Πριν από λίγο καιρό στην Αισχύλου στο κέντρο της Αθήνας αγόρασαν ένα παλιό κτίριο με έρανο ενώ για την αναπαλαίωσή του έχουν ζητηθεί χρήματα και από τη μουσουλμανική κοινότητα. Κτίρια έχουν αγοραστεί στου Ρέντη αλλά και στο Μοσχάτο, όπου λειτουργεί επισήμως ως «Ελληνοαραβικό Μορφωτικό Κέντρο», στο οποίο υπάρχουν ειδικοί χώροι προσευχής.
«Οι άνθρωποι ζήτησαν οικονομική ενίσχυση, μικρά άτοκα δάνεια από εμάς για να βρουν ένα χώρο ώστε να προσεύχονται και εμείς τους βοηθήσαμε. Η προσευχή για τους μουσουλμάνους είναι η κολόνα της θρησκείας τους, γι’ αυτό και θα πρέπει να δημιουργηθεί επίσημα τέμενος στην Αθήνα και ένα νεκροταφείο», λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Μουσουλμάνων κ. Ναΐμ Ελγαντούρ.
Εκτός αυτών των τριών κτιρίων οι μουσουλμάνοι σχεδιάζουν να προχωρήσουν στην αγορά και άλλων κτιρίων κυρίως στο κέντρο της Αθήνας προκειμένου να μετατρέψουν ορισμένους χώρους σε άτυπα τζαμιά, καθώς ακόμη και σήμερα τα επίσημα σχέδια της κυβέρνησης περί ανέγερσης τεμένους εκκρεμούν.
Για την αγορά, όμως, χρειάζονται αρκετά χρήματα, τα οποία αναζητούν μέσω εράνων, δωρεών ή ακόμη και δανείων από τράπεζες. Το πρώτο βήμα έγινε από τη κοινότητα του Μπαγκλαντές, η οποία εδώ και λίγο καιρό έχει αγοράσει ένα παλαιό κτίριο (σ.σ.: ήδη στην εξώπορτα αναγράφεται «masjid al jabbal» που σημαίνει τζαμί) αξίας 500.000 ευρώ στην Αισχύλου 37, το οποίο και θέλει να μετατρέψει σε λατρευτικό χώρο για «τους εκατοντάδες μουσουλμάνους που ζουν στην Αθήνα και στερούνται τα θρησκευτικά τους δικαιώματα».
Γι’ αυτό και πριν από περίπου οχτώ μήνες στου Ρέντη μια ομάδα μουσουλμάνων αγόρασε μέσω τραπεζικού δανείου ένα τριώροφο κτίριο από Ελληνα ιδιοκτήτη έναντι, σύμφωνα με πληροφορίες, 350.000 ευρώ.
Οι ιδιοκτήτες του κτιρίου διαθέτουν άδεια για λειτουργία Πολιτιστικού Κέντρου, ωστόσο, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια, χρησιμοποιούν ένα μικρό χώρο για να προσεύχονται υπό την καθοδήγηση του ιμάμη.
Δωρεά ενός Σαουδάραβα επιχειρηματία είναι και το τζαμί που βρίσκεται στο Μοσχάτο, το οποίο διαχειρίζεται το Ελληνοαραβικό Μορφωτικό Κέντρο. Το άτυπο τζαμί λειτουργεί όλη την ημέρα, ο χώρος είναι μεγάλος και υπολογίζεται ότι εκεί προσεύχονται πάνω από 300 άτομα.
Μετά και τα επεισόδια που προκλήθηκαν από τη βεβήλωση του Κορανίου (όπως καταγγέλλουν οι μουσουλμάνοι), και ενώ ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει μια σαφής πολιτική γραμμή για το τι ακριβώς θα γίνει με τα χρονίζοντα αιτήματα των μεταναστών, φαίνεται πως έχουν αυξηθεί οι «παράνομοι» χώροι προσευχής. Στην Αθήνα υπολογίζεται πως υπάρχουν πάνω από 30 «οργανωμένα» αραβικά και ασιατικά τζαμιά, ενώ αρκετά είναι και τα πρόχειρα μέρη, όπως γκαράζ, αποθήκες, παλαιά εγκαταλειμμένα κτίρια τα οποία δεκάδες μετανάστες έχουν μετατρέψει σε χώρους προσευχής. Οι των μουσουλμανικών κοινοτήτων, πάντως, εκφράζουν την άποψη πως ήρθε ο καιρός η κυβέρνηση να δημιουργήσει επίσημους χώρους προκειμένου να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Και όχι να αναγκάζονται να ζητούν χρήματα από τους πιο «εύπορους» συμπατριώτες τους για να φτιάξουν άτυπα τζαμιά.