043/2002 (τον οποίο του ανέφερα) και ούτε μπορεί να κάνει κάτι από αυτά που λέει.
Στη συνέχεια έφυγα από το κατάστημα λόγο άλλης δουλειάς που είχα εκείνη τη στιγμή και επέστρεψα αργότερα, απευθύνθηκα στον διευθυντή του καταστήματος ο οποίος μας είπε ότι δεν μπορεί να το αντικαταστήσει, παρά μόνο να το επισκευάσει και ότι ο Νόμος 3043/2002 μιλάει για 6 μήνες από την αγορά. Τελικά αποφασίσαμε να το στείλουν εκείνοι στη Dell για να διαπιστωθεί το πρόβλημα και να το επισκευάσουν.
11 μέρες μετά, στις 4 Σεπτεμβρίου επικοινώνησαν μαζί μου για να μου πουν ότι μπορώ να παραλάβω τον υπολογιστή, ο οποίος έχει επισκευαστεί. Λόγο του ότι βρισκόμουν στην Αθήνα δεν μπόρεσα να πάω την ίδια μέρα, οπότε πήγα στις 9 Σεπτεμβρίου για να τον παραλάβω. Αφού τον πήγα σπίτι και τον έβαλα σε λειτουργία, μετά από λίγη ώρα παρατήρησα πως το πρόβλημα της υπερθέρμανσης δεν είχε διορθωθεί αφού συνέχισε να ζεσταίνετε. Στη συνέχεια όπως το παρατηρούσα είδα ότι γύρω του είχαν προκληθεί χτυπήματα από κατσαβίδι (πιθανά στην προσπάθεια τους να τον ανοίξουν), ενώ το πλαίσιο της οθόνης ήταν ξεκουμπωμένο και κάπως βγαλμένο. Όπως δούλευε διαπίστωσα και πρόβλημα στο δίσκο (ο οποίος άρχισε ανεξήγητα να κάνει κάποια χτυπήματα), ενώ καθυστερούσε πολύ η λειτουργία του.
Κοίταξα τα αρχεία καταγραφής του λειτουργικού συστήματος, και διαπίστωσα ότι ο υπολογιστής λειτούργησε όσο δεν τον είχα στην κατοχή μου στις 2/9, 3/9 και 6/9 (αν και είχαν επικοινωνήσει μαζί μου στις 4/9 ότι ο υπολογιστής έχει επιστρέψει από το service). Ακόμα διαπίστωσα ότι στις 6-9 είχε γίνει χρήση διαδικτύου (με χρήση καλωδίου ethernet-υπήρχε και καταγραφή στο πρόγραμμα "Internet Explorer"), καθώς και εγκατάσταση/απεγκατάσταση εφαρμογών άσχετων με αυτά που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν για να διαπιστώσουν τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή (για την ακρίβεια προγράμματα άμεσης επικοινωνίας).
Την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου τον ξαναπήγα στο Multirama, αρχικά στον διευθυντή του καταστήματος, του ανέφερα ακριβώς τι είχε συμβεί, τον βάλαμε να τον δει στο service, και μου είπε ότι δεν έπρεπε να είχε γίνει αυτό με τα χτυπήματα και πως θα επικοινωνούσαν με την Dell για να το αντικαταστήσει, ενώ θα επικοινωνούσαν μαζί μου τη Δευτέρα 13/9 για λεπτομέρειες.
Την Τρίτη 14/9, και αφού δεν είχαν επικοινωνήσει μαζί μου από το Multirama, τηλεφωνήσαμε και μας είπαν πως περίμεναν να επικοινωνήσει η Dell μαζί τους αλλιώς θα επικοινωνούσαν εκείνοι την Τετάρτη και στη συνέχεια θα με ενημέρωναν.
Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου και αφού δεν είχαν επικοινωνήσει μαζί μου πήγα από το κατάστημα όπου ο διευθυντής, μετά από επικοινωνία που είχε (δεν γνωρίζω ακριβώς με ποιον) μας είπε ότι τότε παρέλαβαν τον υπολογιστή στην Dell και πως θα είχαμε νεότερα το ερχόμενο Σάββατο.
Από Σάββατο σε Τετάρτη και από Τετάρτη σε Σάββατο συνεχίστηκε η εν λόγω ιστορία, μέχρι που εγώ επέστρεψα στην Αθήνα για τις σπουδές μου. Τελικά πήγε η μητέρα μου στο κατάστημα, της είπαν ότι το μηχάνημα έχει έρθει και ότι δεν μας έβρισκαν σε κανένα από τα τηλέφωνα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα τους είχαν αλλάξει τα πλαστικά, ψήκτρα, ανεμιστήρα και μητρική πλακέτα. Τα χτυπήματα δεν υπήρχαν, όμως το πρόβλημα με την ψύξη δεν είχε διορθωθεί. Για το δίσκο ούτε λόγος, αφού του έκαναν λέει διαγνωστικά τεστ και ήταν μια χαρά. Αφού το ζόρισα όσο μπορούσα και οι θερμοκρασίες που έφτασε εκείνη τη στιγμή (70Ο C για τον επεξεργαστή) τους φάνηκαν φυσιολογικές (και το πληκτρολόγιο κρύο), μου είπαν πως μπορούσαν να το ξαναστείλουν στην dell και όχι να κάνουν κάτι άλλο. Φυσικά όταν αναφέρθηκα στον 3043/2002 μου ξαναείπαν ότι δεν τους ενδιαφέρει.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια που δοκίμαζα τον υπολογιστή παρατήρησα την άθλια συμπεριφορά των τεχνικών. Μετακινήσεις υπολογιστών ενώ βρισκόταν σε λειτουργία, απότομα κουνήματα, φορητοί υπολογιστές κυριολεκτικά πεταμένοι και στοιβαγμένοι σε άσχετα σημεία.
Τώρα μπορεί να ζεσταίνετε τώρα λίγο λιγότερο απ ότι πριν το πάω, όμως 1ον τώρα η θερμοκρασία του περιβάλλοντος έχει πέσει σε σχέση με το καλοκαίρι και 2ον όταν αλλάξουμε την θερμοαγώγιμη σιλικόνη στην αρχή, πάντα πετυχαίνουμε μικρότερες θερμοκρασίες, όμως αυτές σταδιακά αρχίζουν να αυξάνονται, μέχρι τη στιγμή που θα χρειαστεί αλλαγή. Με πλήρες φορτίο στον επεξεργαστή πήρα θερμοκρασίες πάνω από 90ΟC (!), ενώ στην κάρτα γραφικών άγγιξε τους 108οC, θερμοκρασίες πολύ πάνω από το κανονικό.
Μέχρι στιγμής είχα μείνει για σχεδόν 2 μήνες χωρίς υπολογιστή και χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε ουσιαστική αλλαγή σε αυτό το μηχάνημα.
Επειδή όμως έδωσα αρκετά χρήματα γι αυτό το μηχάνημα (σχεδόν 1000 ευρώ), τα οποία ως γνωστόν δεν βγαίνουν καθόλου εύκολα και τελικά δεν μπορώ να κάνω τη δουλειά μου, τις επόμενες μέρες θα απευθυνθώ σε δικηγόρο για τα περεταίρω.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ