tromaktiko: Υπόμνημα για τις αυξήσεις στα διόδια των Μαλγάρων

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Υπόμνημα για τις αυξήσεις στα διόδια των Μαλγάρων



Υπόμνημα στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με το οποίο εκφράζουν την έντονη διαφωνία τους στην αύξηση της τιμής των διοδίων στα Μάλγαρα εκφράζουν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Επιμελητήριο Πιερίας.

«Θεωρούμε απαράδεκτη την ενέργεια του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, που ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργείου σας, να αυξήσει κατά 40% το κόστος των διοδίων των Μαλγάρων Θεσσαλονίκης. Δεχόμαστε τις εντονότατες διαμαρτυρίες εκατοντάδων μελών μας εξαιτίας αυτής της αύξησης των διοδίων στον Εθνικό άξονα που συνδέει μεταξύ άλλων του Νομούς Πιερίας και Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης.
Στο υπόμνημα αναφέρονται τα εξής:
«Η αιφνίδια και με προκλητικό τρόπο επιλεγμένη χρονικά αύξηση πλήττει βάναυσα το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης προϊόντων και προσώπων και επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την οικονομία της περιοχής μας που δυστυχώς σύμφωνα με τους δείκτες είναι ήδη βεβαρημένη. Επιπλέον έχει επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση που τον τελευταίο καιρό έχει μειωθεί δραματικά.
Θεωρούμε δικαιολογίες τις αιτιάσεις που προβάλλονται ότι, η αύξηση αφορά την τιμαριθμική προσαρμογή και συμβατική υποχρέωση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας για τη συντήρηση του δρόμου.
Προκαλεί άλλωστε ερωτηματικά η αναφορά ότι έτσι ισοσκελίζεται, σε ένα βαθμό μάλιστα, η αύξηση στην τιμή των διοδίων Μαλγάρων με την κατάργηση των διοδίων του Αιγινίου.
Πρόκειται για καίριο πλήγμα στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Πιερίας καθότι έχει επηρεαστεί η καθημερινότητα χιλιάδων επαγγελματιών και κατοίκων των δύο περιοχών που χρησιμοποιούν το εθνικό οδικο δίκτυο . Ενδεικτικά, μετά και την τελευταία αύξηση στα Μάλγαρα για ένα απλό ΙΧ αυτοκίνητο το κόστος της μετακίνησης από Θεσσαλονίκη για Αθήνα ανέρχεται σε 41,20 ευρώ με επιστροφή,, καθώς οφείλει να πληρώσει [2,80 (Μάλγάρα) + 2,90 (Λεπτοκαρυά) + 2,20 (Πυργετός) +1,00 (Μακρυχώρι) + 2,80

(Μοσχοχώρι) + 2,40 (Πελασγία) + 2,25 (Τραγάνα) +2,35 (Θήβα) + 1,90 (Αφίδνες)].

Επειδή λοιπόν η κατά 40% απαράδεκτη αύξηση:
  Πρόκειται καταρχήν να επηρεάσει τον κλάδο των μεταφορών στις ευρύτερες περιοχές Θεσσαλονίκης & Κατερίνης και να οδηγήσει σε αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων, Γενικά το επαγγελματικό ταξίδι προς την Αθήνα είτε είναι φορτηγό είτε τουριστικό λεωφορείο γίνεται μεν πιο γρήγορο αλλά πανάκριβο.
  Θα έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στο αμφίδρομο τουριστικό ρεύμα (τουρισμός πόλης από τη μια και καλοκαιρινός ή χειμερινός τουρισμός από την άλλη) ξεκινώντας από παραλιακά μαγαζιά, εστιατόρια, καφετέριες καταλύματα κ.ο.κ. Ο Εσωτερικός άλλωστε τουρισμός του Σαββατοκύριακου δεν είναι πλέον αμελητέα ποσότητα για την ενιαία Κεντρική Μακεδονία. Συγκεκριμένα ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να πληρώνει 2,80 + 2,90 = 5,70 * 2 = 11,40 ευρώ για να κάνει ένα μπάνιο στις ακτές του Πλαταμώνα ενώ την ίδια επιβάρυνση θα έχει ο επισκέπτης που πηγαίνει για δουλειές στη Θεσσαλονίκη.
 Θα έχει περιβαλλοντικές συνέπειες και αθα εντείνει τους κινδύνους οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα – Κύμινα – Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης – Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.
  Πρόκειται να επηρεάσει ριζικά την τσέπη και την ψυχολογία του δυνητικού επισκέπτη και των δυο περιοχών

Προτείνουμε:


1. Να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, των σηράγγων Τ1, Τ2 & Τ3 καθώς και των [προβλεπόμενων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) καθώς είναι προφανής η άμεση σύνδεση της αύξησης του κόστους με την δράση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
2. Να πραγματοποιηθεί πριν την όποια καταβολή τελών η κατασκευή από το κράτος των παράπλευρων δρόμων για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!