Πέρασε ένας μήνας από τότε που Εσείς, η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και εμείς οι γονείς ευχηθήκαμε στα παιδιά μας «Καλή Σχολική Χρονιά».
Σήμερα αναρωτιόμαστε αν φτάνουν μόνο οι ευχές για να είναι καλή μία σχολική χρονιά. Διότι τα γεγονότα το διαψεύδουν :
· 10 Σεπτεμβρίου 2010 : Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας συναντά τη Διευθύντρια του Γυμνασίου και ενημερώνεται ότι υπάρχει επάρκεια καθηγητών, πλην των Μαθηματικών και Ιταλικών.
· 24 Σεπτεμβρίου 2010 : Ενημερωνόμαστε ότι με εντολή του Υπουργείου αποχώρησαν τέσσερις καθηγητές και συγκεκριμένα ένας (1) φιλόλογος, ένας (1) φυσικής αγωγής και ένας (1) πληροφορικής. Ένας μάλιστα από αυτούς κατείχε οργανική θέση.
· 27 Σεπτεμβρίου 2010 : Συναντούμε τον Προϊστάμενο του 2ου Γραφείου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου μετά από 3ωρο διάλογο τελικά μας διαβεβαιώνει ότι θα τοποθετηθούν όλοι οι καθηγητές πλην των μαθηματικών και ιταλικών, το οποίο και γίνεται.
· 29 & 30 Σεπτεμβρίου 2010 : Οι μαθητές του Σχολείου προβαίνουν σε κατάληψη αυτού με βασικό αίτημα την τοποθέτηση καθηγητών.
· 1 Οκτωβρίου 2010 : Εκ νέου συνάντηση με τον Προϊστάμενο του 2ου Γραφείου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με την έλλειψη Φιλόλογου (αποχώρησε κάνοντας χρήση της ανάκλησης) και Μαθηματικού, όπου μας ζητεί να αναμένουμε έως την 10/10 όπου και θα γίνονταν προσλήψεις νέων αναπληρωτών.
· 9 Οκτωβρίου 2010 : Η Διευθύντρια του σχολείου μας ενημερώνει για την μη τοποθέτηση καθηγητών στο σχολείο.
· 14 & 15 Οκτωβρίου 2010 : Οι μαθητές για ακόμα μια φορά προβαίνουν σε κατάληψη του σχολείου. Ο Σύλλογος με αντιπροσωπεία γονέων συναντά ξανά τον Προϊστάμενο όπου, εμμέσως πλην σαφώς, μας ενημερώνει ότι ακόμα δεν προβλέπεται η κάλυψη των κενών.
Σήμερα, το σχολείο «λειτουργεί» με περικοπές ωρών διδασκαλίας, όσον αφορά τα μαθήματα φιλολογικών και μαθηματικών, ενώ κανένα τμήμα δεν κάνει ιταλικά. Εφαρμόζεται με εντολή αυτό που λέει ο σοφός Λαός μας «από το ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα»! Εμείς σα γονείς το θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτο. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας.
Αυτή τη στιγμή καταστρατηγείται ένα θεμελιώδες άρθρο του Συντάγματος. Και αναφερόμαστε στο άρθρο 16 παρ. 2 : “ Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες ”. Πώς τα παιδιά μας … τα παιδιά σας, αφού τους αφαιρέσατε τα «όπλα» τους, τους καθηγητές τους, θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε; Τους ζητάμε να είναι υπεύθυνοι πολίτες χωρίς να είμαστε εμείς! Τους μιλάμε για ηθική αγωγή και το Κράτος τους προσφέρει μία άχρωμη αγωγή που το μόνο που τους δημιουργεί είναι ανασφάλεια και απελπισία. Τους λέμε για επαγγελματική αγωγή και το Κράτος δεν τους δίνει τα κατάλληλα εφόδια και τις γνώσεις ώστε να έχουν την ικανότητα να λάβουν ορθολογιστικές εκπαιδευτικές και προσωπικές αποφάσεις στη ζωή τους. Τους μιλάμε για ένα καλύτερο μέλλον, όταν δεν μπορούμε να δώσουμε λύσεις για το σήμερα!
Σε έγγραφό της ( αριθ. πρωτ. 128145/Γ2 από 13-10-2010) η Υφυπουργός Παιδείας Κα Χριστοφιλοπούλου, που αφορά την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αναφέρει μεταξύ άλλων «Ενεργοποίηση των Σχολικών Συμβουλίων. Το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο εκπροσωπούνται μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση, πρέπει να αξιοποιηθεί ως προνομιακός χώρος ανάπτυξης διαλόγου, ανάδειξης και αναζήτησης τρόπων επίλυσης προβλημάτων και εξασφάλισης συναίνεσης. Στο πλαίσιό του μπορούν οι μαθητές έγκαιρα να θέσουν τα προβλήματα που τους απασχολούν.». Όλα αυτά έγιναν! Και με το παραπάνω θα λέγαμε! Εξασφαλίσαμε την συναίνεση. Εξαντλήσαμε κάθε μορφή διαλόγου. Δώσαμε στα παιδιά σας να καταλάβουν ότι η κατάληψη λειτουργεί σε βάρος τους. Λύση όμως στο πρόβλημα της έλλειψης των καθηγητών α δ υ ν α τ ο ύ μ ε να δώσουμε εμείς!
Α υ τ ό ε ί ν α ι υ π ο χ ρ έ ω σ η τ η ς Π ο λ ι τ ε ί α ς.
Τα ερωτήματα τα δικά μας πολλά. Γιατί θα πρέπει να παρέμβει ο Σύλλογος Γονέων και να βρει λύση με τους καθηγητές; Γιατί θα πρέπει εμείς να υποδείξουμε στον κάθε κρατικό λειτουργό τι πρέπει να κάνει; Πώς ένας Σύλλογος καταφέρνει να βρει, μέσα σε τρεις ώρες, καθηγητές φυσικής αγωγής και πληροφορικής; Πότε το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά; Πότε επιτέλους θα μπορέσουμε να κοιτάξουμε στα μάτια τα παιδιά μας; Να τους πούμε ότι κάνουμε το καλύτερο γι΄ αυτά; Δεν περιμένουμε απάντηση.
Θα θέλαμε όμως να δώσετε Εσείς μία απάντηση στα παιδιά μας. Μία απάντηση που δεν θα τα κάνει να νιώθουν πλέον σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού.
Ευελπιστώντας ότι η κραυγή αγωνίας μας θα εισακουστεί παρακαλούμε Εσάς όπως δώσετε μία λύση στο πρόβλημα των παιδιών μας.
Μετά τιμής
ΠΡΕΟΔΡΟΣ
Σκαραμαγκάς Βασίλειος
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γκέρτσος Αναστάσιος