tromaktiko: Κατηγορήστε αυτούς που δεν φταίνε για να σωθούμε!

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Κατηγορήστε αυτούς που δεν φταίνε για να σωθούμε!



Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί ο τόπος μας πάει από το κακό στο χειρότερο...Δεν είναι και τόσο δύσκολο να το καταλάβει κανείς αν διαβάσει κάποια συγκεκριμένα μηνύματα αναγνωστών στο blog σας. Ζήλια, μιζέρια και μυαλό μικρού παιδιού χαρακτηρίζουν αυτούς τους ανθρώπους.Αναφέρομαι φυσικά στην επίθεση των τελευταίων ημερών εναντίον των πιο χαμηλόμισθων υπαλλήλων που υπάρχουν στη χώρα μας: των εκπαιδευτικών. Επίθεση και ύβρεις στους ανθρώπους που πασχίζουν καθημερινά να μαθουν γράμματα στα παιδιά σας.Στους ανθρώπους που έμαθαν και σε σας γράμματα. Στους ανθρώπους που στηρίζεται η ελπίδα μας να ξεπεράσουμε την κατάντια μας και να βρούμε τη χαμένη μας περηφάνεια.Δεν πειράζει. Βγάλτε όλα τα κόμπλεξ σας. Αυτοί πάλι θα δίνουν και την ψυχή τους για να μάθουν γράμματα στα παιδιά σας.Δεν θέλω να πω άλλα.Τα παρακάτω λόγια φτάνουν:

"Έτσι, ενώ η δουλειά του δασκάλου είναι να τεχνουργεί ανθρώπους. Ενώ αναλώνεται τίμια να ετοιμάζει τα πλάσματα που θα ζήσουν όχι στη φύση άλλα στον πολιτισμό, όχι στη ζούγκλα άλλα στην πόλη, ενώ όλοι οι άνθρωποι που πλάθει ο δάσκαλος κάνουν ο καθείς το δικό του επάγγελμα, και είναι ο καθείς μια ψηφίδα στο ενιαίο ψηφιδωτό της οικονομίας της αγοράς της πολιτείας, εμείς με τον καιρό εχάσαμε τον ιδρυτικό χαρακτήρα της λειτουργίας του δασκάλου. Και τη δουλειά του την επήραμε σα μια από τις πολλές δουλειές των ανθρώπων. Ένα επάγγελμα ρουτίνας. Μια μονάδα εργασίας όμοια με τις άλλες βλέπουμε και στο δάσκαλο.
Εξεχάσαμε, δηλαδή, ότι στο ψηφιδωτό των επαγγελμάτων ο δάσκαλος δεν είναι η μια ψηφίδα ανάμεσα στις άλλες. Αλλά είναι ο καλλιτέχνης νους ο κοσμητικός και ο επόπτης που φιλοτεχνεί ολόκληρο το ψηφιδωτό.
Δημιουργεί, δηλαδή, ανθρώπους κατά την έννοια ότι τους αποσπά από τη δικαιοδοσία του φυτού και του ζώου. Και τους υψώνει στην οντολογική μοναδικότητα του νοήμονος πλάσματος.
Γιατί αυτή είναι η δουλειά του δάσκαλου. Να δουλεύει το μυαλό όπως ο καλαντζής δουλεύει το καλάι του. Και να παράγει ανθρώπους όπως ο χαλκιάς κατασκευάζει χαλκώματα. Ενώ όλοι οι άλλοι χρησιμοποιούν το μυαλό τους σαν όργανο για να παράγουν προϊόντα. Όλα δευτερογενή, και για του βίου τη μηχανή. Βιομηχανία πες.Ετούτη η υποβάθμιση της φύσης και της δουλειάς του δάσκαλου, η πτώση του από τη θεία λειτουργία της αρχικότητας στην ταπεινή χειρωναξία της επανάληψης, σημάδεψε το πρώτο μεγάλο λάθος στην παιδεία. Και μέσα στην ιστορία και τον πολιτισμό αντίστρεψε το νόημα των πραγμάτων."
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!