tromaktiko: Λευκωσία: Η Πολιτική Αεροπορία δεν είδε το «μπλακ άουτ»

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Λευκωσία: Η Πολιτική Αεροπορία δεν είδε το «μπλακ άουτ»



Σε προγραμματισμένη δήθεν διακοπή αποδίδει το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας το «μπλάκ άουτ» στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Κύπρου (το FIR Λευκωσίας) την Πέμπτη, που αποκάλυψε την Παρασκευή ο «Φ».

Σε επίσημη ανακοίνωσή του, το Τμήμα προσπαθεί να ανασκευάσει εντυπώσεις, παραθέτοντας επιλεκτικά γεγονότα που δείχνουν τα τεκμηριωμένα στοιχεία και οι διασταυρωμένες μαρτυρίες του «Φ». Όμως για το εξαιρετικά σοβαρό για την ασφάλεια πτήσεων θέμα, ξεκινά έρευνα η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων και Συμβάντων υπό τον Κώστα Ορφανό, γεγονός που δείχνει από μόνο του τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Η διεύθυνση Π. Αεροπορίας, αναφέρει ότι υπήρξαν δύο διακοπές -μία 3 λεπτά και μία 4 λεπτά- πως οι ελεγκτές είχαν εικόνα και πως δούλεψε σχέδιο «εκτάκτων καταστάσεων».
Τα στοιχεία του «Φ» όμως δείχνουν ότι πράγματι το πρόβλημα ξεκίνησε από συντήρηση σε μία θέση (ένα υπολογιστή) ελεγκτή, αλλά ο ίδιος «κολλούσε» μετά την επαναφορά. Αμέσως μετά «κόλλησαν» όλοι οι υπολογιστές και ουσιαστικά απονεκρώθηκε το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Ακολούθως «έπεσαν» όχι ένας αλλά οι δύο νευραλγικοί κεντρικοί υπολογιστές (Flight Data Processor και Radar Data Processor), οπότε το σύστημα απονεκρώθηκε πλήρως. Στην επαναφορά τους, διαπιστώθηκε ότι ο Flight Data Processor, λειτουργούσε πάρα πολύ αργά, σε βαθμό ουσιαστικά που δεν μπορούσε να πραγματοποιηθούν οι διαδικασίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο FIR.
Έγινε δεύτερη διακοπή της λειτουργίας του, αντικαταστάθηκαν και αναβαθμίστηκαν υποσυστήματά του και τότε επανεκκίνησε. Δηλαδή το σύστημα δεν λειτουργούσε πραγματικά για 39 λεπτά και όχι για τον χρόνο των δύο μικροδιακοπών που αναφέρει η διεύθυνση Π. Αεροπορίας.
Επίσης ακόμα σχεδόν μισή ώρα χρειάστηκε για να εισαχθούν χειρωνακτικά τα δεδομένα των πτήσεων που πετούσαν εκείνη την ώρα στο FIR Λευκωσίας. Συνολικά το σοβαρό πρόβλημα διήρκεσε μια ώρα, όπως έγραψε την Παρασκευή ο «Φ». Κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις καθυστερήσεις που έφτασαν τα 55 λεπτά, στην απογείωση πτήσεων από Λάρνακα, Τελ Αβίβ και άλλα αεροδρόμια, αλλά γίνεται προσπάθεια να «κουκουλωθεί» από τη διεύθυνση Π. Αεροπορίας.
Επίσης, το «εφεδρικό» σύστημα στο οποίο αναφέρεται η διεύθυνση Π. Αεροπορίας -ο «Φ» έγραψε γι’ αυτό επίσης την Παρασκευή- έδινε πλήρως ανεπαρκή και ανακριβή στοιχεία, πράγμα που μπορεί να αποβεί μοιραίο στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.
Ως στοιχειώδες παράδειγμα αναφέρεται ότι εμφανίζονταν μόνο κωδικοί πτήσεων χωρίς άλλα δεδομένα και σε ορισμένες περιπτώσεις λανθασμένα, αεροπλάνο που υπερίπτατο άλλης αεροπορικής εταιρείας ή ακόμα και πολεμικό αεροσκάφος τρίτης χώρας, εμφανιζόταν ως πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών.  Το πιο σοβαρό για την ασφάλεια πτήσεων που έδειξε τις επιπτώσεις από το αλαλούμ που επικρατεί στην Π. Αεροπορία, είναι το γεγονός ότι δεν υπήρχε κανένα σχέδιο δράσης για έκτακτη ανάγκη.
Τέτοιο σχέδιο απαιτεί ο Κανονισμός 2096/2005 της Ε.Ε. Η Πολιτική Αεροπορία, κατά τη προσφιλή τακτική της που από χρόνια καταγγέλλει ο «Φ», έστειλε «εικονικό» σχέδιο δράσης στις Βρυξέλλες, το οποίο δεν λειτουργεί στο Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.
http://www.philenews.com/main/1,1,22,0,51684-.aspx
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!