Η καταρράκωση της κατανάλωσης, που οφείλεται ξεκάθαρα στην αύξηση των φόρων σε συνδυασμό με τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων, συνεχίζει να ασκεί ασφυκτικές πιέσεις τον κλάδο των πρατηρίων. Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή τουλάχιστον 400 πρατήρια έχουν βάλει οριστικό λουκέτο, ενώ περιστασιακά κλειστά παραμένουν τουλάχιστον 800 πρατήρια. Μάλιστα η αγορά φαίνεται να προεξοφλεί συνέχιση και περαιτέρω ένταση των προβλημάτων: από 8500 χιλιάδες πρατήρια ήδη βρισκόμαστε κοντά στα 7000 χιλιάδες και τελικά φαίνεται ότι στην αγορά θα παραμείνουν περί τα 6000 πρατήρια, αναφέρει στέλεχος εταιρείας πετρελαιοειδών.
Στο ίδιο μήκος κύματος πρόσφατα η διοίκηση των ΕΛΠΕ είχε επαναφέρει το θέμα του υπερεπαγγελματισμού, συγκρίνοντας το ελληνικό δίκτυο λιανικής με χώρες όπως η Γερμανία όπου αντιστοιχούν σχεδόν 3 χιλιάδες αυτοκίνητα ανά πρατήριο ή η Πορτογαλία (2264), η Αυστρία (1461) και η Ιρλανδία (1063) όταν στην Ελλάδα αντιστοιχούν μόλις 481 αυτοκίνητα ανά πρατήριο. Έτσι μια χαρακτηριστική ιδιομορφία της ελληνικής αγοράς καυσίμων είναι το ότι υπάρχουν πολλά μικρά πρατήρια σε απομακρυσμένες περιοχές με χαμηλούς όγκους πωλήσεων και υψηλό κόστος λειτουργίας.
Και εάν στη λιανική, οι προβλέψεις για λουκέτα επιβεβαιώνονται, δε συμβαίνει το ίδιο με τη φημολογία περί λουκέτων σε μικρότερες εταιρείες, παρά το γεγονός ότι έχουν αυστηροποιηθεί σε σημαντικό βαθμό οι συναλλαγές με τα διυλιστήρια. Βεβαίως, σε πολλές περιπτώσεις ισχύουν τα όσα είπε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, κ. Ι. Κωστόπουλος, που επικαλέστηκε παραδείγματα εταιρειών με δίκτυο 50 πρατηρίων που πραγματοποιούν πωλήσεις σε όγκο μεγαλύτερες από εταιρείες με τετραπλάσιο δίκτυο. Οι εταιρείες αυτές είχε υπονοήσει τότε ότι επιβιώνουν με το λαθρεμπόριο, την πειρατεία και τη νοθεία, σε βάρος του κράτους, των υγιών εταιρειών του κλάδου και των καταναλωτών.
http://www.capital.gr