tromaktiko: Aπάντηση στην πρόταση για το θεμα των εκπαιδευτικών

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Aπάντηση στην πρόταση για το θεμα των εκπαιδευτικών



Σχετικά με την ανάρτηση http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/11/blog-post_6527.html στην οποία ο αναγνώστης συμπεραίνει ότι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 20 ώρες την εβδομάδα και ότι κάθονται 100+ μέρες το χρόνο κλπ. κλπ. θέλω να επισημάνω τα εξής:

Το ωράριο ενός εκπαιδευτικού μπορεί να είναι 21 ώρες την εβδομάδα ΜΑΘΗΜΑ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό είναι όλο το διάστημα που εργάζεται. Στο σχολείο έχουν να γίνουν κι άλλες εργασίες όπως π.χ. να περαστούν και να καταμετρηθούν οι απουσίες για τον κάθε μαθητή, να σταλεί η αλληλογραφία, να περαστεί η βαθμολογία, να γίνουν οι εφημερίες και πολλές άλλες δουλειές πλην του μαθήματος, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος που χρειάζεται για να προετοιμαστεί το μάθημα της επόμενης μέρας το οποίο κάνει ο καθένας στο σπίτι του. Με λίγα λόγια απαιτ! είται η παρουσία του κάθε καθηγητή καθημερινά στο σχολείο του καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας του και η απασχόληση στο σπίτι του για αρκετές ώρες. Όσον αφορά τη σχολική χρονιά, αυτή ξεκινάει την 1η Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου. Στο υπόλοιπο διάστημα των 2 μηνών αντιστοιχεί 1 εβδομάδα υπηρεσία γραμματείας στον κάθε εκπαιδευτικό. Που είναι οι 100+ μέρες που οι εκπαιδευτικοί κάθονται; Αν πάρουμε τους 2 μήνες καλοκαιριού που υπολείπονται , συν 15 μέρες Χριστούγεννα, συν 15 μέρες Πάσχα, πλην την εβδομάδα υπηρεσίας καλοκαιριοÏ! , έχουμε σύνολο 83 ημερολογιακές μ! έρες πάνω-κάτω, από τις οποίες οι 60 θα θεωρούταν εργάσιμες. Οι 20-25 μέρες όμως(ανάλογα με την προϋπηρεσία) που αναφέρει ο αναγνώστης για τον ιδιωτικό (ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα) είναι ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ δηλαδή από 28-35 ημερολογιακές ημέρες και μπορούν να φτάσουν τις 36-45 ημέρες εφόσον δεν είναι σε συνεχόμενες εβδομάδες.

Εμένα δεν μου φαίνεται τόσο τρομερή η διαφορά για λίγες μέρες παραπάνω το χρόνο αν λάβουμε υπόψη τα παρακάτω:

Για να γίνει κάποιος καθηγητής πρέπει να περάσει από ωρομίσθιος , αναπληρωτής ή και ΑΣΕΠ . Ως ωρομίσθιος εκπαιδευτικός πληρώνεται πολύ λίγο, με έναν χρόνο καθυστέρηση, αναγκάζεται να ταξιδέψει μακριά από το σπίτι του , τα καλοκαίρι είναι άνεργος και δεν ξέρει αν θα τον πάρουν την επόμενη χρονιά. Στη συνέχεια σαν αναπληρωτής αμείβεται καθυστερημένα και το καλοκαίρι είναι πάλι άνεργος. Μπορεί να είναι επιτυχών στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ και να μην τον παίρνουν ούτε για ωρομίσθιο κάποιες χρονιές. Όλο αυτό το διάστημα δε μπορεί να κάνει κανέ! να προγραμματισμό για τη ζωή του γιατί την επόμενη χρονιά δεν ξέρει που θα βρίσκεται. Μπορεί να περάσει τα 35 του χωρίς να έχει μονιμοποιηθεί. Συνολικά αν το δει κανείς, το καθηγητηλίκι έχει πολύ μεγάλο κόστος.

Όσον αφορά τα καλοκαιρινά σχολεία που προτείνει να γίνουν ο αναγνώστης (προφανώς για να παρκάρει τα παιδιά του), αγνοεί ότι αυτά υπήρχαν από το 1999 έως το 2007 με τη μορφή προγραμμάτων εξειδίκευσης σε διάφορα αντικείμενα όπως πληροφορική , γραφιστική, ηλεκτρολογία, μηχανολογία κλπ. τα οποία ήταν δωρεάν και σταμάτησαν λόγο έλλειψης κονδυλίων.

Δεν πειράζει όμως, υπάρχουν και οι κατασκηνώσεις…



Ένας εκπαιδευτικός
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!