Παρά τη διαβεβαίωση της υπουργού και υφυπουργού τον περασμένο Αύγουστο
(Δελτίο τύπου 4ης Αυγούστου 2010) σε συνέντευξη τύπου ότι πολύ σύντομα το θέμα αυτό θα έχει τακτοποιηθεί για όλες τις ειδικότητες ,και ενώ πράγματι καθορίστηκαν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ, εκατοντάδες σπουδαστές και απόφοιτοι των ΕΠΑΣ της συγκεκριμένης ειδικότητας πληροφορούμαστε με κατάπληξη ότι η ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ του ΟΕΕΚ που συγκροτήθηκε εκ νέου μόλις τον περασμένο Iούνιο έπαψε κιόλας τις εργασίες τηÏ! ‚ χωρίς να ολοκληρώσει την αρχική της αποστολή (καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων), για τον απλούστατο λόγο ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τη διάλυση του ΟΕΕΚ και τη σύσταση νέου οργανισμού.
Είναι πράγματι άξιο απορίας πώς η ίδια ηγεσία του Υπουργείου που τον Αύγουστο διαβεβαιώνει ότι ανασυγκροτήθηκε η ΕΕΚΕΔ για να ολοκληρώσει το σημαντικό αυτό έργο και υπόσχεται ότι το επόμενο δίμηνο θα έχουν «αποκατασταθεί όλες οι ειδικότητες», μόλις δύο μήνες μετά ουσιαστικά παύει την επιτροπή αυτή χωρίς καμία εξήγηση.
Αναρωτιόμαστε αλήθεια όσοι φέτος επέλεξαν να εγγραφούν στο Α΄έτος ΕΠΑΣ , ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ , γνώριζαν ότι μετά το πέρας των σπουδών τους θα αποκτήσουν ένα πτυχίο χωρίς κανένα αντίκρισμα αφού ο τεχνίτης ηλεκτρολόγος χωρίς τις αντίστοιχες επαγγελματικές άδειες δεν έχει καμία απολύτως εργασιακή προοπτική; Μήπως παροδηγήθηκαν όπως όλοι εμείς οι σπουδαστές των προηγούμενων χρόνων που επιλέξαμε τις συγκεκριμένες σχολές έχοντας την ενημέρωση από επίσημους νόμους του κράτους που βεβαιώνουν τη δυνατότητα χορήγησης άδειαÏ! ‚ ασκήσεως επαγγέλματος (απαραίτητη προϋπόθεση η κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων) στους αποφοίτους ΕΠΑΣ (ΦΕΚ 146 13-7-2006 Άρθρο 12) , αλλά και από τα ίδια τα δημόσια ιδρύματα τα οποία υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας που βεβαιώνουν ότι μαζί με το πτυχίο επιπέδου ΙΙΙ χορηγούνται και οι αντίστοιχες άδειες; (Δείτε και τις ιστοσελίδες που ακόμα και αυτή τη στιγμή βεβαιώνουν τους υποψήφιους σπουδαστές για άδειες ασκήσεως επαγγέλματος και δικαιώματα που δεν υφίστανται π.χ. ΕΠΑΣ ΧΙΟΥ, 1ο ΣΕΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, κά. αλλά και την ιστοσελίδα της ΓΕΝΙΚÎ! �Σ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ :Επαγγε! λματ ικές Σχολές.)
Έχει γνώση το Υπουργείο Παιδείας ότι η Ειδική Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων που υπάγεται στον υπό διάλυση ΟΕΕΚ ισχυρίστηκε ότι δε βρήκε συνάφεια ανάμεσα στη δική μας ειδικότητα και σε κάποια ειδικότητα των πρώην ΤΕΕ ώστε να μας αποδοθούν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα; Είναι δυνατόν μια επίσημη επιτροπή του κράτους που έχει αναλάβει το έργο απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων να αγνοεί τους ίδιους τους νόμους του κράτους με τις συνάφειες και αντιστοιχίες των ειδικοτήτων και να τους γνωρίζουμε εμείς; 86252/Γ2! /2009-ΦΕΚ1525/Β/27.7.2009 Ισοτιμία πτυχίων Τ.Ε.Ε. με ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ (ΦΕΚ 1722 20-8-2009 ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ Α΄ΚΥΚΛΟΥ ΤΕΕ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΣ, //Ν. 3475 ΦΕΚ 146 Α 13-7-2006 Άρθρο 13, παρ.3 α) και 3 β)//Έγγραφο Υπ. Παιδείας 1-6-2007 αρ. πρωτ. 57020//Δ4 «Μετατροπή Δημόσιων Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ) και Δημόσιων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) σε Δημόσιες Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) και Εσπερινά ΕΠΑΛ»// Έγγραφο Υπ. Παιδείας 15-7-2007 αρ. πρωτ. 84835/Γ2 «Συνάφεια ειδικοτήτων μεταξύ Α΄ κύκλου ΤΕΕ και ΕΠΑΣ ).
Εφόσον τα γνωρίζει όλα αυτά πώς εξηγεί η ηγεσία του Υπουργείου την αντίφαση αυτή προς τον εαυτό της;
Αναρωτιόμαστε επίσης με ποιο τρόπο το Υπουργείο αναβαθμίζει σύμφωνα με τις εξαγγελίες του τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας την απλά ως «μέσο» απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και προσφέροντας πτυχία χωρίς ουσία και κύρος;
Ζητούμε λοιπόν συγκεκριμένα από την κα Υπουργό
1) Να αποκαταστήσει ΑΜΕΣΑ την εις βάρος μας αδικία λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν ότι εκατοντάδες απόφοιτοι και σπουδαστές των δημοσίων ΕΠΑΣ της ειδικότητάς μας βρίσκονται αυτή τη στιγμή έρμαια της επαγγελματικής αβεβαιότητας και της ανεργίας καθαρά με δική της ευθύνη.
2) Να απαντήσει όσο γίνεται συντομότερα με σαφήνεια ,ειλικρίνεια και σαφή επίγνωση των ευθυνών της ΓΡΑΠΤΩΣ σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσει το Υπουργείο για την τακτοποίηση της συγκεκριμένης εκκρεμότητας.
Τομέα ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ