tromaktiko: Συνέντευξη Τύπου Κατατακτηρίων...

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Συνέντευξη Τύπου Κατατακτηρίων...



Οι Vettel, Hamilton και Alonso μίλησαν για τις κατατακτήριες του Abu Dhabi..Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για τις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Abu Dhabi, που δόθηκε μετά το τέλος της περιόδου στο σιρκουί Yas Marina, πήραν μέρος οι τρεις πρώτοι, δηλαδή οι Sebastian Vettel (Red Bull), Lewis Hamilton (McLaren) και Fernando Alonso (Ferrari). Ο Vettel ήταν πολύ χαρούμενος για τη 10η φετινή του pole position, ο Hamilton είπε ότι δεν έχει τίποτα να χάσει και ο Alonso ήταν συγκρατημένος, λέγοντας ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

Ερ: Sebastian, πήρες μια κρίσιμη πόλη σε μια κρίσιμη στιγμή. Τώρα έχεις μια μεγάλη ευκαιρία να γίνεις ο νεώτερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Sebastian Vettel: Ναι, ξεκινάμε από την pole, δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερα. Ήταν δύσκολες κατατακτήριες. Γνωρίζαμε ότι οι συνθήκες θα ήταν περίεργες. Τη νύχτα η θερμοκρασία πέφτει κάπως. Χθες το βράδυ στις δοκιμές δεν φαινόμασταν σε καλή κατάσταση και δεν ήμασταν απόλυτα ευχαριστημένοι αλλά σήμερα νομίζω ότι κάναμε ένα μεγάλο βήμα που μας επέτρεψε να διεκδικήσουμε την pole. Νομίζω ότι οι διαφορές ήταν πολύ μικρές, κυρίως με τον Lewis. Στο τέλος, αν κάναμε δύο προσπάθειες ίσως ήταν καλύτερα. Ήταν έκπληξη για εμένα πώς η πίστα βελτιώθηκε στο τέλος αλλά παρόλα αυτά βγήκαμε τελευταίοι και τα καταφέραμε. Σήμερα όλοι στην ομάδα έκαναν πολύ καλή δουλειά. Ανυπομονώ για αύριο και τότε θα δούμε τι θα γίνει.

Ερ: Αυτή είναι η 10 pole position για εσένα φέτος. Ήταν μια εκπληκτική χρονιά.

SV: Ναι, οπωσδήποτε. Κοίταζα κάποια στατιστικά πριν από λίγες ημέρες για το πόσες pole έχουν κάνει κάποιοι οδηγοί μέσα σε μια σεζόν. Έβλεπα ονόματα όπως Senna, Prost, Schumacher. Έχουν όλοι αυτοί από 10 pole. Δεν είμαι στην κορυφή αλλά μπορώ να προσπαθήσω του χρόνου. Αλλά πάντα οι κατατακτήριες ήταν καταπληκτικές, δεν είχαμε προβλήματα και το μονοθέσιο ήταν πάντα ανταγωνιστικό. Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Οι 10 pole σε μια χρονιά είναι σπουδαία προσπάθεια και δείχνουν πόσο καλό είναι το μονοθέσιό μας.

Ερ: Lewis, είχες κάποιες περίεργες στιγμές στο Q2, ιδιαίτερα με τον Felipe Massa. Ύστερα στο Q3 πλησίασες αλλά όχι αρκετά;

Lewis Hamilton: Αυτό το 3ήμερο ή τουλάχιστον το ξεκίνημά του, είναι πολύ καλύτερο για εμάς. Η ομάδα έχει κάνει σπουδαία δουλειά βελτιώνοντας συγκεκριμένα μέρη του μονοθεσίου και αυτό μας επέτρεψε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί. Δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε και τα πάντα να κερδίσουμε. Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι. Πολύ καλή δουλειά επίσης έκανε και ο Jenson. Κάναμε ένα καλό βήμα για να πάρουμε αύριο περισσότερους βαθμούς από τη Ferrari. Δεν έχω παράπονο από τη θέση που βρίσκομαι.

Ερ: Σε μια κατάσταση σαν τη σημερινή, πόσο σε βοηθάει η άρση της πίεσης;

LH: Πάρα πολύ. Το 2007 και το 2008 φτάσαμε στους τελευταίους αγώνες με τεράστια πίεση αλλά αυτός ο αγώνας είναι πολύ διαφορετικός για εμένα. Απλώς το διασκεδάζω, χαίρομαι να οδηγώ το μονοθέσιο και ανυπομονώ για αύριο.


Ερ: Fernando, είχες πίεση καθώς ήσουν έξω από το τοπ 3 μέχρι λίγο πριν από το τέλος. Μίλησέ μας για την πίεση αυτήν.

Fernando Alonso: Προφανώς ήταν μία δύσκολη περίοδος για όλους. Με συνεχείς αλλαγές θέσεων τόσο στο Q2 όσο και στο Q3. Ποτέ δεν ξέρεις πόσο ανταγωνιστικός είσαι μέχρι το τέλος του Q3. Θεωρώ ότι η πρώτη απόπειρα δεν ήταν τέλεια. Βρήκα κίνηση στο πρώτο κομμάτι, έτσι ήξερα ότι με το δεύτερο σετ ελαστικών υπήρχαν προϋποθέσεις για κάτι καλό. Πίεσα στο όριο και η 3η θέση είναι εξαιρετική. Θεωρώ ότι χθες κάναμε καλή δουλειά με το στήσιμο, το ρυθμό του αγώνα και των κατατακτηρίων. Νομίζω ότι σήμερα ήταν μία καλή μέρα για εμάς. Χρειαζόμαστε άλλη μία τέλεια μέρα.
Ερ: Κοιτάζοντας τη θέση που πήρες από το πρίσμα του πρωταθλήματος, σε πόσο καλό σημείο θεωρείς ότι είσαι;

FA: Νομίζω ότι βρισκόμαστε πάνω-κάτω στην ίδια θέση με πριν από δύο ημέρες. Γνωρίζουμε την κατάσταση με τους 4 διεκδικητές. Όλοι σκέφτονται τον αυριανό αγώνα. Όλα μπορεί να συμβούν σε αυτόν. Είδαμε στους τελευταίους 2-3 αγώνες κάποιες αλλαγές. Στην Κορέα οι Red Bull ήταν πολύ δυνατές και μετά έχασαν τον αγώνα από μηχανικά προβλήματα. Στη Βραζιλία είδαμε προβλήματα στα pit stop της Mercedes αλλά και του Felipe (Massa), οπότε στον αγώνα όλα μπορεί να συμβούν. Χρειάζεται να συμπληρώσουμε 55 γύρους χωρίς κανένα πρόβλημα. Νομίζω ότι θα είναι ένας σκληρός, μακρύς αγώνας για όλους, όμως αυτήν τη στιγμή είμαστε σε καλή θέση.
Ερ: Sebastian, ο αυριανός αγώνας θα κρίνει τον τίτλο. Με ποιες σκέψεις οδεύεις προς τη μέρα αυτήν;

SV: Ανυπομονώ για τον αγώνα. Μου αρέσει αυτή η πίστα. Πέρυσι βίωσα μία πολύ καλή εμπειρία εδώ και το μονοθέσιο ήταν εξαιρετικό. Θεωρώ ότι στον αγώνα το μονοθέσιο είναι ακόμη καλύτερο, οπότε θα δούμε. Όπως είπαν ο Fernando και ο Lewis, ο αγώνας είναι μεγάλος και όλα μπορεί να συμβούν, οπότε πρέπει να προχωρήσουμε βήμα-βήμα. Σήμερα κάναμε ό,τι καλύτερο. Είμαστε μπροστά από όλους τους άλλους. Αν εξασφαλίσουμε ότι θα παραμείνουμε εκεί και αύριο, πιστεύω ότι θα έχουμε κάνει το μάξιμουμ και μετά θα δούμε τι θα συμβεί.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Ερ: (Andrea Cremonesi – La Gazzetta dello Sport) Fernando, μπορείς να μας εξηγήσεις τον τελευταίο σου γύρο, διότι στο πρώτο κομμάτι δεν ήσουν πολύ γρήγορος και στο τέλος έκανες ένα θαύμα;

FA: Νομίζω ότι στην πρώτη μας προσπάθεια στο Q3 βρήκα κίνηση στο τελευταίο κομμάτι. Έτσι όταν βάλαμε το άλλο σετ ελαστικών ήμουν σίγουρος ότι στο τελευταίο κομμάτι μπορούσαμε να βελτιώσουμε το χρόνο μας. Έτσι οδήγησα ήρεμα, παρόλο που βρισκόμουν στο Q3 και στην τελευταία μου προσπάθεια. Πρέπει να παραμείνεις ήρεμος διότι το τελευταίο κομμάτι είναι τα 40 δευτερόλεπτα του γύρου και μπορείς να κερδίσεις πολύ.

Ερ: (Juha Päätalo – Financial Times Deutschland) Fernando, νομίζω ότι το σημαντικότερο για σένα ήταν να έχεις κάποιον ανάμεσα στον Sebastian και στον Mark. Τώρα βρίσκονται τρεις ανάμεσά τους και με τον Mark δύο θέσεις πίσω σου. Θεωρείς πως αυτό είναι ένα καλό βήμα προς το πρωτάθλημα;

FA: Όπως έχουμε ξαναπεί ο στόχος μας εδώ είναι να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Να πάρουμε το 100% από το μονοθέσιο. Γνωρίζουμε ότι μερικές φορές μπορεί να βρεθούμε στην pole και να πάρουμε τη νίκη αλλά επίσης μπορούμε να είμαστε 3οι ή 4οι. Έτσι δεν έχουμε ξεκάθαρο στόχο για τον αγώνα, απλώς θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Αν αυτό είναι αρκετό ή όχι θα το δούμε αύριο.

Ερ: (Ian Gordon – News of the World) Lewis, είπες στον ασύρματο ότι ο Felipe ήρθε πάνω σου. Θεωρείς πως ήταν ατύχημα ή απλώς προσπάθησε να σου χαλάσει το γύρο;

LH: Δεν ήμουν σε γρήγορο γύρο. Έβγαινα από τα pit. Τότε ενημερώθηκα ότι κάποιος ήταν σε γρήγορο γύρο και δεν ήθελα να σταθώ εμπόδιο. Έτσι βγήκα στην ακάθαρτη γραμμή για να αφήσω ελεύθερο το πεδίο και μετά επέστρεψα και πάλι. Όδευα προς τη στροφή και βρήκα τον Felipe στην εξωτερική, δεν γνωρίζω τι ακριβώς συνέβη, θα το κοιτάξω αργότερα.

Ερ: (Marco Evangelisti – Corriere dello Sport) Fernando, τι σχεδιάζεις να κάνεις αύριο στην εκκίνηση, θα προσπαθήσεις να επιτεθείς στον Lewis ή θα προσπαθήσεις να ελέγξεις την κατάσταση;

FA: Πρώτα απ’ όλα πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η εκκίνηση. Μετά τα 10 -20 μέτρα αντιλαμβάνεσαι αν έχεις κάνει καλή ή κακή εκκίνηση. Αν έχεις φύγει καλά, μπορείς να σκεφτείς να επιτεθείς. Αν νοιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά, τότε πρέπει να αμυνθείς. Δεν πιστεύω όμως ότι το πρωτάθλημα θα κριθεί στην πρώτη στροφή, το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να το χάσουμε.

Ερ: (Toni Lopez – La Vanguardia) Fernando, αύριο μπορείς να κερδίσεις τον τρίτο σου τίτλο, τι σου λέει η καρδιά σου;

FA: Είμαι αισιόδοξος. Τους τελευταίους 5 μήνες είμαι αισιόδοξος, τώρα υπάρχει μια μέρα ακόμα. Γνωρίζαμε πως αυτό το 3ήμερο θα ήταν δύσκολο με τη Red Bull να κυριαρχεί στους 3 τελευταίους αγώνες. Τώρα ολοκληρώσαμε την Παρασκευή με ρυθμίσεις στο set-up αλλά και δοκιμές στα ελαστικά, ολοκληρώσαμε το Σάββατο παίρνοντας καλή θέση στην εκκίνηση, μένει λοιπόν μόνο η Κυριακή.
Ερ: (Carlos Miquel – El Diario) Fernando, ανησυχείς για τα μαλακά ελαστικά αύριο; Μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα;
FA: Νομίζω ότι είναι το ίδιο για όλους και λίγο καλύτερα για εμάς, διότι κάναμε μόλις έναν γύρο με αυτά τα ελαστικά. Οι Red Bull έκαναν 3 ή 4. Δεν ανησυχώ, αλλά γνωρίζουμε ότι ο Lewis είχε το ίδιο πρόβλημα φθοράς χθες με τα πολύ μαλακά ελαστικά, όταν ήταν με γεμάτο φορτίο καυσίμου. Αύριο πρέπει να έχουμε το νου μας και εκεί, αλλά είμαστε στην ίδια θέση με τους αντιπάλους μας, έτσι τίποτα στην πραγματικότητα δεν αλλάζει.
Ερ: (Niki Takeda – Formula PA) Fernando, έχεις βρεθεί στη συγκεκριμένη θέση στο παρελθόν. Πόσο διαφορετικά ήταν τα δύο προηγούμενα Σάββατα όταν κέρδισες τον τίτλο;

FA: Κάθε χρονιά είναι διαφορετική. Σίγουρα εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου σου. Πόσο γρήγορος είσαι στα τελευταία 3 ή 4 GP, πόσο δυνατός αισθάνεσαι με το μονοθέσιο και πόση αυτοπεποίθηση έχεις. Νομίζω ότι φέτος είναι διαφορετικά τα πράγματα, διότι αισθάνομαι ότι ίσως δεν είμαστε οι πιο γρήγοροι σε κανονικές συνθήκες, ιδιαίτερα την Κυριακή όταν δυσκολευόμαστε να βρούμε ρυθμό στον ένα γύρο. Αλλά έχουμε καλή διαχείριση των ελαστικών και καλό ρυθμό γενικά, έτσι για αύριο έχω αυτοπεποίθηση. Φέτος επίσης αισθάνομαι ότι η ομάδα με στηρίζει πολύ, υπάρχει καλή ατμόσφαιρα στη Ferrari όλη τη σεζόν. Είμαι ικανοποιημένος με το μονοθέσιο, ανεξάρτητα με ό,τι συμβεί αύριο. Όπως είπα,, το 2010 ήταν υπέροχη χρονιά για μένα.
Ερ: (Michael Schmidt – Auto, Motor und Sport) Sebastian, γιατί ανυσηχείς τόσο πολύ για τη φθορά των ελαστικών; Είναι λόγω της φύσης της πίστας, είναι το στήσιμο;
SV: Είναι η πίστα. Είδαμε πέρυσι ότι όλοι έκαναν μία προσπάθεια στο Q1 μία στο Q2 και μία στο Q3. Φέτος τα ελαστικά ήταν λίγο διαφορετικά, ίσως μας βοήθησε λίγο και η πτώση της θερμοκρασίας, όχι δραματικά, αλλά σίγουρα δεν υπήρχε ήλιος. Όπως είπα, χθες δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί όπως σήμερα και ήταν καλύτερα τα πράγματα το απόγευμα. Νομίζω ότι στο τέλος αισθάνθηκα καλύτερα με το μονοθέσιο, όπως και οι υπόλοιποι. Η πίστα εξελίχθηκε πολύ. Ήταν δύσκολο, αλλά στο τέλος έπρεπε να κάνουμε έναν γύρο στις κατατακτήριες, έτσι κάναμε την προσπάθεια και τα καταφέραμε. Νομίζω ότι αν χρειαζόταν, θα κάναμε δύο προσπάθειες στο Q3, απλά για να είμαστε πιο ασφαλείς. Έχεις ένα σετ ελαστικών προκειμένου να κάνεις έναν γρήγορο γύρο και δεν σκέφτεσαι τον επόμενο, απλά προσπαθείς να πιέσεις όσο περισσότερο μπορείς. Είναι πιο εύκολο όταν βγεις στην πίστα άμεσα για έναν γύρο και κάνεις τη δουλειά, αλλά οι συνθήκες εδώ είναι περίεργες και δεν μπορείς να το κάνεις άμεσα, όπως σε άλλα μέρη.
Ερ: (Marco Degli’Innocenti – La Gazzetta dello Sport) Sebastian, προφανώς οι συζητήσεις τις τελευταίες ημέρες και εβδομάδες έχουν γίνει μάταιες και χωρίς νόημα. Τι θα αισθάνεσαι αύριο αν κερδίσεις τον αγώνα και η Red Bull κερδίσει τον τίτλο οδηγών;
SV: Εξαρτάται. Αν κερδίσω, θα είμαι χαρούμενος, αν δεν κερδίσω τότε θα δούμε ποιος θα έχει κερδίσει. Όπως είπαμε, πολλά μπορεί να γίνουν ανάμεσα στις περιόδους δοκιμών. Είμαι ικανοποιημένος με το σημερινό αποτέλεσμα. Προφανώς ο Mark δυσκολεύτηκε στο Q3. Δεν νομίζω ακόμα τι συνέβη σε εκείνον, διότι ήταν πολύ κοντά μου στο Q1 και στο Q2. Είδαμε πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα αλλά το πιο σημαντικό είναι να μείνουμε συγκεντρωμένοι. Θα κάνουμε ότι μπορούμε και θα δούμε τι θα συμβεί.
Ερ.: (Juha Päätalo – Financial Times Deutschland) Sebastian, βρίσκεσαι σε μια θέση όπου στηρίζεσαι στα αποτελέσματα των άλλων, όσον αφορά το Πρωτάθλημα. Πιστεύω ότι ιδιαίτερα ανακουφισμένος που ξεκινάς από την πρώτη θέση αλλά πόσο πολύ θα κοιτάς την κατάσταση της πίστας κατά τη διάρκεια του αυριανού αγώνα;
SV: Λοιπόν, ο κύριος στόχος είναι να τερματίσω στον αυριανό αγώνα. Αυτό θα ήταν μια καλή αρχή και προφανώς θα ήθελα όσο το δυνατόν πιο ψηλά. Όπως είπες, δεν εξαρτάται από εμένα, οπότε αυτό που μπορώ να κάνω είναι να μεγιστοποιήσω την απόδοσή μου. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε εμάς και στη συνέχεια εξαρτάται από τους άλλους τι θα καταφέρουν, οπότε θα πάμε βήμα-βήμα. Έτσι έχουν τα πράγματα. Το γνωρίζαμε πριν πάμε στη Βραζιλία, πριν έρθουμε εδώ, πριν ξεκινήσει εδώ ο αγώνας. Όπως συνήθως, θα επικεντρωθούμε στην εκκίνηση. Πιστεύω σε μια καλή εκκίνηση και μετά θα δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα. Σας είπα και την Πέμπτη, οι διαφορές είναι μικρές, πιο μικρές από άλλες φορές και ίσως με τη Ferrari δυνατή, τη McLaren ακόμα πιο δυνατή. Θα είναι ένας μεγάλος αγώνας σε διάρκεια και στη συνέχεια, μετά τον αγώνα, θα υπάρχουν οθόνες σε διάφορα σημεία της πίστας και πιστεύω ότι θα υπάρχει αρκετός χρόνος για να δούμε σε ποιες θέσεις τερμάτισαν οι υπόλοιποι και αν υπάρχει λόγος για να πανηγυρίσουμε ή όχι.
Ερ.: (Mat Coch – pitpass.com) Στην ακάθαρτη πλευρά της πίστας υπάρχει πολλή σκόνη, κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει αύριο τα προσπεράσματα;
LH: Δεν νομίζω ότι αυτό θα είναι πρόβλημα. Για να είμαι ειλικρινής δεν υπάρχει και τόση σκόνη. Είναι μια πολύ λεία πίστα. Υπάρχει στρωμένο ελαστικό στην αγωνιστική γραμμή αλλά δεν συγκρίνεται με άλλες περιοχές, όπως στο Μοντρεάλ. Έτσι, πιστεύω ότι αν βγούμε εκτός γραμμής και φρενάρουμε στην εσωτερική στο τέλος της ευθείας, στη στροφή 8, δεν θα είναι πρόβλημα για εμάς.
Ερ.: (Ian Gordon – News of the World) Fernando, επιστρέφοντας στο παλιό θέμα, ο Max Mosley είπε σήμερα ότι αν κερδίσεις τον τίτλο με λιγότερους από 7 βαθμούς, δεν θα το αξίζεις. Αν αύριο τερματίσεις τρίτος και ο Sebastian πρώτος, θα κερδίσεις το Πρωτάθλημα με 6 βαθμούς. Θα σου αξίζει ο τίτλος;
FA: Ναι.
Ερ.: (Ian Gordon – News of the World) Μπορείς να μας πεις γιατί;
FA: Νομίζω ότι έχουμε πει πολλά για το συγκεκριμένο θέμα. Αυτό που μετράει την παρούσα στιγμή, σήμερα Σάββατο μετά τις κατατακτήριες, είναι να συγκεντρωθούμε για τον αυριανό τελικό αγώνα.
http://www.msfree.gr/ms.php?id=17689
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!